adexo3
۸۳۲۱۴۵
۲۰ نظر
۵۰۰۲
۲۰ نظر
۵۰۰۲
پ

دفاع از اخذ عوارض در محدوده زوج و فرد

عضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این موضوع که اخذ عوارض در محدوده زوج و فرد قانونی است، گفت: فقط باید پاسخگوی ابهامات ایجاد شده باشیم و راه حلی برای آن پیدا کنیم.

خبرگزاری فارس: ناهید خداکرمی عضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر تهران در خصوص اخذ عوارض در محدوده زوج و فرد در سال جاری،‌گفت: زمانی که عوارض سال ۱۳۹۷ را تصویب می‌کردیم در لایحه آمد که خودروهای که در روزهای مخالف پلاک‌شان در محدوده زوج و فرد تردد می کنند، مشمول اخذ عوارض می شوند.

وی ادامه داد: در گذشته کسانی که هزینه ورود به محدوده طرح ترافیک را می‌دادند می‌توانستند در روزهای مخالف پلفاکشان در محدوده زوج و فرد نیز تردد کنند در غیر اینصورت جریمه می‌شدند.

عضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر تهران گفت: در طرح جدید نیز هر فردی که بخواهد وارد محدوده زوج و فرد شود باید عوارض پرداخت کند.این موضوع فقط جریمه نیست بلکه باید حقوق افرادی که برای تردد‌هایشان هزینه پرداخت می‌کنند؛ حفظ شود.

خداکرمی با بیان اینکه خودروهایی که در روزهای مخالف وارد محدوده زوج و فرد می‌شوند باید عوارض بدهند و اگر این کار را نکنند تخلف کرده و جریمه می‌شوند، گفت:‌این کار کاملاً قانونی است.

وی ادامه داد:‌در جلسه‌ای که با حضور کمیسیون حقوقی و نظارت شورا و رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا و معاونت حمل و نقل ترافیک برگزار شد به این نتیجه رسیدیم که این کار قانونی است اما مجددا فرمانداری اظهار نظری کرد و اختلاف نظری هم بین کمیسیون عمران و معاونت حمل و نقل ترافیک بود مجدداً موضوع به کمیسیون نظارت بازگشت تا با حضور رئیس کمیسیون عمران موضوع بررسی شود.

عضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر این موضوع که معاونت حمل و نقل ترافیک اعلام کرده است که تابع نظر شورا است،‌گفت: شکی در این که دریافت عوارض قانونی است وجود ندارد ما فقط باید پاسخگوی ابهامات ایجاد شده باشیم و راه حلی برای آن پیدا کنیم.

به گفته خداکرمی،‌هدف اصلی از تعیین محدوده زوج و فرد کاهش آلودگی هوا است.

وی در پاسخ به این پرسش که تکلیف پول‌های اخذ شده چه می‌شود، گفت: پول‌ها کاملاً قانونی اخذ شده است فقط ما به دنبال راه‌حلی هستیم تا پاسخگوی ابهامات باشیم.

به گفته خداکرمی، پلیس در ۹ ماهه ابتدایی سال شهروندان را برای ورود غیرقانونی به محدوده زوج و فرد جریمه نکرده است. همچنین جلسه‌ای هم در فرمانداری در این باره برگزار شد و آنها تصمیم‌گیری نهایی را بر عهده شورا گذاشتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دفعه بعد، رای نمیارید!

    • بدون نام

      کسانی که در محدوده زوج و فرد زندگی می کنند شهروند درجه دو هستند که حق ندارند در خیابان و کوچه محل زندگی خود رفت و آمد با وسیله شخصی شان داشته باشند ؟
      قانون عادلانه به این می گوئید؟

      پاسخ ها

      • شاهین

        دقیقا همینه داداش، اصولا هر طرحی که بشه با پول خریدش یعنی درجه بندی شهروندان
        دقیقا مثل این میمونه که برسی عوارضی اتوبان بعد واسه یه لاین جداگانه مثلا 100 هزار بگیرن و اون لاین اسفالتش خوب باشه یا بهتر از بقیه باشه خوب این دیگه ارایه خدمات نیست این درجه بندی شهروندانه

    • بدون نام

      خدا شما دزدان راه زن که فقط دست در جیب مردم دارید را لعنت کند خودتان وبچه هایتان راحتید هروز یک پولی از مردم بدبخت برای دزدی خودتان می کنید

    • علی

      خانم محترم خود باماشین از دم خانه تا سر کار میزی کارهای شخصیتم باماشین دولت انجام میدی دیگه نگاه نمیگنی خیلی ها دارن با همین ماشین کار میکنند

    • پرویز

      ذکر و خیر همه مسئولین از عالی تا پایین خالی کردن جیب مردم است بابا الان در تهران فقط دو میلیون خودرو پلاک شهرستان وجود دارند که برای خرج خانواده هایشان که در شهرستان هستند مسافرکشی می کنند در کلان شهرها مثل کرج هم همینطور واقعا شما مسئولین به خدا و روز قیامت اعتقاد دارید فکر کنم اعتقادی ندارید چون پول و ثروت جلوی چشمان شما را گرفته است ...

    • احد

      قرار بود به خاطر کاهش آلودگي هوا طرح زوج و فرد اجرا شود اما........
      کم کم تبديل شد به منبع در آمد
      حالا حرف از تردد رايگان و عوارض و.....است
      اونوقت ما مردم هم بايد به اراجيف شما ها اعتماد کنيم که اصلا موضوع پول نيست و .....

    • بدون نام

      این افرادی که تو شهرداری هستند یک. مشت کارچاق کن بیشتر نیستند خدا همتون را لعنت کند

    • بدون نام

      زر زیاد میزنی خودت این عوارض را میدی نه به خدا نه خودت نه خانواده ات مرگ فقط برای همسایه خوب است

    • بدون نام

      محدوده زوج و فرد به خاطر اضطرار موقت ایجاد شد حالا شده اجباری ، خر خودتونید

      پاسخ ها

      • سعیدا

        طرحی که فقط باید در شرایط الودگی هوا اجرا بشه شده تمام وقت بعد میگن هر کس بخاد تردد کنه باید عوارض بده یعنی پول بدین دیگه هوا الوده نمیشه؟ اخه اراجیف شما پچه 2 ساله رو متعجب میکنه بعد هم منی که تو این محدوده زندگی میکنم باین که پول ماشین رو مثل سایرین که در این محدوده نیستن کامل دادم باید از نصف ایام در ماه استفاده کنم چرا؟ شما ضررش رو میدین؟ شما مگه برای وسایل نقلیه عمومی چه کار کردین؟ خوب یه تسهیلات میدادین به شهروندانی که تو این محدوده هستن مثلا تعرفه ماشینهای دو گانه و هیبریدی با وام کم بهره میزاشتین که با این ماشینها بدون عوارض میتونن تردد کنن که لاقل دلم خوش باشه شما غارتگران بیت المال و محیط زیست به فکر الودگی هوا هستید نه به فکر جیب خود و خانواده و بچه هاتون این دزدی تو روز روشنه دروغگوهای از خدا بیخبر

    • بدون نام

      برای ورود به زوج و فرد برای روز مخالف پلاک و طرح ترافیک جریمه حذف و عوارض منظور شود.از طریق همان سایت تهران من. هم جریمه و هم عوارض پول زور گرفتن است.

    • بدون نام

      حق رفت و آمد ساکنان طرح زوج و فرد چی میشه

    • بدون نام

      به خدای احد و واحد قسم اگر تکنولوژی بود که نفس کشیدن مردم را کنترل میکرد قطعا ایران اولین خریدار اون بود تا از تنفس مردم هم عوارض اخذ کنه.بخدا قسم از روز اول خلقت ادم تا زمانی که صور دمیده شود شما فقط عوارض اخذ میکردید. اخذ کنید تا شاید بیشتر در جهالت فرو روید

    • بدون نام

      پس این میان حقوق شهروندی چه میشود . اخذ عوارض و جریمه قانونی است ولی حقوق شهروند غیر قانونی . شما را بخدا دست از این عوام فریبی بردارید . اینطور که شما دارید جیبتان را پر میکمید معلومه هیچ به آخرت و مرگ فکر نمیکنید . مردم که نتوانستند انشالله خداوند این مال حرام را از حلقومتان بیرون بکشد .

    • بدون نام

      ای کاش یه نفر بود نظرات مردم را به شماها راه زنان سرردنه انعکاس پیداد.

    • داود

      جالبه که با پرداخت عوارض آلودگی هوای خودرو از بین میره،من قبلا فکر می کردم واسه آلایندگی فقط تنظبم موتور می خواد!!!!!

    • بدون نام

      درامد ان کجا میرود امریکا جهت هزینه فرزندانشان

    • بدون نام

      هر ساله شهرداری عوارض از خودروها می گیره و اگه دیرکرد داشته باشه به ازای هز روز تأخیره بر خلاف قانون که ماهانست 2% هم تا وقتی پرداخت بشه می گیره!!
      این چاپیدن بس نیست که به بهانه طرح زوج و فرد که سال بعد اسمشو عوض می کنید و هیچ تأثیری هم در رفع آلودگی نداره می خواهید مردم سرکیسه کنید؟؟؟!

    • ایرانی

      خانم محترم . اگه سوار ماشین دولتی نبودی و حقوق آنچنانی نمیگرفتی باز هم از این حرفها میزدی ؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج