۸۳۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

چرا «شب یلدا» درازترین شب سال است؟

حداقل دستمزد طبق فرموده وزارت کار هر یک ساعت کار ۲۷۶۸تومان است. پس در «شب یلدا» هرکدام از اعضای خانواده چیزی که می‌خورند برابر است با ۲۰ساعت کارکردن پدر خانواده و اگر پدر بنده‌خدا، بخواهد یک شب یلدا را آبرومند برگزار کند باید نزدیک ۹۰ ساعت یعنی چهار شبانه‌روز یا دوهفته (۱۳روز کار عادی روزی هفت‌ساعت) کار کند.

روزنامه شرق: سه‌کیلو انار از قرار هر کیلو ۳۰۰۰تومان = ۹۰۰۰تومان. پنج‌کیلو هندوانه از قرار هر کیلو ۳۰۰۰تومان = ۱۵۰۰۰تومان.

سه‌کیلو پرتقال کیلویی ۳۵۰۰تومان و دوکیلو سیب کیلویی ۲۵۰۰تومان و یک‌کیلو کیوی ۲۶۰۰تومان و یک‌کیلو انگور ۳۰۰۰تومان و دوکیلو موز ۶۰۰۰تومان و نیم‌کیلو انجیر ۸۵۰۰تومان و دوکیلو آجیل صدهزارتومان و نیم‌کیلو میوه خشک ۱۰هزارتومان و دوکیلو شیرینی ۲۶هزارتومان را هم می‌گذاریم سر سفره. این از تجملات. اما شام چی داریم؟

شام را هم اگر با مرغ و برنج و روغن و یه‌ذره زعفران و سالاد و نوشابه و ماست و اینا (به‌هرحال یک‌شب ولخرجی عیبی ندارد دیگر) برای پنج‌نفر در نظر می‌گیریم ۴۰هزارتومان. با یک دودوتا چهارتا متوجه می‌شویم برگزاری سوروسات جشن «شب یلدا» برای یک خانواده پنج‌نفره می‌شود ۲۴۴هزارو۶۰۰تومان.

حالا پایه حقوق ماهانه چقدر است؟ آفرین. ۴۸۷هزارو۱۲۵تومان. پس یک‌شبه نصف حقوق ماهانه خورده می‌شود.

از طرفی حداقل دستمزد طبق فرموده وزارت کار هر یک ساعت کار ۲۷۶۸تومان است. پس در «شب یلدا» هرکدام از اعضای خانواده چیزی که می‌خورند برابر است با ۲۰ساعت کارکردن پدر خانواده و اگر پدر بنده‌خدا، بخواهد یک شب یلدا را آبرومند برگزار کند باید نزدیک ۹۰ ساعت یعنی چهار شبانه‌روز یا دوهفته (۱۳روز کار عادی روزی هفت‌ساعت) مثل پدر کار کند و دقیقا در همین لحظه است که پدر خانواده درازبه‌دراز می‌افتد و دقیقا به همین خاطر است که می‌گویند «شب یلدا» درازترین شب سال است چون پدران زیادی در این شب، دراز می‌شوند. حالا هم تا خودمان دراز نشده‌ایم بهتر است مطلب را کوتاه کنیم.

پوریا عالمی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • طُرفه

      هاهاااااااااااااااا خیلی باحال بید. ضمن اینکه مختصرتر بگیرید اما دور هم باشید.

    • ندا

      حالا نمیشه چیزی نخورند وفقط دور هم باشند اصلا کلا ایرانیا همشون شکمو هستند بخاطر همینه که پیشرفت نمیکنیم اصلا کی دیدید خارجیا پلو ومرغ و ازینجور اشغالا سر سفره های شامشون باشه یعنی نمیشه اینقد چاقی اینقد تنبلی بسه بابا شورشو دراوردیددددددددددددددددد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج