adexo3
۸۳۲۰۰
۲۷ نظر
۵۰۰۲
۲۷ نظر
۵۰۰۲
پ

دلایل حذف مادر از بیلبورد نقد «تک‌ فرزندی»

احسان محمدحسنی مدیرعامل سازمان اوج یکی از دلایل عدم حضور مادر در طرح نقد تک‌فرزندی را جلوگیری از انتقادهای دیگری مبنی بر ترویج دوچرخه‌سواری بانوان عنوان کرد.

خبرگزاری فارس: احسان محمدحسنی مدیرعامل سازمان اوج یکی از دلایل عدم حضور مادر در طرح نقد تک‌فرزندی را جلوگیری از انتقادهای دیگری مبنی بر ترویج دوچرخه‌سواری بانوان عنوان کرد.

احسان محمدحسنی مدیرعامل مؤسسه فرهنگی- رسانه‌ای اوج درباره انتقاداتی که نسبت به طرح افزایش جمعیت روی بیلبوردهای سطح شهر توضیح داد: انجمن طراحان گرافیک انقلاب اسلامی دو طرح مختلف را با مضمون افزایش جمعیت طراحی کرده است که یکی از آن‌ها خانواده‌ای شاد را سوار بر دوچرخه به تصویر کشیده است.

دیگری خانواده‌ای است که سوار بر قایق هستند در طرح اول به دلیل آن که حضور مادر خانواده سوار بر دوچرخه ممکن بود با انتقادات دیگری از جمله ترویج دوچرخه سواری بانوان همراه باشد،‌ بنابراین مادر خانواده در این طرح دیده نمی‌شود ولی درباره تعداد بچه‌ها و جنسیت آن‌ها هیچ تعمدی وجود نداشته و قطعاً هنرمندان در طرح‌های بعدی خود با دقت و هوشمندی بیشتری آثارشان را ارائه خواهند کرد.

دلایل حذف مادر از بیلبورد نقد «تک‌ فرزندی»

وی افزود: در طرح دیگر که خانواده‌ای سوار بر قایق هستند،‌هم مادر و هم دختر خانواده حضور دارند و این انتقادات را نسبت به بی‌توجهی به حضور مادر و دختر در یک خانواده ایرانی رد می‌کند.

محمدحسنی همچنین به کنایه خطاب به منتقدان این طرح‌ها گفت: مادری که پنج فرزند به دنیا آورده، در خانه در حال استراحت و آمادگی برای به دنیا آوردن فرزند ششم خود است!

او در ادامه تصریح کرد: کسانی که نسبت به این آثار حاشیه سازی می‌کنند بهتر است به محتوای اصلی این آثار توجه کنند اگر چه برای ما علت هیاهوی رسانه‌ای علیه این تابلوها کاملاً روشن است و ما رفته رفته عادت می کنیم به این که هر جا مواضعی هم سو با سیاست‌های نظام در یک اثر هنری اتخاذ می‌کنیم، باید منتظر سنگ باران شدن برخی عده معدود هم باشیم و این تابلوها نیز به دلیل آن که در راستای سیاست‌های نظام طراحی شده است با انتقاد برخی عده خاص رو به رو شده است.

محمدحسنی تأکید کرد:‌هدف اصلی از طراحی این آثار نقد تک فرزندی و سیاست ازدیاد جمعیت ایران است که سیاست درستی است و این تابلو هم در راستای این سیاست به نمایش گذاشته شده است.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی - رسانه‌ای اوج تصریح کرد: این آثار هشدار و تلنگری به خانواده‌های ایرانی است چرا که موضوع تک فرزندی و کاهش شدید جمعیت در طول ۲۰ سال آینده به یک بحران ملی در کشورمان تبدیل خواهد شد و در این زمینه نیاز به فرهنگسازی و سیاست‌گذاری‌های فرهنگی داریم که این آثار طراحی هم سعی دارد با زبان طنز این هشدار را دربر داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • صوفی

      یعنی فکر با یه همچین بیلبورد بد ترکیب و مزخرفی آدم خام شه و خودشو بدبخت کنه و چهر پنج تا بچه بیاره ... من که غیر از بدبختی چیز دیگه ای نمی بینم تو این بیلبورده مادره هم بیچاره سر زا رفته روشون نمی شه بگن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سر زا رفته رو خوب اومدی:)))

    • بهار

      جناب آقای احسان محمدحسنی مادر را فقط به چشم زنی می بیند که در حال زایش است . در کدام دوره زندگی می کنی؟؟؟؟

    • بدون نام

      ازین طرح مسخره تر ندیدم

    • بدون نام

      این که عذر بدتر از گناهه که..... جلوگیری از انتقادهای مربوط به ترویج دوچرخه سواری بانوان!!!!!؟؟؟؟ یعنی واقعاً که!!!
      اصلاً حقتونه که رشد جمعیت منفی بشه، کم کم نسل این جور تفکر برچیده بشه.
      به جای اینکه بره ترویج ورزش بانوان رو بکنه ببین چی داره میگه!!!!!!!

    • بدون نام

      ما نفهمیدیم بالاخره فرزند کمتر زندگی بهتر یا فرزند بیشتر زندگی شادتر
      ولی واقعیت اینه ازدواج امری محال شده

    • sanaz

      یعنی زن فقط یه موجودیتی که زایمان میکنه و دیگه هیچ نقش دیگه ای نداره

    • babak

      جناب حسنی اول اینکه این توجیه، خود هزاران ناگفته ها رو بازگو می کنه که نشان از کمبود عدالت درموردزنان درایران داره، چرا یک زن حق دوچرخه سواری نداره؟مگه اینجا عربستانه که باید از این قوانین سختگیرانه داشته باشیم، شما هرچه انسانها رو درتنگنا قراربدید نتیجه اخلاقی بدست اومده برعکس تصورات شمامیشه، حضرت آقا زنان هم مثل مردان حق کوهنوری و پیاده روی و دوچرخه سواری دارن حتی اگرمادرچند کودک باشن، اگه مملکت امنیت برای زنان دوچرخه سوار نداره نبایستی که اونها رو منع کرد دوم اینکه برخلاف گفته شما که عده کم و خاصی به این تابلو واکنش منفی نشون دادن خیلی از مردم بافرهنگ و باشعور ما این طرح رو پراز اشکال دونسته و تفاسیر مختلفی کردند، یکی از انتقادات همین نبودن مادردر تصویرفوق هست که پیامکهای انتقادی طنزگونه ای درمیان هزاران موبایل پخش شد که این نشان از توجه خیلی از انسانها به سوتی های شما داشته و بهتره بیشتردقت کنید، سومین مورد هم انتقاد از خود شماست،شما که آبهای گل آلود رو می بینید و به موانع در مسیر توجه می کنید بهتره اشاراتی هم به سرچشمه داشته باشید چون ممکنه آب از سرچشمه گل آلود باشه وسوژه یک بیلبورد انتقادی و خواه پیشنهادی بهتره از ولی نعمتان و صاحبان قدرت شروع شده و بعدازاون به مردمان یک جامعه ربط داده بشه

      پاسخ ها

      • آیلین

        ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    • بدون نام

      كشورى كه سياستمداران صادق ندارد بهتر است جمعيت زيادى هم نداشته باشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        +++++++++++++++++++++++++++++++++

    • بدون نام

      مادری که 5فرزند به دنیا اورده در خانه مشغول استراحت واماده شدن برای به دنیا اوردن فرزند ششم است یعنی به نظر اینا مادر مساوی است باماشین جوجه کشی فقط باید بچه تولید کنه دیگه فرهنگ سازی برای تربیت بچه لازم نیست

    • پیمان

      آقای احسان محمد حسنی مدیر عامل محترم موسسه فرهنگی رسانه ای اوج میشه بفرمایند خودشان چقدر به رشد جمعیتی ایمان دارند و چند بچه دارند ؟ و یک کارگر با درآمد پایه حقوق 486 هزار تومان و این همه مخارج ریز و درشت چجوری میشه 5 - 6 بچه را به سلامت بزرگ کرد و به این جامعه تحویل داد ؟

    • یکی بود یکی نبود

      ترویج دوچرخه سواری بانوان مگه بده ؟
      جهان سومیم دیگه چه میشه کرد

    • بدون نام

      یعنی با این بیلبوردها تا جایی که تونستین فهم وشعور مردم مملکتو زیر سوال بردید!!!!!!!!!!!یعنی مردم شعور اینو ندارن که بدون توانایی تربیت و بزرگ کردن بچه رو دارن یا نه ؟!نشستن دهان شما رو میبینن که یه سال میگید فرزند کمتر زندگی بهتر بعد مردم میشینن بچه کم میارن !! بعد میگین رندگی شاد تر بچه بیشتر بعد مردم دست بکار میشن برای بچه درست کردن !!!!!اصلا خداییش برین جستجو کنید امار بگیرید این جور خانواده ها الان با این شرایط زندگی با 5و6بچه ای که بزرگ شدن خوشحالند یا نه؟؟؟

    • بدون نام

      واسه تو و هم قطارانت، زن چه در کسوت مادر و چه در کسوت همسر هیچ جایگاهی نداره که اگر جز این بود در محتوای تابلویی که میلیونها نفر در سطح شهر آن را می بینند تامل بیشتری میکردید!براتون متاسفم...

    • اهو

      صلاح مملکت خویش خسروان دانند. هر کس هر قدر در توان مالیش هست می تونه بچه دار بشه نه اینکه همه حتما 3 یا 4 تا بچه بیارن دوباره وضع جامعه آشفته بشه مثل دهه ی 60

    • بدون نام

      خوب به جای دوچرخه از وانت استفاده می کردین بچه های خوشحالم فله ای میریختین اون پشت!!! باور کن بهتر جواب میداد استاد!

    • افشین

      چه غلطها دوچرخه سواری بانوان؟؟؟؟؟؟
      بعد از وی چت و فوتبال بانوان و ساپورت حالا باید شاهد پدیده شوم دوچرخه سواری بانوان باشیم؟؟؟؟؟؟
      ای اعضای کمیته تشخیص مصادیق مجرمانه کجایید؟؟؟؟؟
      درضمن شعار بعدی ما اینه:«هر خانواده ایرانی یک تیم فوتبال»

    • حسرت

      آقا افشین مثل اینکه توپتون پره،مگه زنها انسان نیستن که فوتبال ودوچرخه حقشون باشه!شمابامادرتون هم همین رفتارودارید؟واقعآمتاسفم که کشورمهدوتمدنمون دست چه آدمایی افتاده.

    • ناز خوشمل

      وظیفه زن اینست که بچه بدنیا بیاورد و الان حامله هست و در حال آشپزی کردن هست شاد بودن حق مسلم شوهر هست .و زن کنیز شوهر می باشد . و از پنچ تا فرزند جهار تا آن پسر هستند . پسر قند عسل هست دختر مایه ننگ و عار هست .

    • بدون نام

      تو مملکت ما به زن فقط به چشم ابزاری نگاه میشه اگه روشون میشد رانندگی روهم از زنان میگرفتن چه برسه به دوچرخه سواری جمع کنید بساطتونو !؟
      با این وضع مرخصی های زایمان حتما 5 تا بچه هم براتون مییاریم بشینین بشمرین

      پاسخ ها

      • حسنی

        عربستانی ها و طالبان عمل می کنند و قند تو دل مسئولین ما آب میشه

    • یوسف

      من یه رفیق دارم که 6 تا خواهر داره و یه برادر یه ساله که میره خواستگاری میگن شما پر جمعیتین و خونتون جایه خوبی نیست.خودشم مهنس مکانیکه و آپارتمان داره و یه پرایدم داره تو یکی از شرکتهای وزارت دفاع کار میکنه. اینا رو گفتم که اونایی که نمیدونن بدونن که چه خبره تو این جامعه. اصلا نسل همچین جامعه ای منقرض بشه خیلی بهتر با این تفکرات!!!!

    • Hamide

      خیلی از مرحله پرتین که اکثریت جامعه رو عده معدودی می بینید . از شما بیش ازین نمیشه انتظار داشت . از نظر امثال شما زن فقط ماشین جوجه کشی و ابزار رفع
      نیازهای جنسی شماست . متاسفم برای مادری که شما رو بدنیا آورده که هیچگونه
      احترامی برایش قایل نیستید . اگر قراره فزونی جمعیت کشور با ا مثال شما تحقق پیدا
      کنه همان بهتر که این کشور از وجود امثال شما خالی بشه و همان تعداد بقول شما معدود
      باقی بمونن .

    • hamed

      واقعا مذخرف ترین حرفایی بود که تا حالا شنیده بودم،اینطور آدمای بیسوادی معلوم نیست چطور به اینطور جایی رسیدن که هرچی دلشون بخواد تصمیم میگیرن و عملی میکنن اونم به اسم خدمت به مردم!!!!واقعا این خدماتشون بخوره تو سرشون.

    • بدون نام

      خر که شاخ نداره دو تا گوش دراز داره.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج