۸۳۴۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

رئيس مرکز بهداشت و درمان شهرستان قلعه‌گنج:

متکدیان خارجی عامل بیماری‌های خطرناک

محمد صمیمی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متکدیان و اتباع بیگانه با ورود غیرقانونی به خاک ایران عامل بسیاری از بیماری‌های خطرناک در منطقه هستند.

رئيس مرکز بهداشت و درمان شهرستان قلعه‌گنج گفت: متکدیان پاکستانی عامل سرایت بیماری‌های خطرناک در جنوب کرمان هستند.

محمد صمیمی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متکدیان و اتباع بیگانه با ورود غیرقانونی به خاک ایران عامل بسیاری از بیماری‌های خطرناک در منطقه هستند.

وی افزود: در هفته دولت بهره‌برداری از ساختمان‌های جدید و تکمیل تجهیزات پزشکی و مراکز بهداشتی درمانی سرخ‌قلعه و سرتک‌زر به هزینه ۳۲۰ میلیون ریال آغاز شده است.

صمیمی تصریح کرد: راه‌اندازی و تجهیزات سه خانه بهداشت، خرید تجهیزات مرکز بهداشتی و درمانی رمشک چاه دادخداد، خرید آمبولانس با هزینه اعتباری ۱۴۰ میلیون ریال، خرید تجهیزات پزشکی مرکز بهداشت درمانی و خانه‌های بهداشت و راه‌اندازی مرکز اورژانس ۱۱۵ سرخ قلعه، تعمیرات اساسی مراکز بهداشت درمانی رمشک، سرخ قلعه، و خانه‌های بهداشت دولاب، گلو را از عمده اقدامات سال ۸۹ هستند.

وی با بیان عملکرد این مدیریت ادامه داد: پیشرفت کاری ساخت ستاد شبکه بهداشت و درمان با ۷۵ درصد، کلنگ‌زنی و آغاز ساخت خانه پزشک و مراکز بهداشتی درمانی سرخ قلعه و محمدآباد، مرکز بهداشتی درمانی رمشک، خانه‌های بهداشت ده بالا، چاه‌المدین و پایگاه بهداشتی زر نیز به در دستور کار است.

صمیمی با اشاره به طرح‌های مصوب دولت در شهرستان قلعه‌گنج برای سال جاری بیان داشت: آزمایشگاه طبی مرکز بهداشت درمانی چاه دادخداد نیز راه‌اندازی شده است.

وی گفت: مرکز شبانه‌روزی سرخ‌قلعه «اورژانس»، دو مرکز بهداشتی درمانی جدید برای کنگرو و اردوگاه، ۱۴ خانه بهداشت جدید در سطح شهرستان، سه پایگاه بهداشتی شهری و پست‌های سازمانی مورد نیاز مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت از جمله این مصوبات هستند.

صمیمی خاطرنشان کرد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان قلعه‌گنج نگران حضور اتباع بیگانه به ویژه متکدیان پاکستانی است که به دلیل فقر از کشور خود به این شهرستان نقل مکان کرده‌اند و می‌توانند مشکلات بهداشتی و بیماری‌هایی از جمله مالاریا، وبا و بیماری‌های روده‌ای را در شهرستان گسترش دهند.

وی اذعان داشت: ۴ هزار خانوار از ساکنان شهرستان قلعه‌گنج از سرویس بهداشتی «توالت و حمام» بهره‌مند نیستند و ۶۰ درصد مردم روستا آب آشامیدنی ندارند و از آب چاه و یا رودخانه استفاده کرده که این خود موجب انتقال بیماری وبا می‌شود.

صمیمی عنوان کرد: انتظارات شبکه بهداشت از مردم شهرستان، همکاری با همکاران بهداشتی و درمانی است و همچنین توجه به تذکرات و مشاوره‌های بهداشتی و درمانی که توسط پزشکان و کارکنان این مرکز ارائه می‌‌شود.

منبع: فارس

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

متکدیان خارجی عامل بیماری‌های خطرناک


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج