۸۳۳۱۲۷
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

جنگل‌های هیرکانی، ثبت جهانی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: شش قطعه از جنگل‌های هیرکانی مازندران تابستان سال ۹۸ ثبت جهانی می شود.»

خبرگزاری فارس: سیف الله فرزانه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر ویژه نوروز با اشاره به درخشش استان در نمایشگاه بین المللی گردشگری اظهار کرد: ثبت جهانی جنگل های هیرکانی از جمله برنامه‌ها است و از ۱۵ قطعه جنگل های هیرکانی که قرار است ثبت جهانی شود شش قطعه مربوط به مازندران است.

وی افزود: جنگل های هیرکانی در تابستان سال ۹۸ ثبت جهانی می شود و این مسئله برای حوزه گردشگری استان حائز اهمیت است.

جنگل‌های هیرکانی، ثبت جهانی می‌شود

فرزانه پیگیری ظرفیت های گردشگری استان مازندران را از مطالبات برشمرد و گفت: خوشبختانه شرح خدمات توسعه صنعت گردشگری استان مصوب شد و با رای اکثریت این سند تصویب شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با عنوان اینکه گردشگری در استان مازندران مورد توجه قرار گرفته است گفت: با تصویب طرح جامع گردشگری از این پس طبق برنامه عمل می شود.

وی سطح آب بندان‌ها را ۱۷ هزار هکتار بیان کرد و گفت: این آب بندان ها می تواند به عنوان ظرفیت بومگردی و گردشگری مورد توجه قرار گیرد.

فرزانه، ساماندهی شناورها را در دریای خزر مهم برشمرد و گفت: تعداد گردشگران مقیم از ابتدای فروردین تا ۱۵ بهمن ماه سال جاری ۵۳ میلیون و ۵۹۵ هزار و ۷۳۸ نفر - شب بوده است که نسبت به سال قبل چهار درصد رشد داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه میزان اقامت گردشگران به چهار شب رشد پیدا کرده است افزود: با توجه تغییرات نرخ ارز، پیش بینی می شود در ایام نوروز، سفرهای داخلی در کشور و مازندران افزایش قابل توجه ای داشته باشد بنابراین فرمانداران و روسای کمیته ۱۲ گانه برای پذیرایی از مسافران نوروزی پیش بینی لازم را داشته باشند.

فرزانه تصریح کرد: مازندران امسال در جذب گردشگر خارجی رشد قابل توجهی داشته است و با توجه به سفرهای ارزان قیمت، گرایش گردشگران خارجی به مازندران رشد قابل توجهی خواهد داشت.

وی برگزاری نوروزگاه ها در شهرستان، اجرای برنامه های فرهنگی، نوروزخوانی، و نمایشگاه های صنایع دستی را جمله برنامه ها برشمرد و گفت: ظرفیت اسکان در نوروز ۹۷ حدود یک میلیون و ۲۲۰ هزار نفر شب اقامت بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگه چیزی باقی گذاشتید؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج