۸۳۴۸۲۳
۲۵ نظر
۵۰۱۵
۲۵ نظر
۵۰۱۵
پ

هاشم‌زایی: ما جزء کره زمین هستیم یا نیستیم؟

نماینده مردم تهران گفت: می‌دانید اگر بتوانیم یک بشکه نفت را به قیمت ۵۰ دلار که همان قیمت جهانی است، بفروشیم و بخواهیم پولش را به داخل برگردانیم تا ۱۲ درصد یعنی ۱۲ دلارش را باید هزینه کنیم تا مابقی‌اش به کشور بازگردد؟ چرا چنین اتفاقی می‌افتد؟

خبرگزاری ایلنا: نماینده مردم تهران گفت: می‌دانید اگر بتوانیم یک بشکه نفت را به قیمت ۵۰ دلار که همان قیمت جهانی است، بفروشیم و بخواهیم پولش را به داخل برگردانیم تا ۱۲ درصد یعنی ۱۲ دلارش را باید هزینه کنیم تا مابقی‌اش به کشور بازگردد؟ چرا چنین اتفاقی می‌افتد؟

عبدالرضا هاشم‌زائی درباره اینکه مطرح می‌شود در کشوری صنایع نظامی آنچنان پیشرفت می‌کند زیردریایی تولید و به آب می‌اندازند، اما صنعت خودرو هنوز نتوانسته یک اتومبیل باکیفیت تولید کند، گفت: بیان کردن چنین چیزی درست نیست؛ زیرا اگر نگاهی به پیشرفت صنایع در دنیا بیاندازید مشاهده خواهید کرد بعد از جنگ جهانی اول و دوم صنایع نظامی کشور‌ها پیشرفت بسیاری کردند و به تبع آن صنایع دیگر گسترش پیدا کردند.

این عضو فراکسیون امید ادامه داد: اتفاقا از ما هم می‌پرسند چطور می‌شود شما موشک قاره‌پیما می‌سازید؛ اما پراید تولید می‌کنید؟!

وی افزود: سوال می‌شود ایران که با کره‌جنوبی صنعت خودروسازی را آغاز کرده است، چرا این کشور امروز اکثر برند‌ها را تولید می‌کند، اما شما روز به روز صنعت خودروسازی‌تان عقب‌گرد می‌کند؛ باید به این سوالات جواب داد. نماینده تهران با اشاره به اینکه شرایط خاص کشور در آنچه در حال رخ دادن است بی‌تاثیر نیست، بیان کرد: عده‌ای عنوان می‌کنند که تصمیم‌گیران به خوبی عمل نمی‌کنند، نمی‌خواهم بگویم مشکلات و مدیریت داخلی بی‌تاثیر نیست قطعا تاثیرگذار هست، اما این‌ها دلیل نمی‌شود که ما تحریم‌ها را نادیده بگیریم و جدی تلقی‌شان نکنیم.

هاشم‌زائی با اشاره به مشکلات سر راه فروش نفت گفت: می‌دانید اگر بتوانیم یک بشکه نفت را به قیمت ۵۰ دلار که همان قیمت جهانی است، بفروشیم و بخواهیم پولش را به داخل برگردانیم تا ۱۲ درصد یعنی ۱۲ دلارش را باید هزینه کنیم تا مابقی‌اش به کشور بازگردد؟ چرا چنین اتفاقی می‌افتد؟ به خاطر همین تعاملات بین‌المللی و منطقه‌ای است که ما امروز با تحریم‌ها به مشکل برخوردیم. وی تاکید کرد: چه کسی به ما اجازه داده است که از جیب مردم خرج کنیم؟ این ۱۲ دلار را باید خرج خود مردم کنیم. کسانی که از معیشت مردم حرف می‌زنند خب همین کار کنند؛ آیا یهتر نیست که وسعت دید داشته باشیم.

این عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به اینکه مدت‌هاست «FATF»، «CFT» و پالرمو بلاتکلیف هستند، اظهار داشت: ۲۹۰ نماینده مجلس ۳ بار این موضوعات را بررسی کردند و هربار با اکثریت آرا تصویب شده است. وی ادامه داد: برخی در شورای نگهبان به هر دلیلی آن را رد می‌کنند، به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود و حال این مجمع نمی‌تواند تصمیم‌گیری کند.

هاشمی‌زائی خاطرنشان کرد: آیا ما جزء این کره زمین هستیم یا نیستیم؟ چند کشور جز این کنوانسیون‌ها هستند؟ آیا بهتر نیست بررسی کنیم؟ وی بیان کرد: استدلال برخی‌ها این است که این کنفوانسیون‌ها را گروهی خاص طراحی کرده‌اند، خب سازمان ملل را هم همین گروه‌های خاص طراحی کردند، پس باید از این سازمان خارج شویم!

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما در یک دهکده جهانی زندگی می‌کنیم و باید یک مقدار با حفظ اصول خودمان با دنیا تعامل داشته باشیم. وی خاطر نشان کرد: مگر ما می‌خواهیم به تروریسم کمک کنیم؟ مگر ما با پولشویی موافق هستیم؟ ما قوانین بسیاری در کشور تصویب کردیم که با هر دو این مسائل مخالف هستند.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی یادآور شد: خودمان قربانی تروریسم هستیم، هیچ کشوری به اندازه ما رئیس‌جمهورش، نماینده مجلسش، سیاست مردانش و مردمش ترور نشده است؛ پس چرا بهانه دست دشمن می‌دهیم؟ هاشمی‌زائی ادامه داد: عده‌ای عنوان می‌کنند که شما متوجه همه مسائل نیستید، اگر این طور است یک کلاس بگذارند تا ما هم بفهمیم چه خبر است.

وی با بیان اینکه ۴۰ سال است که در سطوح مختلف این نظام خدمت کرده‌ایم، اگر ما را وابسته قلمداد می‌کنند دستمان را قطع کنند، گفت: چندین ماه است که «FATF» و بقیه لوایح معطل مانده‌اند، معیشت مردم به مشکل برخورده است. این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما باید مبادلات بین‌المللی را انجام دهیم و مسائل پولی و بانکی را حل کنیم، گفت: اگر پیوستن به این لوایح بد است، چرا اسرائیل و عربستان هرکاری انجام می‌دهند که ما به این کنوانسیون‌ها محلق نشویم.

وی بیان کرد: برجام اگر از ما امتیاز گرفته بود و به نفع طرف‌های طرف مقابل بود چرا ترامپ از آن خارج شد؟ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: چه کشور‌هایی عضو «FATF» نیستند؟ جز یکی_دو کشور که دولت مستقر ندارند؛ حتی فلسطین و لبنان هم عضو این سازمان هستند.

به گفته وی این بحث در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال پیگیری است و خود مجمع هم باید مسئولیت عدم تصویبش را بپذیرد. هاشم‌زایی اظهار داشت: اگر مجمع این لوایح را تصویب نکرد سخنگویش باید شفاف بیان کند که چرا این اتفاق نیفتاده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد مهدی عسکری

      خوبه این گرانی ها و به هم ریختگی ها بهانه ای دست شما داد که این لوایح رو تصویب کنید حالا مواظب باش مثل برجام گند نزنید.برجام هم خیلی خوب بود مگه نه.

    • سام. شریفات

      12درصد 50 دلار میشه 6دلار. ایشون رو قبل از نمایندگی بفرستین مدرسه یه کم سواد دار باشه مملکت به گند نزنه.

      پاسخ ها

      • علیرضا حسینی

        درست حساب کرده ۱۲درصد پنجاه دلار میشه۱۲ دلار ۶دلار باجه دلالانه . ۶دلار مستقیم میره تو یه حسابی که باهاش هزینه‌هایی که تو بودجه کشور نیامده رو تامین میکنن ‌. مثل هزینه حزب الله . جنگ سوریه .یمن. عراق .

      • علیرضا حسینی

        درست حساب کرده ۱۲درصد پنجاه دلار میشه۱۲ دلار ۶دلار باجه دلالانه . ۶دلار مستقیم میره تو یه حسابی که باهاش هزینه‌هایی که تو بودجه کشور نیامده رو تامین میکنن ‌. مثل هزینه حزب الله . جنگ سوریه .یمن. عراق .

    • مجتبی شریفی

      اول ریاضیش رو خوب کنه ،۱۲ درصد ۵۰ دلار میشه ۶ دلار

    • بدون نام

      درست میگوید البته اگر زندانش نکنن........

    • بدون نام

      حرف حساب جواب ندارد.

    • بدون نام

      ۱۲ درصد ۵۰ دلار نمیشه ۶ درصد؟

    • حوزه

      خیر ! ما جزو سماوات هستیم !

    • علی

      این که گفته میشه کل جهان به جز دو کشور عضو FATF هستند اشتباهه. حتی لبنان و فلسطین هم عضو FATF نیستند. برای اطمینان میتوانید در گوگل جست و جو کنید : FATF Members و وارد سایت FATF بشید. 32 کشور و 2 سازمان عضو هستند.پاکستان هم عضو سابق بود که خارج شد.

      امیدوارم در مجلس با چنین تفکری که کل جهان به جز دو کشور عضو FATF هستند رای مثبت نداده باشند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        توی همان سایت اگر شما اندکی دقت کنید سازمان های بین الملی زیادی عضو هستند که به تبع آنها کشورهای عضوشان هم از این قوانین تبعیت میکنند مانند

      • علی

        سازمان بین المللی مشابه فیفا یا سازمان تجارت جهانی اگر ( دقت کنید اگر ) عضو FATF باشند به این معنی نیست که کشورهای عضو اون سازمان عضو FATF هستند. فیفا اگر عضو FATF باشد و ایران نباشد به این معنی نیست که ایران عضو FATF هست. این نشان میده که صرفا اون سازمان عضو FATF هست. بیشتر دقت کنید خواهشا. مثلا چون کمیسیون اتحادیه اروپا عضو FATF هست بنابر نظر شما نیاز نبود فرانسه و انگلستان و آلمان مجددا عضو بشوند و در شمار کشورهای عضو باشند. یا با این حساب تعداد کشورهای عضو نباید 32 کشور + 2 سازمان جهانی ذکر میشد چون کل اروپا عضو هست و رقم بیشتر از 32 خواهد بود.

        حتی اگر نظر شما رو ملاک قرار بدیم تعداد اعضا کمتر از 100 کشور میشن (فقط دو سازمان بین المللی کمیسیون اروپا با 28 عضو و شورای همکاری خلیج فارس با 6 عضو هستند) که در مقایسه 260 کشور جهان (190 کشور جهان عضو سازمان ملل) و گفته ی نماینده محترم مجلس که فقط دو کشور عضو FATF نیستند بسیار فاصله است.

    • بنده خدا

      اگه قراره کلاسی برگزار بشه بهتر یه کلاس ریاضی هم برای این نماینده محترم برگزار بشه چون دوازده درصد ۵۰ دلار فکر کنم میشه ۶

    • علی

      به خاطر اینه که بیشتر اینا دستشون تویه کاسه ست اگه fatf وپالرمو تصویب بشه خیلی از دزدی های اینا رو میشه

    • شاهین

      ای اقا واسه کی داری میگی ، اکثر مردم ما ملاک قضاوتشون صدا و سیماییه که معلوم نیست چرا اینقدر درگیر جناح بندی و سیاست مخربه، راجع به همین برجام گزارشهای بسیاری در نکوهش و بی خود بودن برجام پخش شد

    • مرتصی

      دوستان عزیز در اشتباه ریاضی ایشان شکی نیست ولی اصل مطلب آن ۶ دلار یا ۱۲ دلار نیست. لطفا به اصل مطلب توجه کنید و همه چیز را به لودگی نگیرید. خودمان میگوییم اوضاع زندگی سخت است و زمانی که یک نماینده به درست یا غلط در مورد یکی از دلایل عدم پیشرفتمان میگوید همگی دنبال مسخره کردن هستیم. الان سوال این است: اگر زندگی با شرایط سایر کشورها را دوست داریم باید از مسئولان بخواهیم که لوایح متداول در دنیا را تصویب کرده و به دنیا بپیوندیم و اگر از راهی که تا امروز طی شده راضی هستیم به دشمنی و جدایی با دنیا ادامه دهیم. والسلام

    • بدون نام

      بادمجان بم آفت ندارد

    • بدون نام

      چون دزدیاشون رو میشه تصویب نمیکنن

    • بدون نام

      برادرمن ،همان پراید راهم تولید داخل نیست، بجز قطعات پلاستیکی که ازضایعات پلاستیک درست شده وهمچنین بدنه آن که ازقوطیهای حلب روغنی درست شده، قطعات اصلی موتوری، برقی والکترونیکی وارداتی هستند، تازه همان موشک‌ها هم کپی شده خارجی که بازهم قطعات اصلی وارداتی است..

    • بدون نام

      چرت وپرت نگو بازست روشن فکری مثل برجام میخواهین باتلاق درست کنین که کردین خداعقل بده بهتون خاین

    • شهروند1

      برادر من کسانی هستند که فقط بفکر خودشان وثروت اندوزی هستند وهمیشه چوب لای چرخ میذارند

    • بینام

      این مترسک های غربی سینه چاک دربرجام چقدر پاسخگو شدند

    • ناشناس

      بنده خدا ها به مفهوم حرفش توجه کنید. به یه نکته 50 و 12 متمرکز شدن و گیر دادن تنها ماشا.. خرد زیادتون را به نمایش میگزارید. که دیگران شما رو بشناسند ک.....

    • بدون نام

      منظورت ما مردم یاخودتون

    • بدون نام

      ما اهل بهشتیم مامور روی زمین،
      به هیچ قانونی قایل نیستیم،
      هیچکس را قبول نداریم
      به دنیا اومدیم که فقط بمیریم
      همه چیزمان در گریه و ندبه خلاصه میشه
      ده سالگی ازدواج میکنیم و بچه دار میشیم
      و...‌‌ادامه دارد،،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج