۸۲۲۲۵۱
۱۶ نظر
۵۰۱۳
۱۶ نظر
۵۰۱۳
پ

خودروی سرقتی خود را حتی خاموش ردیابی کنید!

یک جوان مازندرانی موفق به ساخت سامانه ردیاب خودرویی شده که می‌تواند موقعیت اتومبیل‌های سرقتی را در حالت خاموش نیز مکان‌یابی کند.

خبرگزاری ایسنا: یک جوان مازندرانی موفق به ساخت سامانه ردیاب خودرویی شده که می‌تواند موقعیت اتومبیل‌های سرقتی را در حالت خاموش نیز مکان‌یابی کند.

مهدی خلج در گفت‌وگویی با اشاره به اختراع طرح خود در زمینه نرم افزار و سخت افزار سامانه مکان‌یابی خودرو اظهارکرد: از سال ۹۵ شروع به کار بر روی سامانه های کنترل ردیابی خودرو و انسانی کردم که پس از تلاش بسیار موفق به ساخت و آماده سازی نرم افزار و سخت افزار این سامانه ردیابی که روی خودرو و انسان کاربرد دارد شدم.

وی با بیان اینکه این سامانه به نوعی مکان یاب یا همان جی پی اس است، افزود: وظیفه این سامانه مانیتورینگ خودرو بوده که سامانه ناوگان را کنترل می کند و بر روی خودروهای شخصی و دولتی قابل نصب است.

سازنده سیستم کنترل و ردیابی خودرو با اشاره به اینکه با کمک این سیستم می توان خودرو سرقت شده را موقعیت یابی کرد، یادآورشد: در واقع با این سیستم دزدگیر خودرو را می توان از راه دور مدیریت کرد و باید گفت سیستم های دزدگیر فعلی تنها از یک فاصله مشخصی عمل می کنند اما این سیستم به دوری و نزدیکی و فاصله خودرو کاری ندارد و از هرجایی قابلیت استفاده دارد.

خلج ادامه داد: از مزیت های این سیستم این است که قابل دیدن نیست و کسی نمی تواند مطلع شود که بر روی خودرو نصب شده یا خیر، بنابراین صاحب خودرو از هرجایی می تواند اتومبیل خود را خاموش کند و تا زمانی که فرمان ندهد روشن نشود.

وی با بیان اینکه آماده سازی این سیستم تقریبا یک سال و نیم به طول انجامید ،خاطرنشان کرد: طی این مدت نرم افزار و سخت افزار باید تست می شد تا به پایداری برسد.

کارشناس ارشد هوش مصنوعی و استاد دانشگاه های نوشهر و چالوس با اشاره به اینکه این طرح در مرکز رشد واحدهای فناور نوشهر در سال ۹۶ مورد داوری و پذیرش قرار گرفت، یادآور شد: در ابتدا ساخت هر دستگاه دارای هزینه ای بالغ بر ۴ تا ۵ میلیون تومان بود تا عیب یابی شود و در حال حاضر که عیب یابی شده و همه مراحل را پشت سر گذاشته است برای تولید بی شک هزینه کمتری خواهد داشت.

خلج با بیان اینکه با معرفی این طرح به مرکز رشد تسهیلاتی نیز دریافت شد، افزود: با توجه به افزایش قیمت ارز و وارد کردن قطعات نمونه داخلی این سیستم از نمونه خارجی گران‌تر درمی‌آید زیرا نمی توانیم تعداد انبوه خریداری کنیم.

وی عدم قابلیت اجرای معافیت مالیاتی را از نگرانی های عمده شرکت خود و مشکلات بر سراه تولید دانست و گفت: برخلاف آنچه که در ابتدا گفته شد که طرح های تحت پوشش پارک علم و فناوری از پرداخت مالیات معاف هستند این قانون مربوط به گذشته است و اکنون اجرا نمی شود.

سازنده سیستم کنترل و ردیابی خودرو قانع نشدن ادارات دولتی را برای نصب این سیستم از دیگر نگرانی ها عنوان کرد و یادآور شد:متاسفانه برای نصب این سیستم قانع کردن اداراتی که خودرو در اختیار دارند سخت است و از آنجایی که افراد با خودروی اداری رفت و آمد دارند برای آن ها کنترل از راه دور قابل قبول نیست و به همین دلیل ترجیح می دهند این سیستم را نصب نکنند.

خلج ادامه داد: برای نصب این سیستم نیاز به تائیدیه استانداری بود که دریافت این تائیدیه بیش از یک سال به طول انجامید و این اطمینان داده شد که سرور این سیستم در خود اداره باقی می ماند و کسی به آن دسترسی ندارد.

وی شرکت در نمایشگاه های مختلف کشور را از دیگر مزایای تحت پوشش قرار گرفتن پارک علم و فناوری و مرکز رشد دانست و گفت: اما متاسفانه فضایی که به شرکت هایی همچون این شرکت داده می شود کوچک بوده و کافی نیست.

این استاد دانشگاه در حوزه هوش مصنوعی به دیگر طرح‌های اختراع شده خود اشاره کرد و کفت: سامانه کنترل تردد افراد یکی از دیگر از ایده هایی بوده که موفق به طراحی آن شدم و به این نحو است که بر روی کارت تردد افراد مهمان در مجموعه ها و ادارات نصب می شود و از طریق آن می‌توان متوجه شد که افرادی که وارد می شوند در کجاها تردد دارند.

خلج با بیان اینکه این طرح هنوز تجاری سازی نشده است و هزینه اولیه زیادی داشته است، افزود: این طرح با توجه به اینکه نو و جدید است در مراحل نهایی قرار دارد و پس از پایان کار برای نصب بر روی هر کارت حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان هزینه دربردارد.

وی با ابراز تاسف از اینکه در خصوص هوش مصنوعی در ایران آنچنان که باید و شاید کار نشده است، تاکید کرد: استعداد و طرح های زیادی در این زمینه وجود دارد که متاسفانه از آن حمایت لازم صورت نمی گیرد و همین موضوع باعث می شود بسیاری از طرح ها و ایده ها در مراحل مرحله نمونه باقی بماند و به تجاری سازی نرسد.

این مخترع با بیان اینکه بخش دولتی به عنوان بزرگترین حامی حمایت خود را دریغ می کند، تصریح کرد: بخش خصوصی هم تا طرح اجرا شده را نبیند سرمایه گذاری نمی کند واین بزرگ‌ترین چالش تولیدکنندگان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شاهین

      بدبخت برو طرحتو بفروش به شرکت های معتبر اروپایی نه تنها طرحتو ملیون دلاری میخرن بلکه حقوق زیادی بهت میدن با امنیت شغلی عالی تا فقط واسشون تحقیق کنی و فناوری ایجاد کنی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو دیگه اخرشی ، چینیش با ثیمت کمتر تو بازار ریخته ، میلیون میلیون دلار!!!!

    • رضا

      ایشان یه سال و نیم زحمت کشیده وام هم استفاده کرده حالا می فرماید برا تولید انبوهش به قطعات وارداتی نیاز داره بعدشم ۴ ۵ میلیون هزینه ساختشه درحالی که اگه قراره واردات شه جی پی اس کاملتر و مطلوبترش با ۳۰۰ هزار وارد میشه

    • رضا

      بابا صبح بخیر. من یک سال و نیم پیش این سیستم رو نصب کردم!!

    • بدون نام

      کاش از مغزهای متفکر و سازنده بیشترین حمایتها به عمل می آمد تا نه تنها مهاجرت مغرها به دیار بیگانه جذابیتی نداشته باشد بلکه محیطی فراهم می شد تا مغزهای ارزنده غیر ایرانی از سایر کشورها مجذوب کشور عزیزمان ایران می شدند.

    • منتظر

      تو کشور ما تا دلت بخواد اختلاسهای کلان دولتی انجام میشه.
      اما وام برای تولید اشتغال و حمایت از نخبگان هیچ.
      چه کسی پاسخگوست.

    • سعید

      سال ۹۴ روی ماشینم همچین ردیابی نصب کردم اینکه الان این اختراع رو رونمایی میکنید جای تعجب داره

    • بدون نام

      این دستگاه بیش از هشت سال است که در ایران استفاده میشود و توسط ایشان اختراع نشده ، در ادارات بسیاری هم استفاده میشود . این خبر شما خبر نیست بلکه رپرتاژ خبری است با هدف تبلیغ برای این شخص

    • یهقوب

      طرحترابده به ژاپن کره ف انسه المان امریکا دستت را میبوسند متاسفانه اقازاده نیستی وگرنه سرخط صدا وسیما ی میلی بودید کی باید قدردان اینا باشیم ...

    • مسعود

      من که الآن یک ساله دزد گیر جی پی اس روی ماشینم نصب کردم و قابلیت خاموش کردن ماشین در هر زمان و مکانی هم داره وبه راحتی هم توسط موبایلم مونیتورینگ میشه، این دیگه قدیمی شده. ساخت تایوان هم هست.!!!

    • آدولف هیتلر

      آره میدونم چطوری ساخته میشه اکثر قطعاطش از چین وارد میشه فقط یه باطری لیتیوم داره که حتی اگه باطری ماشین و هم برداری باز این باطری تا یک ماه شارژ داره

    • بدون نام

      اختراع کننده زیاد هستش ولی کجا حمایت کننده؟ واسه اختلاس و دزدی آماده هستن

    • آدولف هیتلر

      من و برادرم انقدر از اینا ساختیم ملت حاظر بودند ماشینشون و دزد ببره ولی یکی از این دستگاه ها نخره عاقبت ورشکست شدیم پول تو این چیزا نیست

    • بدون نام

      متاسفانه بی مغزها مدیر وجزء مسئولین هستند واینها باید فعالیت وطرحهای با مغزها را تائید وحمایت کنند ....

    • درین درین

      خسته نباشی...من مدل خارجیش رو دارم

    • محمد

      ما خیلی باهوشیم
      البته توهم باهوش بودن رو داریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج