جاباما
۸۲۴۹۳۸
۱۶ نظر
۵۰۰۴
۱۶ نظر
۵۰۰۴
پ

وام ۲۵۵ میلیونی فارابی برای رامبد جوان!

انجمن اوقات فراغت متعلق به رامبد جوان که کارکرد آن ارتباطی با اکران فیلمی ندارد، در اتفاقی قابل تامل، بودجه چندصد میلیونی برای بازاریابی نمایش‌ فیلم‌‌های کودک در شهرستان‌ها طی ۹ ماه اخیر از سازمان سینمایی دریافت کرده است؛ رقمی قابل توجه که مشخص نیست رامبد جوان بر چه مبنایی آن را مطالبه کرده و با توجه به نقدهایی که درباره عملکرد این سلبریتی پیرامون خانه دبیرالملک مطرح شده، توجیه این رقم چه بوده است.

تابناک: انجمن اوقات فراغت متعلق به رامبد جوان که کارکرد آن ارتباطی با اکران فیلمی ندارد، در اتفاقی قابل تامل، بودجه چندصد میلیونی برای بازاریابی نمایش‌ فیلم‌‌های کودک در شهرستان‌ها طی ۹ ماه اخیر از سازمان سینمایی دریافت کرده است؛ رقمی قابل توجه که مشخص نیست رامبد جوان بر چه مبنایی آن را مطالبه کرده و با توجه به نقدهایی که درباره عملکرد این سلبریتی پیرامون خانه دبیرالملک مطرح شده، توجیه این رقم چه بوده است.

وام ۲۵۵ میلیونی فارابی برای رامبد جوان!

پس از انتشار گزارش بنیاد فارابی درباره عملکرد این مجموعه طی نه ماه نخست سال ۱۳۹۷، برخی موارد در این بودجه به شدت مورد توجه واقع شد اما برخی پرداخت‌ها در حاشیه قرار گرفت. از جمله این پرداخت‌ها می‌‌توان به پرداخت ۲۵۵ میلیون تومان به انجمن اوقات فراغت متعلق به رامبد جوان اشاره کرد. با وجود آنکه این انجمن قرار بوده در حوزه بازی و سرگرمی فعال باشد اما در ذیل ردیف «حمایت از تبلیغات، بازاریابی و اکران آثار سینمایی کودک و نوجوان» و تحت عنوان «بازاریابی نمایش فیلم‌ها در شهرستان‌ها» این رقم پرداخت شده است!

بازاریابی و اکران در سینمای ایران حرفه‌های تخصصی است که مشتریان خاص خود را دارد و اساساً مشخص نیست رامبد جوان با چه منطقی برای «بازاریابی نمایش فیلم‌های کودک و نوجوان در شهرستان‌ها» که برای پخش‌کننده‌های حرفه‌ای سینمای ایران نیز یک چالش جدی محسوب می‌شود، چنین اعتباراتی دریافت کند و از آن مهم‌تر اینکه، نه به صورت شخصی بلکه در پوشش انجمن اوقات فراغت ایران، چنین بودجه‌ای پرداخت شده است؛ انجمنی که کیفیت فعالیت و محل استقرارش، اسباب نقد را فراهم آورده است.

پس از راه اندازی انجمن اوقات فراغت ایران توسط رامبد جوان، خانه تاریخی دبیرالملک در منطقه سرچشمه تهران طی مراسمی به او واگذار شد. رامبد جوان در معرفی اولیه، این محل را فرصت برای بازی معرفی کرد اما آهسته آهسته این خانه و فعالیت‌هایش به حاشیه رفت و در ماه‌های اخیر به جز دورهمی شب یلدا، تنها یک کارکرد داشته و آن هم ضبط یک موزیک ویدیو با حضور کلاه مخملی‌ها بوده است. همین وضعیت نقدهایی را در پی داشته که بر اساس چه ضوابطی این خانه تاریخی به رامبد جوان واگذار شده و حالا که این مجری از آن بهره برداری مناسب و موعود را انجام نمی‌دهد، چرا شهرداری هیچ عکس‌العملی جدی نشان نمی‌دهد؟

اکنون با انتشار لیست فارابی این پرسش پیش آمد که اساساً این خانه چه ربطی به بازاریابی برای فیلم کودک در شهرستان‌ها دارد و وقتی در این خانه عملاً خبر جدی نیست، چرا باید چنین اعتباراتی به رامبد جوان تحت پوشش انجمن اوقات فراغت تعلق گیرد؟ البته رامبد جوان در میان اشخاصی که پول‌های عجیب و رقم‌های نامتعارفی دریافت کرده‌اند، تنها نیست و گروهی از اشخاصی که همواره ادعای سینمای مستقل را مطرح می‌کنند ارقام بسیار کلانی را به صورت «بلاعوض» دریافت کرده‌اند و از آن جمله به مجتبی میرطهماسب اشاره کرد که اگرچه تخصصش مستند است اما ۲۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای نگارش فیلمنامه از بنیاد فارابی دریافت کرده است!

به نظر می‌رسد بزرگ‌ترین رهاورد شفاف‌سازی بی‌سابقه‌ای که در سازمان سینمایی و زیرمجموعه‌های آن از جمله بنیاد سینمایی فارابی از یک سال گذشته تاکنون تداوم یافته و لحظه به لحظه فزونی می‌یابد، نظارت عمومی بر هزینه‌کرد اعتبارات سینمای ایران و نقد چهره‌هایی است که به شکل عجیب ارقام قابل تاملی را در این مسیر دریافت کرده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه کشوریی مگه رامبد کم دارد این همه بهش وام دادن جوانان پس چکار کنند پول ملت را حراج کردید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینجا ایران است

    • بدون نام

      تنفر انگیز تر از این مثال بزنید!؟؟خیابانی!؟نه خودش اوله

    • بدون نام

      هر کسی یک تکه از این کیک خوشمزه برمیدارند.مرگ برامریکا

    • STS

      تمام آنهایی که دستی و پایی و پنجه ای و چنگالی دارند و خود را به هر نحوی به بدنه ای دولتی چسبانده اند و رانت و لجن زیر پوستشان نفوذ و نهادینه شده ؛ تا خرخره در فساد غرقند ...گرگها در پوست بره اند ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمت گرم

    • بدون نام

      این رامبد جوان خیلی زرنگ تشریف دارند هم از توبره میخوره هم از آخور وبا گرفتن سه تا زن الگوی بدی برای جوانان این مملکت است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مسخرمسخره چند زنه اه اه اه تازه بااون برنامه مسخرش توتلویزیون

    • بدون نام

      رامبد جوان خوبو مهربان ، پولها رو بخور ، تره نوش جان خخخخخخخخ

    • بدون نام

      چوب حراج به بیت المال ..دست دولتمردان درد نکنه واقعا"

    • بدون نام

      باید به پاچه خوارها وام بدن

    • بدون نام

      این وام کلان باید بین نیازمندان تقسیم می شد نه به هنرمند میلیاردر و بی نیاز؟!!!!؟؟؟!؟؟؟؟؟

    • عباس

      انانکه غنی ترند.. محتاج ترند
      بعدشم چیه مگه این مقدار ناچیز؟ حقوق چهارتا اجرای خندوانه شه.. مثل این میمونه که به من صدو سی و هشت هزار تومن وام بدن!! نیمه پر لبوان رو بببنید

    • مارال

      این رامبد جوان با این برنامه مسخره تکراری خندوانه حال ملت رو بهم زده کار جدیدی نمیتونه ارائه کنه هی تکرار و تکرار...
      حالام که داره مثل بقیه گند کاراش درمیاد
      حالم ازش و از صداش بهم میخوره ...

    • م

      رامبد خونش رنگین تره.
      فردا جنگ شد، قراره یه تنه بره به جنگ دشمن.
      باید بهش رسید.
      یه اداهایی درمیاره تو خود آمریکاش هم درنمیارن.
      انگار نه انگار ایران یه کشور داغون تو خاورمیانه خراب شدست.

    • بدون نام

      حالافهمیدم چرارامبداینقدربرای مدیران ومسئولان نالایق به به وچه چه میکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج