۸۲۵۴۴۰
۳۰ نظر
۵۰۱۰
۳۰ نظر
۵۰۱۰
پ

تأمین اجتماعی: ۱۰ میلیون نفر بسته حمایتی گرفتند

سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت:حدود ۱۰ میلیون نفر بسته حمایتی دادیم و در مقابل به همین تعداد هم از ما سوال شده است که چرا بسته حمایتی دریافت نکرده‌اند.

خبرگزاری تسنیم: سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت:حدود ۱۰ میلیون نفر بسته حمایتی دادیم و در مقابل به همین تعداد هم از ما سوال شده است که چرا بسته حمایتی دریافت نکرده‌اند.

محمدحسن زدا در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در آستانه افتتاح پروژه‌های تامین اجتماعی به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و دهه فجر، بیمارستان خوی با ۵۰ تختخواب مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی دارای ۴۲ میلیون بیمه شده است گفت: حدود ۱۴ میلیون نفر بیمه شده اصلی هستند و ۲۱۳ هزار نفر از تامین اجتماعی مقرری بیکاری دریافت می‌کنند که رقم آن ۳۷۰ میلیارد تومان است و یک میلیون و ۲۰۰ هزار کارگر تحت پوشش داریم. ضمن اینکه ۵۵۶ شعبه در ۲۲۲ شعبه اقماری و همچنین ۲۱۹ کارگزاری، خدمات تامین اجتماعی را به بیمه‌شدگان ارائه می‌کنند. براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ما به این سمت پیش خواهیم رفت که ۶۵ سرویس سازمان تامین اجتماعی به بیمه‌شدگان را تا دو ماه آتی به صورت غیرحضوری به شهروندان ارائه کنیم.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: با تصمیمات صورت گرفته در این سازمان، رویکرد ما این است که خدماتی به مردم تقدیم کنیم که آثار مثبتی در تصمیم‌گیری‌ها و ارکان سازمانی داشته باشد که این موضوع نیز نتیجه زحمات مرحوم دکتر نوربخش در سازمان تامین اجتماعی است. سازمان تامین اجتماعی ۳۷۱ مرکز درمانی ملکی دارد که در قالب ۷۶ بیمارستان، ۵ کلینیک، ۲۸۹ مرکز درمانی می‌باشد که تاکنون در سال جاری ۱۳۸ میلیون بار مراجعه به مراکز ملکی تامین اجتماعی شده است.

زدا در ادامه نشست خبری با اشاره به مراکز درمانی این سازمان گفت: مراکز درمانی تامین اجتماعی ۱۰ هزار تخت فعال دارد و همچنین تامین اجتماعی سهم عمده‌ای در درمان کشور داراست و دومین تامین کننده درمان و اولین خریدار آن در کشور است و ۵۲۲ هزار عمل جراحی در مراکز تامین اجتماعی صورت گرفته است که ۸۶ هزار از آن اعمال جراحی بزرگ بوده است.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی در مقایسه با تامین اجتماعی در سال ۷۵ و سال ۹۶، گفت: در سال ۵۷،‌ افراد تحت پوشش تامین اجتماعی ۷ میلیون نفر بودند که در سال ۹۶ به ۴۲ میلیون نفر رسیده است. در آن زمان ۱۹ درصد افراد نسبت به جمعیت کشور بیمه بودند ولی در سال ۹۶، این نسبت به ۵۳ درصد رسید و همچنین در سال ۵۷، تعداد بیمه‌شدگان اصلی یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بودند و در سال ۹۶ به ۱۴ میلیون نفر رسید و مستمری بگیران ۹۰ هزار نفر بودند که به ۳ میلیون نفر رسیدند و حداقل دریافتی مستمری ۶۳۰ هزار تومان بود که هم اکنون به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

وی افزود: نسبت پشتیبانی برای پرداخت حق بیمه ۲۰ نفر بود که در حال حاضر به ۵.۱۴ رسیده است و تعداد کارگاه‌های تحت پوشش ۱۸۰ هزار بوده که به میلیون و ۲۰۰ هزار کارگاه رسیده است و تعداد بیمارستان‌ها ۲۲ مرکز بوده که هم اکنون به ۷۷ مرکز رسیده است.

زدا در ادامه در خصوص زمان پرداخت عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: دولت در این خصوص باید تصمیم بگیرد که میزان عیدی چقدر است ولی ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد در صورت اعلام رقم از سوی دولت عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی با حقوق بهمن ماه پرداخت شود که البته از قبل تمهیدات لازم اندیشیده شده که در این زمینه مشکلی پیش نیاید.

وی همچنین در خصوص بیمه خبرنگاران گفت: خبرنگارانی که در خبرگزاری‌ها و سایت‌های دارای مجوز مشغول فعالیت هستند باید نسبت به تامین بیمه آنها اقدام شود و خبرنگاران آزاد نیز می‌توانند از طریق بیمه هنرمندان اقدام به تحت پوشش قرار گرفته بیمه کنند و از سوی دیگر بیمه حرف و بیمه مشاغل آزاد نیز هست که خبرنگاران می‌توانند در این خصوص اقدام کنند.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی در خصوص بیمه بازنشستگان تامین اجتماعی بیان کرد: با بیمه آتیه‌سازان حافظ قرارداد بیمه تکمیلی آنها منعقد شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

زدا در ادامه در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: همسان سازی حقوق را برای نخستین بار از کانون بازنشستگان پیگیری کردیم و جلساتی در این خصوص برگزار شد و گروه‌های مختلف نظرات متفاوتی را در این بخش داشتند و دبیرخانه‌ای در این خصوص تشکیل شده و بار مالی برای این اقدام وجود دارد که باید تامین شود و حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان نیاز است که امیدواریم هر چه سریعتر بار مالی آن تامین شود.

زدا درباره آخرین وضعیت توزیع بسته‌های حمایتی به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی گفت: براساس لیست تهیه شده ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته و ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار بیمه شده بسته حمایتی خود را دریافت کردند. ضمن اینکه از آمار بیمه‌شدگان تامین اجتماعی که بالغ بر ۱۳ میلیون نفر هستند افرادی که واجد شرایط بودند انتخاب و طی یک همپوشانی در نهایت ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر بسته حمایتی خود را دریافت کردند.

وی در ادامه با اشاره به اعلام سامانه و شماره‌ تلفن برای پیگیری بسته‌های حمایتی و همچنین اعتراضات گفت: ما جمعا به حدود ۱۰ میلیون نفر بسته حمایتی دادیم و در مقابل به همین تعداد هم از ما سوال شده است که چرا بسته حمایتی دریافت نکرده‌اند که کار مشکلی است و چنانچه افرادی در این پروسه دچار زحمت شدند عذرخواهی می‌کنیم و این در حالیست که تعداد تماس‌های صورت گرفته در روزهای اخیر بسیار زیاد بوده است.

زدا در خصوص پروژه‌هایی که در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بهره‌برداری خواهند رسید گفت: افتتاح فاز سوم پالایشگاه خلیج فارس از مهمترین برنامه‌های ما است چرا که ۴۹ درصد از سهام پالایشگاه را سازمان تامین اجتماعی دارد و ظرفیت تولید آن به بیش از ۴۰ میلیون لیتر می‌رسد و بیش از ۴ میلیارد یورو در این بخش سرمایه‌گذاری شده است.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی در ادامه با اشاره به معوقات داروخانه‌ها و مراکز درمانی بیان کرد: درباره داروخانه‌ها تصمیم جدی گرفتیم که دیگر مبالغ را از ستاد ترخیص ندهیم و در واقع پول را در اختیار استان‌ها قرار بدهیم و مدیر استان تصمیم بگیرد که برای داروخانه و مراکز خصوصی پرداخت‌ها انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی گفت: اصل بدهی‌ دولت تا سال ۹۴ حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان بوده است و صحبت‌هایی مطرح شد بابت سود این پول که چگونه پرداخت شود و در ادامه تفاسیر مختلفی صورت گرفته و قرار بر این شده که در کمیسیون تلفیق کارگروهی تشکیل شود و درباره نحوه بازپرداخت بدهی تا پایان آذر ۹۸ تصمیم‌گیری شود و اگر میزان بدهی طبق مدل محاسباتی ما باشد حداقل ۱۵۰ هزار میلیارد تومان مطالبات ما وجود دارد و باید در آن کارگروه به این موضوع رسیدگی شود.

زدا در خصوص میزان مطالبات داروخانه‌ها از مراکز درمانی طرف قرارداد نیز بیان کرد: مکانیزم پرداخت را تغییر دادیم و پول را در اختیار استان‌ها قرار دادیم و از این بابت ارقام هر استان از طریق هر استان پرداخت می‌شود.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه کارفرمایان حدود ۱۲ میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار هستند گفت: مایل به اجرای هر ساله قانون بخشودگی جرایم نیستیم زیرا کارفرمایان دیگر پول جاری را پرداخت نمی‌کنند.

وی درباره اختلافات با وزارت بهداشت و مباحثی که بر سر اتمام بخش درمان مطرح شده است گفت: اختلافی وجود نداشته و نظر سازمان این است که باید مکانیزم‌های کنترل هزینه داشته باشیم تا به طرح تحول کمک کنیم. وقتی دفترچه ما به چک سفید امضا تبدیل می‌شود و کنترل هزینه‌ای وجود ندارد قاعدتا مشکلاتی بوجود می‌آید و مطالبه ما از وزیر بهداشت این بود که اول مکانیزم‌ها را مشخص کند تا به عنوان تامین اجتماعی بیشتر حمایت کنیم. در حال حاضر تمهیدات لازم فراهم شده است و در چند استان از جمله استان مازندران کار در حال انجام است و هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بابت پزشک خانواده پرداخت کرده‌ایم و اوج آرزوی ما در این بخش همین نظام ارجاع است.

زدا همچنین در خصوص ادامه طرح تحول سلامت نیز گفت: ما در این زمینه همانند گذشته با وزارت بهداشت همکاری خواهیم داشت.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی در خصوص فرآیند توزیع بسته‌های حمایتی در آینده گفت: در این زمینه دولت اگر به ما اعتبار بدهد آن را اجرا خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره فساد در سازمان تامین اجتماعی گفت: از فساد سازمان یافته در تامین اجتماعی بی اطلاعم و آن را تکذیب می‌کنم. فساد سازمان یافته نداریم و ادله ما تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی است و هم اکنون سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات برای رصد این مسائل در تامین اجتماعی مستقر شده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بسته حمایتی باز نشسته تامین اجتماعی مستمری بهمن ماه چه موقع توزیع میشود ممنون

    • مهران عاشوری

      با سلام و احترام
      حقوق اینجانب زیر دو میلیون تومان هستش تا الان بسته حمایتی برام واریز نشده .کلیه کدهای دستوری را امتحان کردم حتی یه جواب هم واسم نیامده است .

    • م ع ی

      من(400/000)تومان حقوق بازنشسته ایم است هیچیزبه من نداده اندچجورمی گویندبه همه داده ایم

    • بدون نام

      به هر کی عشقتون رسیده شانسی هر مقدارخواستین دادین یازده ساله بیمه دارم حقوقم یک ونیم تو همین کارگاه یکی دوماه بیمه شده بهش دادین واقعا دمتون گرم واگذارتون به خدا همین

    • بدون نام

      دروغ که استخون نداره. مادر من ۱۲۰۰ حقوق میگیره !خواهرم هم همینطور .مادر شوهرم و .... حداقل ده نفر از اطرافیانم که سوال کردم نگرفتن.چرا بیخودی دروغ میگید؟ نمیخاین بدین ندین ولی دروغ نگین که ما واریز کردیم .

    • مریم

      بس کنید دروغگوها

    • بدون نام

      ما‌هم‌بیمه‌بودیم‌چرا‌شامل‌ما‌نشود

    • بدون نام

      بقیه مردم که تامین و بیمه نیستند چکار کنند نرود میخ اهنین به سنگ

    • حسین

      چرا اینقدر دروغ میگین
      من ۱۳۰۰ حقوق میگیرم .بسته حمایتی بهم ندادن

    • نااشنا

      علی بر کت الله

    • بدون نام

      هنر کردین به مردم یه صدقه ای دادین برا یه هفتشون پدر مردم و دراوردین الانم با یه بسته ای ایقد تو بوق و کرنا میکنین پراید شده چهل میلیون گوشتم رفته بالای صد اینهمه نگین از این بسته خفت

      پاسخ ها

      • ganzaq

        واقعا خاک بر سرتون،خدا نابودتون کنه

    • سربازولایت

      الله برکت الله جالب خالق

    • بدون نام

      گداپروری میکنید

    • بدون نام

      تو ایران دورغ گفتن خیلی روز عادت برای مسولین

    • بدون نام

      سلام کسی ازطلاب که بیمه تامین اجتماعی هست بهشون واریزشد یانه

    • بدون نام

      لعنت به آدم دروغگو بسته حمایتی که دروغ بود . آتیه سازان هم هزینه های درمانی و دارویی بازنشستگان را با 4 ماه فاصله اگر پرداخت کند . بهانه اش هم این است که تامین اجتماعی هزینه ای که از بازنشستگان کسر میکند به آتیه سازان نمبدهد . خلاصه آقی زدا رو سیاهی مال توست

    • حمید رضا شمس

      فقط آمار کشکی که خوراک رسانه ها ست تحویل ميدن دریغ از یک کار مفيد که بنفع ملت باشد جیب خودشان پر بشه کافی و از میز شان کنده نشن

    • بدون نام

      ما کارگران شهرداری هستیم در تهران زیر ۱۵۰۰هم حقوق میگیریم ولی هنوز بسته حمایتی واریز نشده

    • بدون نام

      ما کارگران شهرداری هستیم در تهران زیر ۱۵۰۰هم حقوق میگیریم ولی هنوز بسته حمایتی واریز نشده

    • م ع ی

      خداخودش نگاه می کند

    • بدون نام

      به کی سبد کالا دادید ما که نگرفتیم

    • بدون نام

      اطلاع کامل بدهید این سامانه ۱۲۴ ستاره ۸ خط نمی دهد

    • محمود حسینی

      سلام. سبد خرید کالا طبق مصوبه باینجانب تعلق میگیرد. در صورتی که هنوز دریافت نکردیم. با تشکر

    • پوریا

      من حقوقم به زور به دو میرسه ، هیچ بسته حمایتی هم واسم واریز نشده ، صدامون به هیچ جا هم نمیرسه ، چکار باید بکنیم؟؟؟

    • ganzaq

      نابود شید،نابودمون کردید

    • بدون نام

      ماهم شامل بسته حمایتی میشدیم به ما ندادن به کی دادین تمام همکار های من هم نگرفتن احتمالا تامین اجتماعی هم بدهکاره نداره ریختن تو چاله های خودشون. میگن از نخورده بگیرین بدین به خورده که گنده تر بشن.

    • بدون نام

      اخه چقدر دروغ تحویل مردم می دید من 10'ساله بیمه دارم حقوقم زیر 1800000کدوم سامانه کدوم خط خود پدر سوخته اش تا حالا با این شماره تماس گرفته

    • بدون نام

      پس روستاییانی که درامدندارندودرمناطق محروم هستندچرانمیدهید

    • بدون نام

      این که همش چرت وپرت میگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج