۸۲۵۰۸۹
۱۳ نظر
۵۰۰۸
۱۳ نظر
۵۰۰۸
پ

ایران رتبه ۷۲ کارآفرینی در جهان

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید: ایران در مقوله کارآفرینی در بین ۱۳۷ کشور جهان، رتبه ۷۲ و در کشورهای منطقه رتبه ۱۱ را به خود اختصاص داده است.

خبرگزاری ایسنا: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید: ایران در مقوله کارآفرینی در بین ۱۳۷ کشور جهان، رتبه ۷۲ و در کشورهای منطقه رتبه ۱۱ را به خود اختصاص داده است.

سلیمان پاک سرشت، مهارت‌آموزی را یکی از جدی‌ترین نیازهای کشور عنوان کرد و گفت: آنچه امروز به آن نیاز داریم، تقویت اکوسیستم کارآفرینی در کشور است و کارآفرینی باید در قالب یک علم آموزش داده شود.

وی ادامه داد: متأسفانه اکوسیستم کارآفرینی در کشور به گونه‌ای هدایت می‌شود که کارآفرینان از چرخه تولید حذف می‌شوند و این مشکل باید با تقویت مهارت‌آموزی و اصلاح سیاست‌های بالادستی رفع شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از هماهنگی با وزارت آموزش و پرورش برای آموزش کارآفرینی از نخستین سال‌های تحصیلی خبر داد و گفت: چون دانش آموزان در یک محیط بسته آموزش می‌بینند نمی‌توانند خصلت کارآفرینی را در دوره‌های دیگر نشان داده و عملیاتی کنند از این رو درصددیم تا از اولین سال‌های تحصیل کارآفرینی آموزش داده شود.

به گفته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ایران در بین ۱۳۷ کشور جهان، رتبه ۷۲ و در کشورهای منطقه رتبه ۱۱ را در کارآفرینی دارد.

پاک سرشت با بیان اینکه کارآفرینی، محصول آموزش است، افزود: در سیاست گذاری‌های کشورهای مختلف جهان، توسعه کارآفرینی به عنوان مساله راهبردی در حال انجام است و در وضعیت فعلی اقتصادی، کشورهای کارآفرین می‌توانند با ایجاد کسب و کار پایدار به عنوان ابزاری برای دگرگونی اقتصاد کشورها محسوب شوند.

وی در خصوص اقدامات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه کارآفرینی گفت: راه اندازی باشگاه کارآفرینان جوان یکی از فعالیت‌های در حال انجام است که دانش آموزان می‌توانند با حضور در دوره کارآفرینی، آمادگی برای انجام کار گروهی پیدا کنند، زیرا در این فضا شرایط برای پرورش استعداد جوانان فراهم است.

به گفته رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، این طرح هم اکنون به صورت آزمایشی در استان‌های مازندران و خراسان رضوی عملیاتی شده و مورد استقبال قرار گرفته است.

پاک سرشت در پایان گفت: این سازمان حدود ۶۰۰ مرکز آموزشی با امکانات مناسب در کل کشور دارد که در ساعاتی که فعالیت آموزشی ندارند افراد دارای ایده کارآفرینی می‌توانند با استفاده از امکانات این مراکز و طراحی ایده کارآفرینی و پس از پذیرش آن در این سازمان، ایده خود را عملیاتی کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دنیا 75 کشوره

    • بدون نام

      یعنی فکر میکنین خیلی خوله مایه ابرو ریزیه معنی دیگه اش اینه که ما. شاغلین رو بیکار میکنیم وفوق لیسانس هامون دستفروشی میکنن

    • بدون نام

      در اختلاس دزدی چند

    • AMRIKAAAA

      اخه مهندس چکنم،
      کار کو کار کجاست چرا حرف مفت میزنی آقای مخترع مردم تهران ۶ میلیون نفر بیکارند اختراع نکن که حال ما را خراب کردی.

    • کامران

      احتمالا یک نفر کارمی کنه
      و۷۲ نفر دست می زنندوآفرین می گویند!؟

    • بدون نام

      راست میگید برای همینه اصلا بیکاری وجود نداره

    • s

      تو رو خدا چجور روتون میشه این و مینویسید ما یه زمانی جز پنج کشور برتر جهان بودیم از همه لحاظ تو رو خدا بیشتر از این آبروریزی نکنید

    • بدون نام

      مگه 72 تا کشور بیشتر داریم

    • بدون نام

      تا کی ،دروغ؟

    • اسد

      بستگی داره به تعریفش مثلا جارو کشی صحن یک گاوداری اونم به مدتت یک ساعت وازاین تعاریف مسخره که منجر به تولید اشتغال میش یا مثلا تمیز کردن زعفران به مقدار یک کیلو و..... جمع کنید فقط شغل های کاذب مثل دلالی زیاد شده ویا کلاهبرداری و.....

    • بدون نام

      توضیحش هم اینه که دولتی ها مجبورن برنج بفروشن بین همکارها ، مردم مسیربرگشت از سرکار مسافرکشی کنن ، خانم های خانه دار فروشنده ترشی جات و پرورش دهنده قارچ در حمام شدن و...

    • بدون نام

      کار ا۴رینی شما به این صورته که یک نماینده یهو برای ۳۰۰ نفر آشناهای خودش در صنعت خودرو سازی کار می آفرینه. همین رتبه ۷۲ رو هم اینجوری کسب کردیم اگرنه الان از آخر لیست اول بودیم

    • بدون نام

      و رتبه اول دروغ‌گویی در جهان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج