۸۲۶۱۹۲
۴۴ نظر
۵۰۰۸
۴۴ نظر
۵۰۰۸
پ

میزان افزایش حقوق کارمندان تعیین شد

با وجود اصراری که نمایندگان برای افزایش بیش از رقم ۲۰ درصد پیشنهادی دولت به منظور افزایش حقوق کارکنان در سال ۱۳۹۸ داشتند، آخرین اخبار از این حکایت دارد که بعد از مذاکرات و رایزنی‌ها در کمسیون تلفیق در نهایت همان افزایش ۲۰ درصدی مورد موافقت قرار گرفته است.

خبرگزاری ایسنا: با وجود اصراری که نمایندگان برای افزایش بیش از رقم ۲۰ درصد پیشنهادی دولت به منظور افزایش حقوق کارکنان در سال ۱۳۹۸ داشتند، آخرین اخبار از این حکایت دارد که بعد از مذاکرات و رایزنی‌ها در کمسیون تلفیق در نهایت همان افزایش ۲۰ درصدی مورد موافقت قرار گرفته است.

دولت در بخشنامه بودجه سال جاری افزایش حقوق کارکنان را به طور متوسط ۲۰ درصد در نظر گرفت و بر اساس همین رقم اعتبارات هزینه‌ای خود برای سال آینده را در لایحه بودجه گنجاند و به مجلس پیشنهاد کرد.

گر چه در مدت اخیر بارها برخی از نمایندگان تاکید داشتند که با توجه به افزایش تورم در ماه‌های اخیر باید افزایش حقوق بیش از ۲۰ درصد باشد، اما در نهایت دولت معتقد بود که منابع موجود، اجازه افزایش بیش از این رقم را نمی‌دهد.

آنچه که در روزهای گذشته از سوی برخی نمایندگان مطرح شد از این حکایت داشت که در مورد افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارکنان در مجلس توافقاتی انجام شده است، ولی این در شرایطی است که آخرین دریافتی از مسئولان بودجه‌ریزی از این حکایت دارد که چنین مصوبه و توافقی در کمیسیون تلفیق که اکنون لایحه بودجه در آن در حال بررسی است، انجام نشده و آنچه که مورد توافق قرار گرفته همان پیشنهاد دولت در لایحه است؛ به‌گونه‌ای که افزایش حقوق کارکنان به طور متوسط ۲۰ درصد بوده و رشد به صورت پلکانی انجام می‌شود.

این در شرایطی است که دولت در تبصره (۱۲) لایحه بودجه سال آینده گرچه به طور مستقیم رقم افزایش حقوق را مورد اشاره قرار نداده است، اما با توجه به متوسط ۲۰ درصدی که در بخشنامه اعلام کرده بود، تاکید کرده که افزایش حقوق گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر از قبیل هیأت علمی، کارکنان کشوری و لشگری و قضات به طور جداگانه توسط دولت در قانون بودجه انجام می‌شود به نحوی که تفاوت تطبیق در ماده (۷۸) قانون مدیریت خدمات کشوری در حکم حقوق بدون تغییر باقی بماند.

همچنین در بودجه سال آینده تناسب‌سازی حقوق پرداختی به بازنشستگان نیز مورد توجه بوده و بر این اساس برای افزایش و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح با اولویت کسانی که دریافتی ماهانه آنها کمتر از دو میلیون تومان باشد، مورد توجه قرار دارد.

بر اساس آخرین گزارش سازمان برنامه و بودجه، دولت برای سال آینده حدود ۱۱۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای حقوق کارکنان رسمی پیمانی و قراردادی پیش بینی کرده است که این رقم در مقایسه با ۹۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سال جاری تا ۲۴ درصد افزایش دارد. همچنین برای پرداخت حقوق بازنشسته‌های کشوری و لشکری در سال بعد تا ۶۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در لایحه بودجه وضع کرده است که نسبت به رقم پرداختی در سال جاری ۳۲ درصد افزایش دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حق این ملت فهیییییییییییم همینه... تاهرجا که جا داره سعی کنید کمترش کنید..

    • بدون نام

      لعنتی های بی غیرت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کمتر از دو ملیون؟؟!!! اخه دوملیون پول که بخواید فقط کمتر از دوملیون تناسب سازی کنید؟!!!

      • بدون نام

        کمتر از دو ملیون؟؟!!! اخه دوملیون پول که بخواید فقط کمتر از دوملیون تناسب سازی کنید؟!!!

    • بدون نام

      اشغال ها

    • علی

      منابع موجود اجازه رو حتما به شما مسئولان خواهد داد . اینو 80 میلیون ایرانی منهای شما مسئولان ، همه میدونن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • بازنشسته بدبخت

        ۲۰درصدهم دروغه اول و آخرش ۱۰٪

    • بدون نام

      ۲۰درصد یا ۲۵درصد با این تورم وحشتناک هیچ هم خوانی ندارد و جنگ زرگری راه انداختند. حقوق کارمندان و بازنشستگان می باید حداقل دو برابر دریافتی فعلی شود بدون افزایش قیمت کالاها وحامل های انرژی تا بتوان از مخارج کمرشکن زندگی و روزمرگی به سلامت ماه را به سرانجام رساند.

    • بدون نام

      دولت دشمنی حقوق بگیرشده اما زورش به نحومی ها نمی رسه

    • بدون نام

      دولت ما فهیم خواب رای مردمو تو خواب ببینید

    • بدون نام

      با توجه به منابع موجود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟آخه این کشور منابع اش همین مقدار هست مگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟....تو بی عرضه هستی به ما چه

    • بدون نام

      چرادرهمسان سازی عدالت رارعایت نمیکنبد. هی میگن کسانی گه زیر دومیلیون میگیرند. همسان سازی باید برای همه باشدتاظلم به قشری نشودهرچندخداییش شمابعضیهاتون ظالمید وروی تمام ظالمین تاریخ راسفید گردید. وبعضیهاهم حالیشون نیست چی به چیه. فقط با زورپول وپارتی ودورویی چپیدن انجابرای خرابکاری. وگندزدن. ورررر

    • نااشنا

      امیدواریم مثل امسال پلکانی نباشه.که اسمش ۲۰درصد بود ولی از توش ۱۰درصد در اومد.که سرانجام شیر موش زایید.

      پاسخ ها

      • هشترودی

        دوست گرامی مطمئن باش پلکانیه.

    • بدون نام

      خدایا ...حق ما خوردن... تمام بچه هامون فوق لیسانس بیکار ...الهی نابود

    • بدون نام

      فردا هم پلکانی می شه در نهایت میشه پنج درصد با این شرایط برای افرادی با حقوق بالا خوبه

    • ss

      همینم دوباره هزارتا بند و تبصره میخوره تا آخرش میشه صفر درصد

    • بدون نام

      از افزایش حوزه و غیره چه خبر؟ اونا محدودیدت ندارند ؟ ...

    • بدون نام

      آیاتورم ودزدی چند درصد اضافه میشود

    • موسوی

      سلام لطفا از اقای تاجگردون بپرسید
      چرا در حالی که تورم بیش از 200 درصد بالاتر رفته ایا عدالت هست حقوق کارمند بیست درصد بصورت پلکانی با کمترین افزایش برای حقوق های بالای پنج میلیون اضافه شود؟
      ایا کسی که بر اساس امتیازات قانون مدیریت خدمات کشوری و دارای مدارک یا سوابق و پارامترهای خاصی است که بموجب ان افزایش حقوق داشته عدالت است که صبر کند تا حقوق ی نفر با سابفه کم و مدرک پایین و نداشتن امتیازات لازم با هم برابر باشند
      ایا واقعا حقوق های پنج میلیونی در خال حاضر میتونه جوابگوی تامین هزینه های یک خانواده باشه؟
      لطفا کارمند حقوق بگیر را با خودتون که از منابع مختلف دیگر خصوصی و دولتی بهره مند مبشید مقایسه نفرمایید
      و.نقش حمایت از اقشار کم درامد را بازی نکنید

    • جججج

      تبعیض در پرداختها را حل کنند مشکل حل میشه

    • بدون نام

      چرا پلکانی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • ....

      گوشت و پوشاک ،طلا ، قند و ...و بیش از نود درصد مواد و مصارف روزانه مردم و خانواده ها ... بیش از ۲۰۰ درصد گرون شد ۲۰ یا ۲۵ درصد افزایش حقوق از عقل بدور است هیچ دردی رو دوا نمیکنه واقعآ کیا بالا نشستن و رآس کارن؟

    • بدون نام

      اقایان دولتی هایی که این لایحه راردکردید. فقط شفاف به شمابگم این شماهستید برای این این نظام دشمن تراشی ونارضایتی بین مردم درست می کنید هرچندکه خودتان بهترمی دانید که بااین درصدها مشکلی ازما حل نمبشه خصوصا بازنشستگان که درگیر مریضی وریش سفیدی فامیل راداشته وتوقعات ازایشان پیش است جناب اقای روحانی ونوبخت شما که مسوول مستقیم این افزایش هستید اینقدر قشرضعیف کارمند وبازنشسته رااذارواذیت نکنید اون ازدادن عیدی که یک سوم عیدی کارگران است اینم از دادندرصدکه بااین همه فشاروتورم که امسال کمر حقوق بگیرراشکست خدارا درنظر بگیرید وازناله ونفرین مردم بدرگآه خدابترسید

    • احسان

      به درد نمیخوره ....هزینه ها و تورم بالاست ،تجدید نظرباید کرد و گرنه اوضاع کارمند و بازنشسته خراب میشه..

    • مردم همیشه در صحنه!!!

      20درصد زیاد می شه 200درصد پس می گیرن.

    • احسان

      خدا لعنت کنه و ریشه شو خشک کنه کسانی رو که باعث نارضایتی مردم با درآمد ثابت مثل کارگر و کارمند...شدن تا اقشار آسیب پذیر گمان بد نسبت به انقلاب داشته باشن،انقلاب شد تا انصاف باشه،رضایت مردم باشه،عدالت باشه،مردم احساس غریبه گی نکنن با دولت مردان،امیدوارم بخاطر نام اسلام و انقلاب هم شده تجدید نظر بشه و کمتر به این اقشار ضعیف و اسیب پذیر فشار بیارن.۵۰درصد حداقل باید اضافه بشه..امیدواریم

    • بدون نام

      بازهم مثل هر سال بادوروغ وکلک ۲۰درصددادند وتورم ۸۰درصد است مردم ما همین لیلقتشان است فقط دوروغ وسلام

    • فریبرز آریایی

      مگر تورم برای همه نیست
      20 درصد دروغ محضه
      8 درصده 8 درصد

    • فلاکت

      بر همه شما لعنت

    • بدون نام

      تمام نماینده ها و اعضای دولت علیرغم حرف و حدیث ها مجبورند دستورات غیر عقلایی و غیر منطقی نوبخت را مثل پارسال اجرا کنند بیست در صد متوسط و پلکانی یعگیچه پارسال هم ایشان ساز خودش را با گاست گالی کردن زد پارسال هم ا ولویت یکسان سازی را به کمتر از دو میلیون داده بود اصلا با چه‌منطقی تورم بالی هشتاد در صد را با پلکانی به بیش از سه پهارم حقوق بگیران به ده در صد میرساند سکوت و وادادن نماینده ها از همه تاسف بار تر است یک فرد همه را بازی میدهد

    • بدون نام

      پله کانی چه حیله ای است که‌نوبخت‌هر سال برای کارمندان خواب میبینه یعنی مچه تورم ۸۰ یا ۱۰۰ در صد پلکانی میشود ده در صد برای عمه شان خوبه درس اخلاق و صداقت به‌مردم میدهید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دلار 12000 تومانی نسبت به دلار 3000 تومانی پارسال یعنی 400 درصد تورم واقعی اجناس و کالاهای مورد نیاز مردم که ارز بری دارن و خدمات هم به همین میزان گران شده

    • بدون نام

      اونی که بیست میلیون میگیره ۴ میلیون افزایش داره معادل دو برابر کل دربافتی من.

    • یا خدای با عدالت

      خدا از سرشون نگذره که یه تعدادی حقوق بیست میلیونی میگیرن براشون هیچ حساب وکتابی نیست ولی برای کارگر و کارمند مو از ماست میکشند

    • بدون نام

      باسلام، کارشناسان اقتصاد،حقوق،دنیا قضاوت کنندباطرح افزایش 20 درصدی پله پله پله کانی خیلی اشتباه مجلس ودولت درمورد مقایسه حقوق ماهی 100 وهشت تومن شرم آور معلولین مظلوم بهزیستی با حقوق بگیران دولت که حداقل بالای 2500000 هزارتومن با 25برابر حقوق ماهیانه معلولین محروم با عدم عدالت عدم عدالت عدم عدالت ترا به خدا قسم به همه دنیا این ظلم به معلولین ارسال کنید یاحسن یاحسین یاحق یاحق یاحق ای شهدا ای شهدا ای شهدا عزیز انقلاب وجبهه وجنگ کجایید؟ کجایید؟ بفریاد برسید یک مسول تصورکند شرایط یک معلول شدیددرمنزل بدون درآ مد چطورامرارمعاش کند؟ چطور بین هموطنان عزیز تکدگری کنند؟ لحظه مرگ جلوچشم ،چرا چرا چرا عدالت مداران توجه به معلولین مظلوم ایران ندارندندارند؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!هرزمان لازم باشد منتظر تماس نوع دوستان هستم معلولین چه تقصیری دارند؟

    • بزبزه قندی

      درودبردولت خدمتگزار!!!!!!!! ۲۰درصدزیادنباشه؟ غضنفر

    • بدون نام

      با این حساب من به لاریجانی رای خواهم داد .حالا هر کدومش باشند.فرقی نمیکند .فقط لاریجانی وریش حنایی داشته باشد

    • بدون نام

      دولت بی غیرت .... تورم 400 درصد آن وقت اضافه حقوق 20 درصد(18 درصد واقعی دریافتیش میشه)

    • علی

      عالیه با تشکر از دولت محترم خوش به حال افغانی ها عرب ها و ترک و قزاق ها.ایران رو نابود کردن.خجالت بکشید از کارمندان و کارگران تورم ۲۰۰ درصد.گوشت ۱۱۰ تومان مرغ ۱۵۰۰۰ تومان

    • ضد فغانی

      نعلت به تو فغانی

    • بی نام

      اخه بعد از اضافه کردن برای خرید خونه چیزی تهش میمونه البته جمع کنه تا یک سال وباد خونه بخره مثل پدر من بار کارگری زمان شا ه روزی ۸تومان تا سرماه ۲۴۰ تومان بشه وبعد ۲سال زمین بخره وبعد بسازه .خاک بر سرتون که مردم رو گول میزنید ای خدا اینها رو از بین ببر امین.

    • بدون نام

      افزایش حقوق کارمندان دولت واقعا کم است میگن ۲۰٪ولی بیشتراز ۷٪ اضافه نمی کنند نسبت به تورم درحال حاضر حقوق کارمندان با ۳۵۰۰ نیز جوابگو نیست در صورتی که هر کارمند دولت حقوقش به ۲ میلیون هم نمی رسد . واقعا.... تورم بیشتر از حقوق کارمندان است

    • ....

      چند ساله دارید هماهنگ سازی میکنید پس کی دیگه؟؟؟درضمن شما با توجه ب سابقه کاری حقوقها را تنظیم کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج