جاباما
۸۲۶۴۶۷
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

برچسب‌زنی دلواپسان به زنگنه به جای ارائه راه‌حل

حالا گذشت مدتي كوتاه از بازگشت تحريم‌هاي نفتي به كشورمان و با وجود اينكه وزارت نفت در جهت رفع تحريم‌ها قدم برمي‌دارد، نمايندگان مجلس در جهت انتقاد از عملكرد وي نامه‌اي به سران قوا بنويسند، جاي تعجب دارد.

روزنامه قانون: حالا گذشت مدتي كوتاه از بازگشت تحريم‌هاي نفتي به كشورمان و با وجود اينكه وزارت نفت در جهت رفع تحريم‌ها قدم برمي‌دارد، نمايندگان مجلس در جهت انتقاد از عملكرد وي نامه‌اي به سران قوا بنويسند، جاي تعجب دارد.

در روزهاي گذشته ۷۲ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به حجت الاسلام حسن روحانی ريیس جمهور، علی لاریجانی ريیس مجلس شورای اسلامی و آیت‌ا... آملی لاریجانی، ريیس قوه قضايیه و ريیس مجمع تشخیص مصلحت نظام انتقادات جدی را نسبت به عملکرد بیژن زنگنه، وزیر نفت مطرح کردند.

اين نمايندگان معتقدند كه وزارت نفت اهتمام عملي براي مقابله با تحريم‌ها نشان نداده و تمام راه‌هايي را كه از طريق آن‌ها مي توان به مقابله با تحريم ها پرداخت، بسته است. ادعايي كه شايد به اين راحتي‌ها نتوان آن را به زنگنه و تيم وزارت نفت نسبت داد. نمایندگان در این نامه تاکید کرده‌‌اند که زنگنه نه‎‌تنها اهتمام عملی برای مقابله با تحریم‎ها ازخود بروز نداده است بلکه همه روزنه‎های موجود جهت بی‎اثر کردن تحریم‎ها را خواسته یا ناخواسته مسدود کرده است.

درخواست اصلاح مديريت وزارت نفت

نمايندگاني كه اين نامه را امضا كرده‌اند به گونه‌اي برخورد كرده‌اند كه گويي به تمام مسائل مربوط به حوزه نفت و مشكلات موجود در وزارت نفت اشراف كاملي دارند. نمایندگان در اين نامه خواستار شدند که در این برهه تاریخی و حساس و با توجه به از دست دادن فرصت‎ها توسط وزیر نفت، با اصلاح مدیریت وزارت نفت تصمیمی عاجل جهت تامین منافع ملت و افزایش توان مقابله با تحریم‎های آمریکا توسط سران قوا و ريیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اتخاذ شود.

پاسخ زنگنه به نمايندگان

پس از انتشار نامه نمايندگان مجلس، وزير نفت كشورمان گفت: «به نامه ۷۲ نماینده جواب خواهیم داد، هر کسی چیزی مطرح می‌کند باید با سند باشد، اكنون جواب می‌دهم اما حق پیگیری قضایی دارم. یکی از مطالبی که در نامه ۷۲ نماینده آمده، این است که ما به‌طورعمدي خط لوله صلح ۲ را اجرا نمی‌کنیم؛این در حالی است که پاکستانی‌ها نمی‌خواهند تعهدات خود را اجرا کنند. همچنین در این نامه گفته شده که روس‌ها قصد انجام این کار را داشته‌اند ولي ما نگذاشته‌ایم؛ این در حالی است که روس‌ها هرگز تاکنون اعلام رسمی نداشته‌اند و تنها اظهار تمایل‌هایی مطرح کردند که ما نیز متقابلا اظهار تمایل بیشتری مطرح کرده‌ایم».

عملكرد قابل قبول بيژن زنگنه و تيم وزارت نفت در سال‌هاي گذشته بر كسي پوشيده نيست. او در اين سال‌ها تمام تلاش و هم و غم خود را بر حوزه نفت گذاشته است تا جايي كه مي‌توان عنوان «مرد نامدار نفت» را به وي اطلاق كرد. شايد به جرات بتوان گفت در حوزه نفت كسي وجود ندارد كه تجربه و تبحر زنگنه را داشته باشد. او سال‌هاست كه به مسائل كشور در اين حوزه آشناست و اگر كم‌كاري از وي يا تيم وزارت نفت صورت گرفته بود به طور حتم تا به امروز با آن برخورد شده بود.

راه‌حل‌هايي نيز كه نمايندگان مجلس در نامه خود براي مقابله با تحريم‌ها پيشنهاد كرده‌اند، موضوعات جديدي نيست و تا به امروز نيز وزارت نفت كشورمان در جهت توسعه صنعت نفت و امضاي قرارداد و همكاري با كشورهاي ديگر، اقدامات جدي انجام داده است و اگر برخي از اين اقدامات نيز به در بسته خورده، دليل آن ناكارآمدي وزير نفت و تيم وي نيست بلكه ريشه مشكلات را بايد در جاي ديگري جست‌و جو كرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این بابا را استیضاح کنید بر کنار کنید این کاره نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود بر زنگنه مرد کار بلد و با تجربه

    • بدون نام

      همین 72 نفر و جریانشان موقع قراردادهای نفتی چه بلاهایی که سر کشور اوردند و حالا .... الله اکبر و اعوذ باالله من الشیطان رجیم از دست دسیسه های این جماعت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج