جاباما
۸۲۴۸۰۳
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

بالشی که صدای خر و پف را کاهش می‌دهد

هدفون‌های لغو سر و صدا، مانند هدفون "WH-۱۰۰۰XM۳" سونی، بسیار در حذف صداهای محیط اطراف مؤثر هستند، اما هنگام خواب و برای نشنیدن خر و پف قطعاً استفاده از هدفون گزینه مناسبی نیست. به همین منظور پژوهشگران یک بالش طراحی کرده‌اند که عملکرد آن در حذف صداهای محیط مانند آن هدفون‌ها است.

خبرگزاری ایسنا: پژوهشگران" دانشگاه ایلینوی شمالی"‌(Northern Illinois University) فناوری مشابه آن هدفون‌ها را در یک بالش بکار بردند، این بالش به گونه‌ای طراحی شده است که صدای خر و پف را کاهش می‌دهد.

ایده طراحی بالش‌های هوشمند، جدید نیست؛ اما پژوهشگران "دانشگاه ایلینوی شمالی" کاری متفاوت انجام داده‌اند. آنها موفق به ایجاد یک بالش مجهز به بلندگو شده‌اند که بالش مذکور از الگوریتم‌های تطبیقی برای به حداقل رساندن صداهای خروپف به همان شیوه‌ای که یک جفت هدست لغو سر و صدا می‌تواند صداهای یک اتوبوس پر جمعیت را حذف کند، استفاده می‌کند.

بالشی که صدای خر و پف را کاهش می‌دهد

یکی از میکروفن‌ها صداهای شخصی که خروپف می‌کند را ثبت می‌کند، در حالی که دو میکروفن دیگر صدای محیط در یک اتاق را ثبت می‌کنند و سپس این صداها توسط یک الگوریتم تطبیقی پردازش می‌شوند.

صدای خروپف هر فرد با دیگری متفاوت است و در طول شب، الگوهای تنفس و موقعیت‌های مختلف شخصی که خوابیده است، می‌تواند به شدت صداهای خروپف فرد را تغییر دهد. این بالش از یک الگوریتم که قادر به تنظیم و انطباق برای لغو سر و صدا است، استفاده می‌کند. پژوهشگران در آزمایش‌های خود دریافتند که بالش مذکور توانایی کاهش صدای خروپف تا ۳۱ دسی بل را دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج