۸۳۲۴۸۴
۱۶ نظر
۵۰۰۷
۱۶ نظر
۵۰۰۷
پ

دستمزد کارگران را فدای مصلحت نکنید!

یک کارشناس حوزه کار با بی اهمیت خواندن افزایش ۲۰ یا ۲۵ درصدی حداقل دستمزد کارگران گفت: آن چیزی که برای کارگران اهمیت دارد، این است که دولت تورم را برای سال آینده کنترل کند و قیمت اقلام ضروری سبد معیشت کارگران را ثابت نگه دارد تا معیشت کارگران به خطر نیافتد.

خبرگزاری ایسنا: یک کارشناس حوزه کار با بی اهمیت خواندن افزایش ۲۰ یا ۲۵ درصدی حداقل دستمزد کارگران گفت: آن چیزی که برای کارگران اهمیت دارد، این است که دولت تورم را برای سال آینده کنترل کند و قیمت اقلام ضروری سبد معیشت کارگران را ثابت نگه دارد تا معیشت کارگران به خطر نیافتد.

رحمت‌اله پورموسی در گفت‌وگویی با اشاره به تعیین رقم جدید هزینه سبد معیشت کارگران، گفت: خواسته ما اجرای دقیق ماده ۴۱ قانون کار و توجه بیش‌تر به بند دو این ماده است و اکنون که رقم هزینه معیشت کارگران به روز شده انتظار داریم تا شورای عالی کار در چارچوب این رقم برای تعیین مزد کارگران حرکت کند.

وی افزود: خواسته جامعه کارگری این است که فاصله بین حداقل دستمزد و رقم سبد معیشت پر شود و دستمزد کارگران فدای برخی مصلحت‌اندیشی‌ها نشود.

این فعال حوزه کار با اشاره به پیشنهاد فراکسیون کارگری مجلس برای تعیین دستمزد چهار میلیون تومانی کارگران، گفت: برای تقویت قدرت معیشت کارگران پیشنهادات مختلفی مطرح شد و نظر فراکسیون کارگری مجلس بود که برای سال ۹۸، دستمزد کارگران چهار میلیون تومان شود، پیشنهاد دیگر این بود که از ۳۵ هزار میلیارد تومان اعتباری که برای افزایش حقوق سالیانه در نظر گرفته شده است به هر نفر اعم از حداقل‌بگیر یا سقف بگیر ۵۰۰ هزار تومان حقوق اضافه شود که این پیشنهاد همان ابتدا رد شد.

این کارشناس حوزه کار درعین‌حال با اشاره به اعلام افزایش افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت، اظهار کرد: این رقم درصد افزایش حقوق کارمندان برای سال آینده است ولی شورای عالی کار امسال باید فارغ از اینکه دولت کارفرمای بزرگ است و درصدد تصویب افزایش ۲۰ درصدی دستمزدها است، شرایط کارگران و کارفرمایان را مورد توجه قرار بدهد و تصمیم سختی بگیرد.

وی با بیان اینکه افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی دستمزدها کفاف هزینه‌های زندگی کارگران را نمی‌دهد، گفت: برای حل این مشکل ابتدا باید تورم را کنترل کنیم و سپس قیمت‌ها را ثابت نگه داریم تا فاصله بین خط فقر و سبد هزینه‌های زندگی کارگران کاهش یابد.

به اعتقاد این کارشناس حوزه کار، عقب ماندگی دستمزد کارگران باید در یک فاصله زمانی منطقی جبران شود و در عرض سه تا چهار سال پوشش داده شود.

به گزارش ایسنا، در آخرین نشست کمیته دستمزد شورای عالی کار، رقم سبد هزینه معیشت یک خانوار کارگری با میانگین ٣.٣ نفری با استناد به گزارش مراجع رسمی آماری و تحقیقات میدانی کمیته‌های مزد از وضع معیشت خانوار در مناطق و استان‌های مختلف، سه میلیون و ۷۶۰ هزار تومان اعلام شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کارشناس محترم
      در این چند سال چه موقعی هزینه های زندگی کاهش یا ثبات داشته ، که با این چندرغاز که میخوان بدن مخالفید ، ما کارگران حتی 10روز هم نمیتوانیم با این حقوق و وجود تورم شکم بچه هایمان را سیر کنیم ، تنها کاری که توانستید بکنید فقط سفره های ما را کوچک و کوچکتر کردید

    • بدون نام

      واقعا که کارشناسیش حرف نداره،گفته عقب ماندگی حقوق کارگران طی 3الی4سال جبران شود !!!!!این کارنشناس کجا زندگی میکنه ؟که نمیدونه توایران قیمتها نه سال به سال وماه به ماه ،بلکه روز بروز افزایش داره
      مدرکشوبزاره در کوزه بهتره

    • بدون نام

      بازهم چرتوپرت

    • بدون نام

      تورمتون و گرانیهای سر سام آورتون که مدیریت نداره و مردم بیچاره کرده ولی برای تعیین تکلیف حقوق ۴۰ میلیون کارگر کارمند هزار تا کارسناسی میشه که ۲۰ درصد بیشتر نشه کاش همه کارراتان اینجورز رصد میشد

    • ابراهیم

      شماها جامعه کارگری رو خر فرض کردین شما نمیتونید یه بازارو کنترل کنید اونوقت به وعده کاهش تورم و گول زدن کارگران دستمزد ۲۰ درصدی که اونم شب عید دادو بیداد میکنید میرسونید به ۱۸ درصد به کارگران میدید تا کی میخواین وعده بدید هر چی به سر مردم بیاد حقشونو چون خودشون میخوان مشکل از خود مردمه

    • بدون نام

      امیدوارم امسال به کارگرها بها بدن با افزایش 10 درصد باز سر این قشر مستضعف کلاه نزارن

    • عادل

      به قران اگر کمترا ۳میلیون باشه من خودکشی میکنم تا شرمنده زن وبچم نشم

    • بدون نام

      کثافت ها

    • بی نام

      ببین به چه حال و روزی افتادیم که باید به دولت التماس کنیم حداقل ها امکانات خوراک و پوشاک رو با قیمت مناسب برامون فراهم کنن. بعد برادران عراقی و سوری و لبنانی و افغانی و آفریقایی تو رفاه باشن. کوفت باشه و از حلقومشون پایین نره به حق پنج تن

    • بدون نام

      حقوق كارگران از حد مرگ گذشته
      يعني حتي كفاف خوردن براي نمردن را هم نميدهد با اين گراني

    • یاسین

      سلام هرساله این حرف ها زده میشود ولی کو گوش شنوا ...همون ده درصد اضافه میکنند دوباره بهمن واسفند سال دیگه باز تکرار همین حرف ها

    • بدون نام

      این بازه زمانی که هرسال مطرح میشه
      و هر سال هم فاصله بیشتر میشه

    • ali

      مگر کارگر هم حق زندگی دارد ؟؟؟!!!

      پاسخ ها

      • ج.ح

        کارگران زنده هستند اما زندگی نمی کنند

    • بدون نام

      این نماینده مخالف با اضافه کردن حقوق کارگران است.حرفهایش را تحلیل کنید.

    • m.s

      حقوق میخوان ۲۰ % ببرن بالا
      درصورتی که تقریبا همچی ۳۵۰% بالا رفته بعد تازه سر همین موضوع ۲۰ % افزایش هنوز دعوا دارن واقعا حقمون هرچی به سرمون بیارن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج