۸۲۳۷۴۰
۵ نظر
۵۰۱۴
۵ نظر
۵۰۱۴
پ

تلویزیون در تسخیر دهه شصتی‌ها!

با توجه به سریال هایی که مدتی است تولید و پخش می شوند و اغلب آنها به جز تعداد محدودی نمی توانند رضایت مخاطبان گسترده ای را کسب کنند، منتقدان و صاحبنظران مدام فیلمسازان را به سریال های موفق دهه های گذشته ارجاع می دهند تا دلایل موفقیت آنها را جویا شده و بتوانند جذابیت را به سریال های تلویزیونی امروزی بازگردانند.

بانی فیلم: با توجه به سریال هایی که مدتی است تولید و پخش می شوند و اغلب آنها به جز تعداد محدودی نمی توانند رضایت مخاطبان گسترده ای را کسب کنند، منتقدان و صاحبنظران مدام فیلمسازان را به سریال های موفق دهه های گذشته ارجاع می دهند تا دلایل موفقیت آنها را جویا شده و بتوانند جذابیت را به سریال های تلویزیونی امروزی بازگردانند.

تلویزیون در تسخیر دهه شصتی‌ها!

از این رو مدتی است که شاهد تولید سریال هایی از این رسانه هستیم که داستان هایشان در دهه های ۶۰ و ۷۰ روایت می شود. گویا سازندگان سریال های تلویزیونی به این نتیجه رسیده اند که دیگر نسخه های درام امروزی جواب نمی دهد و مخاطب از دیدن سریال هایی که داستان هایشان مربوط به زندگی امروز است، دلزده شده اند و همچنان به تماشای سریال های دهه های ۶۰ و ۷۰ علاقه دارند.

از این رو با توجه به سختی هایی که بازسازی صحنه در دهه های گذته دارد، اغلب سراغ روایت داستان هایی می روند کـه اتفاقات و ماجراها در دهه های ۶۰ و ۷۰ می گذرد. به خصوص پس از پخش مجموعه «دلدادگان» که در سه فصل روایت می شد و مخاطبان گسترده ای توانستند با فصل دو که مربوط به اواخر دهه ۵۰ و اوایل دهه ۶۰ بود، ارتباط بیشتر و بهتری برخوردار کنند. بنابراین موج سریال سازی با داستان های دهه ۶۰ در تلویزوین به راه افتاد و اغلب کارگردانان مبادرت به ساخت آثاری از این دست کردند.

تلویزیون در تسخیر دهه شصتی‌ها!

مجموعه «مینو» که اتفاقات اوایل جنگ را در خرمشهر به تصویر کشید و بسیار هم مورد توجه قرار گرفت. سریال دیگری که این روزها فصل دوم آن روی آنتن است، «بچه مهندس» است که داستان فصل یک مربوط به دهه ۶۰ بود و فصل دوم دهه ۷۰ و ۸۰ که هر شب از شبکه دو پخش می شود. «لحظه گرگ و میش» هم که یکی دو شبی است که در کنداکتور شبکه سه قرار گرفته، تصویری از زندگی یک خانواده در دهه ۶۰ است که به دلیل همین ویژگی توانست در همان قسمت نخست مورد توجه قرار بگیرد.

شاید مهمترین دلیل استقبال مخاطب از بازسازی چنین فضایی خاطراتی است که هر کدام از ما از دهه ۶۰ و حتی سال های گذشته داریم. گرچه در اغلب این سریال ها به جنگ و روزهای پرالتهاب دهه ۶۰ پرداخته شده، اما خاطرات تلخ و شیرینی که مخاطبان از آن سال های دور در ذهن دارند باعث شده تا همچنان علاقه مند به داستان گویی دهه های گذشته باشند. با این حال در کنار تداعی خاطرات سال های دور بهتر است کارگردانان توجه بیشتری روی سریال های درام امروزی هم داشته باشند تا خروجی قابل قبول تری را از تلویزیون شاهد باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من که از سریالای مربوط به زمان دهه شصت و هفتاد به جز یکی دو مورد به شدت متنفرم و اصلا نگاه نمیکنم تلویزیون هم کل برنامه هاش به زمان دهه شصت و زمان حال برمیگرده و خدا میدونه تا کی میخوان همینطوری ادامه بدن ،مشکل برنامه هاشون اینه که فقط داستانای واقعی رو بازی میکنن و اصلا از تخیل توش خبری نیست دو تا فیلم و سریال با تم تخیلی یا تاریخی قشنگ بسازن ما جوونا میشینیم نگاه میکنیم

    • بدون نام

      برید گمشید بابا

    • بدون نام

      برید گمشید بابا

    • بدون نام

      ای بدبخت دهه شصتیا
      تلویزیون مال شما، کار و خونه و اسباب زندگی مونو تامین کنید

    • بدون نام

      سریال طنزجدیدنداریم وبایدتولیدشود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج