جاباما
۸۳۳۸
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

۳۰ روزه در تهران صاحب مسکن شوید!

شيوه‌اي براي ساخت آپارتمان‌هاي ۲طبقه در شهر تهران رواج پيدا كرده كه در قالب آن علاوه بر اينكه در هزينه‌ها صرفه‌جويي مي‌شود، مدت زمان ساخت به كمتر از ۳۰ روز كاهش پيدا مي‌كند.

تعدادي از كارخانه‌هاي توليد قطعات پيش‌ساخته مسكن اخيرا در مناطقي از تهران اقدام به مونتاژ و نصب آپارتمان‌هاي پيش‌ساخته كرده‌‌اند.

در اين شيوه از ساخت‌وساز، سازنده كه همان صاحب كارخانه است در ازاي تحويل واحد مسكوني، فقط فاكتور فروش و تاييديه‌ فني ارائه مي‌دهد و مسووليت دريافت پايان‌كار و سندمحضري برعهده مالك زمين است.

براي ساخت اين خانه‌ها نيازي به دريافت پروانه ساختماني نيست. گزارش خبرنگار «دنياي‌اقتصاد» در اين‌باره حاكي است: از اين خانه‌هاي پيش‌ساخته اغلب براي احداث يك طبقه اضافه روي ساختمان‌هاي موجود در تهران استفاده مي‌شود.

نمونه‌‌هايي از خانه‌هاي پيش‌ساخته در مناطق تهرانپارس، پيروزي و شهرك‌غرب احداث شده است.

واحدهای مسکونی پیش ساخته حداقل بین ۱۵ روز تا حداکثر دو ماه به متقاضیان واگذار می‌شود، البته زمان تحویل واحدها به خریداران بستگی دارد؛ چرا که هرچه متراژ کوچک‌تر باشد تحویل کار سریع‌تر و هرچه متراژ بزرگ‌تر باشد مدت زمان بیشتری صرف ساخت این واحدهای پیش ساخته می‌شود. معمولا واحدهای پیش ساخته چوبی که کمتر از ۱۰۰ متر مربع باشند طی ۱۰ تا ۱۵ روز، واحدهایی که حدود ۱۵۰ متر مربع باشند از ۲۰ تا ۳۰ روز، واحدهایی که ۳۰۰ متر مربع باشند در ۴۵ روز و همچنین آن دسته از واحدهایی که متراژشان بیش از ۴۰۰ متر مربع باشد طی ۲ ماه ساخته می‌شوند.

علاوه براین، قیمت این واحدهای پیش ساخته به سلیقه و درخواست خریداران بستگی دارد. برای مثال خریداری ترجیح می‌دهد برای کفپوش به جای پارکت از سرامیک استفاده شود و این مسائل باعث می‌شود تا قیمت خرید و فروش با کمی ‌نوسان روبه‌رو شود. به همین خاطر قیمت هر متر مربع از واحدهای پیش ساخته تیپ A به طور حدودی بین ۳۹۰ هزار تا ۴۵۰ هزار تومان و قیمت هر متر مربع از واحدهای پیش ساخته تیپ B از ۲۹۰ هزار تا ۳۸۰ هزار تومان است.

برای تحقق این امر متقاضیان باید در ابتدا زمینی را به عنوان قرارگیری واحد پیش ساخته در اختیار داشته باشند و بعد متراژ دلخواه واحد مسکونی مورد نظر خود را تعیین کنند و با دستور نقشه ای که خود یا نقشه‌کش این شرکت تهیه می‌کند، واحد پیش ساخته خود را سفارش دهند.

مدت زمان ساخت و تحویل این واحدهای مسکونی پیش ساخته اگرچه بسیار کوتاه‌تر از مدت زمان ساخت و تحویل واحدهای مسکونی با ساخت‌وساز سنتی است، اما خریداران همچنان می‌توانند از شرایط ویژه خرید برخوردار شوند؛ زیرا متقاضیان می‌توانند در ابتدای قرارداد ۳۵ درصد مبلغ خرید را نقدی، ۱۰ تا ۲۰ درصد را طی زمان ساخت و مابقی مبلغ را در زمان تحویل واحد پرداخت کنند.

منبع: دنیای اقتصاد

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

30 روزه در تهران صاحب مسکن شوید!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ببخشید، توی این خونه ها میشه زندگی هم کرد یا فقط جنبه تزئینی داره؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج