۸۲۶۰۱۵
۱۰ نظر
۵۰۰۷
۱۰ نظر
۵۰۰۷
پ

پاسخ نایب رئیس مجلس به درخواست خودروسازان

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی که دشمن اجازه خرید وسایل ساده آزمایشگاهی را به ما نمی‌داد، ماشین‌های لوکس را به راحتی به ما تحویل می‌دادند و با این اقدام به دنبال خروج ارز از کشور بود.

باشگاه خبرنگاران جوان: مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با سیدجواد سلیمانی مدیرعامل سایپا دیدار و گفت‌وگو کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر باید تمام تلاش ها در راستای فعالیت شرکت‌ها، صنایع و کارخانجات تولیدی باشد، اظهار کرد: باید با قدرت به کار خود ادامه دهیم چراکه رونق صنعت نشان دهنده عملی شدن شعار «مرگ بر آمریکا» در عرصه صنعت و اقتصاد و ایستادگی در برابر این کشور است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر، اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید به گونه ای عمل کنیم که آمریکا بداند تحریم بر فعالیت ما تاثیری نداشته و ما را زمین گیر نکرده است، گفت: یکی از تصمیماتی که در جلسه ستاد مقابله با تحریم اخذ شد اختصاص اعتبار به تحقیقات دانشگاهی بود. در حال حاضر دانشجویان و اساتید خوبی برای کمک به صنعت در کشور وجود دارد.

پزشکیان با بیان اینکه در صورتی که ارتباط بین صنعت و دانشگاه افزایش پیدا کند، بسیاری از مشکلات موجود حل می شود، افزود: در کشور به جوانان رسیدگی نمی شود در نتیجه آن ها نیز از کشور خارج می شوند، باید برای استفاده از ظرفیت های داخلی سرمایه گذاری کرد.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای حل مشکل خودروسازان آماده هستیم، خاطرنشان کرد: قدم نخست در ساماندهی صنعت خودروسازی ثبات برنامه و مدیریت است در صورتی که برنامه وجود داشته باشد با تغییر مدیر هم، برنامه تغییر نمی کند و مدیران جدید نمی توانند با اعمال سلیقه برنامه ها را تغییر دهند.

پزشکیان یادآور شد: در برنامه ریزی‌ها برای صنعت خودروسازی می توان از نظر کارشناسان بین المللی استفاده کرد و پس از تطبیق ایده‌های آن ها با واقعیت های جامعه برنامه را اجرایی کرد.

وی درباره درخواست خودروسازان مبنی بر پرداخت نقدینگی به آن‌ها همانند موسسات اعتباری، گفت: پرداخت بدهی موسسات مالی با ایجاد خط اعتباری برای آن ها انجام گرفت و پولی به آنها داده نشد در واقع بانک مرکزی دارایی این موسسات را محاسبه کرد و با توجه به این دارایی مطالبات مردم را پرداخت کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: برای پرداخت بدهی موسسات اعتباری، بانک مرکزی پولی به آنها پرداخت نکرد بلکه خط اعتباری برای آنها ایجاد کرد تا زمانی که دارایی این موسسات نقد شود این اعتبار به بانک مرکزی باز گردد.بانک مرکزی پولی به مردم بابت بدهی های موسسات مالی نپرداخت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر واردات خودرو منطقی نیست، تاکید کرد: در تحریم‌های ظالمانه‌ای که دشمنان علیه ایران به کار گرفتند اجازه خرید وسایل ساده آزمایشگاهی را نیز به ما داده نشد این در حالی است که ماشین‌های لوکس را به راحتی به ما تحویل می‌دادند دشمن با این اقدام به دنبال خروج ارز از کشور بود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علیرغم آنکه در حال حاضر نباید برای واردات خودرو یک دلار نیز هزینه کرد به برخی مشکلات موجود در خودروسازی اشاره کرد و یادآور شد: مصرف بنزین خودروهای داخلی نسبت به خودروهای خارجی بیشتر است، همچنین تکنولوژی خودروسازی داخلی از دنیا عقب تر است.

پزشکیان بیان کرد: نیاز کشور به خودروسازی را یک میلیون خودرو مطرح می کنند در حالی که این رقم به نظر کاذب است، در صورتی که قیمت بنزین، عوارض مربوط به خودرو و... واقعی شود سهم بازار کاهش پیدا می کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چرخه پولی در قطعه سازی، تولید خودرو و تجارت باید شفاف و روشن باشد، اظهار کرد: در جلسه ستاد مقابله با تحریم مشکل خودروسازی کشور باید مورد بررسی قرار گیرد. در این جلسه می‌توان به سوالات رسیدگی و فوری تصمیم گیری کرد.

پزشکیان با بیان اینکه به زعم برخی نمایندگان واردات خودرو نسبت به تولیدات داخلی منفعت بیشتری دارد، یادآور شد: برای شروع هر فعالیتی باید هزینه کرد، اگر برای صنعت خودروسازی برنامه داشته باشیم می توانیم مشکلات موجود را حل کنیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت خودروسازی به اصلاح نیاز دارد، اضافه کرد: سایپا و ایران خودرو باید برنامه های راهبردی خود را به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تنظیم کنند و مشخص کنند برای دستیابی به اهداف کوتاه مدت چه توقعاتی دارند، در این صورت سیاستگذاران می توانند در مورد سرانجام خودروسازی تصمیم بگیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کاوشگر

      در واقع اصل صحبت ها اینه :
      بعد از روبوسی و احوالپرسی با مدیران خودروساز از اوضاع فک و فامیلش پرسید که اونجا مشغول بکار هستند.
      قول مساعد هم داد که تامین مالی هم بکنه و فعلا جلوی واردات رو میگیریم .
      تا ما هستیم شما با قدرت جیب مردم رو خالی کنید و قراضه تحویلشون بدید .
      این ملت با پراید و ۴۰۵ هم خوشن . فعلا اینا رو تولید کنید ببینیم چی میشه.
      برید به سلامت حرفای درگوشی که به شما گفتم یادتون نره.
      ...

    • علی

      پراید یاهمون ارابه مرگ شده چهل میلیون ...

    • خزایی

      خودرو سازی زمانی بدرد یک کشور میخوره که به صادرات منتهی بشه
      شرکت خودرو سازی که خودرو مدل 20 تا 40 سال پیش رو تولید میکنه و هیچ نقشی در صادرات نداره نمیتونه خودش رو با شرکتهای بزرگ مقایسه کنه چه برسه به مقایسه قیمت و در نهایت هیچ سودی برای مملکت نداره
      چون هم تکنولوژی قدیمی داره هم مصرف بالای سوخت و هم آلایندگی زساد که اگر تمام این مسائل رو کنار هم قرار بدیم واردات خودرو و یا تبدیل شدن به سایت تولید شرکتهای معتبر بسیار بصرفه تر هست تا تولید

    • بدون نام

      وقتی مدیر نداریم و چند نفر که تخصص ندارند برای کشور تصمیم می گیرند با این همه منابع وضع مردم از این هم بدتر می شود ، وقتی توان تولید خودرو با کیفیت و ایمن و به روز و سوخت کم را نداریم چرا اجازه واردات را نمی دهید ، چون سهام دار اصلی دولت و آقا زاده ها هستند و مردم مجبور هستند خودرو بی کیفیت ، نا ایمن ، گران و با وعده یک سال و هر قیمتی که دوست دارند بخرند ، این همه دلار و یارانه به خودرو سازان می دهید که ارابه مرگ تولید کنند ، آنرا صرف وارات خودرو کنید ، هم آلودگی کمتر مصرف سوخت کمتر ، ایمن ، با کیفیت و با صرفه جویی در مصرف بنزین در بلند مدت سود آور هم می شود آقایان حق این ملت که در جنگ در تحریم در راهپیمایی در انتخایات پشتوانه دولت هستند این نیست تا دیر نشده جلوی فساد و دزدی و نالایقی مدیران را بگیرید

    • بهلول

      انشالله زودتر بساط رانتخواری جمع بشه

    • محمد احمدی

      صعنت خودرو، تحویل سپاه بدید

    • کارمند

      بیشتر مشکلات ما از همین مرگ بر آمریکا است چون مسئولین مرگ بر آمریکا میگوینداما فرزندانشان اقامت اروپا و آمریکا دارند

    • بینام

      پیرو فرمایش آقای پزشکیان که ساده ترین لوازم آزمایشگاه اجازه ورود به کشور ندارن ولی ماشین های لوکس وارد میشه.خواهشمندم که جلوی واردات کوکا کولا وسایر نوشیدنیها که حتی قبل برجام وارد میشد گرفته بشه.

    • بدون نام

      تمام مشکل خودرو سازان مدیریتی است در صنعت خودرو و سایر صنایع باید از مدیران خارجی مانند مدیران شرکت تویوتا استفاده کرد

    • بدون نام

      تا فرهنگ درستکاری ، راستگویی ، صداقت ،...در جامعه سیاسی کشور رشد نکند و به تبع ان مردم ، ما در تولید نان و اب نیز مشکل خواهیم داشت .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج