adexo3
۸۲۲۱۵۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

شناسایی ۲۷۰ ساختمان مشابه پلاسکو در تهران

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران گفت: ۲۷۰ ساختمان مشابه پلاسکو شناسایی و دستورالعمل ایمنی آنها نوشته شده تا در چند عملیات ارتقا ایمنی آنها انجام شود.

خبرگزاری ایرنا: معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران گفت: ۲۷۰ ساختمان مشابه پلاسکو شناسایی و دستورالعمل ایمنی آنها نوشته شده تا در چند عملیات ارتقا ایمنی آنها انجام شود.

عبدالرضا گلپایگانی روز یکشنبه در آیین گشایش نمایشگاه پلاسکو نو افزود: اغلب این ساختمان ها در دهه ۴۰ و ۵۰ و حتی تعدادی نیز در دهه ۸۰ و ۹۰ ساخته شده اند که متأسفانه از منظر ایمنی حریق دچار اشکال هستند.

وی همچنین از تهیه شناسنامه سه هزار و ۲۰۰ ساختمان بالای ۸ طبقه خبر داد و اظهارداشت: علاوه بر آن برای ساختمان های بالای ۶ طبقه نیز داشتن نقشه عملیاتی آتش نشانی الزامی شد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران با بیان اینکه در آتش سوزی ساختمان پلاسکو هیچ نقشه ای وجود نداشت خاطرنشان کرد: در جریان این حادثه هیچ اطلاعاتی از وضعیت ساختمان وجود نداشت.

به گفته وی باید ساختمان های بلندمرتبه به مرکز آتش نشانی متصل شوند تا از لحظه وقوع حریق عملیات نجات آغاز شود.

گلپایگانی از آموزش سه هزار نفر از کارکنان نظام مهندسی و ۱۲۰ هزار نفر از نیروهای خدمات الکترونیک شهر درخصوص مباحث مربوط به کنترل نقشه خبر داد و گفت: کمیته ایمنی مناطق نیز تشکیل شده تا دستور قضایی برای ارتقا ساختمان ها اخذ شود.

وی اضافه کرد: آیین نامه ایمنی برای ساختمان های زیر ۵ طبقه با هماهنگی آتش نشانی در ۶ جلد تهیه شده که از چند روز آینده مقدمات آن عملیاتی و به صورت اجرایی در دستور کار مناطق قرار خواهد گرفت.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران همچنین درخصوص آخرین وضعیت نقشه ساختمان پلاسکو اظهارداشت: برای تهیه طرح جایگزین پلاسکو در ۲ نوبت فراخوان از سوی بنیاد مستضعفان منتشر شد تا بهترین ایده انتخاب شود که امیدواریم کار ساخت در برنامه زمان بندی به سرانجام برسد.

در نمایشگاه «پلاسکو نو» طراحی های مختلف برای ساختمان جدید پلاسکو، عکس هایی از حادثه پلاسکو و بخشی از تجهیزات آتش نشانان گرفتار در حادثه پلاسکو به نمایش گذاشته شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج