۸۳۵۶۰۴
۲۳ نظر
۵۰۰۶
۲۳ نظر
۵۰۰۶
پ

توضیح وزیر صنعت درباره افزایش قیمت خودرو

یک عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت علت موج جدید گرانی خودرو را احساس خطر مردم برای کاهش روزافزون ارزش پول ملی و هجوم به بازار خودرو برای تبدیل وجوه نقد و سپرده‌های بانکی به خودرو اعلام کرد. کمیسیون صنایع مجلس نیز تصمیم گرفت کمیته‌ای ویژه برای رصد بازار و ارائه راهکارهای پیشنهادی به مجلس تشکیل دهد.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت علت موج جدید گرانی خودرو را احساس خطر مردم برای کاهش روزافزون ارزش پول ملی و هجوم به بازار خودرو برای تبدیل وجوه نقد و سپرده‌های بانکی به خودرو اعلام کرد. کمیسیون صنایع مجلس نیز تصمیم گرفت کمیته‌ای ویژه برای رصد بازار و ارائه راهکارهای پیشنهادی به مجلس تشکیل دهد.

عبدالله رضیان، با اشاره به جلسه کمیسیون صنایع با حضور وزیر صنعت گفت: در نشست اعضای کمیسیون صنایع و معادن و اعضای برخی از کمیسیون‌های دیگر مجلس که در حاشیه رسیدگی مجلس به لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ برگزار شد، آقای رحمانی توضیحاتی درباره دلایل رشد مجدد قیمت خودرو و موفقیتش برای افزایش تولید خودرو در شرکتهای خودروسازی ارائه کرد که هر چند توضیحات وزیر صنعت، معدن و تجارت از منظر اقتصادی واقعیتی انکارناپذیر است اما پاسخ قانع‌کننده‌ای برای ضعف ناتوانی دستگاه تحت مدیریتش برای کنترل این وضعیت، نبود.

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس ادامه داد: به اعتقاد رحمانی افزایش قیمت موج دوم گرانی خودرو ریشه در سیاست‌ها و اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان ندارد بلکه این نقدینگی ۲۵۰ هزار هزار میلیارد تومانی سرگردان است که برای حفظ ارزش خود به سمت کالاهای مختلف از جمله خودرو و ارز سوق پیدا کرده به همین دلیل طی چند روز اخیر شاهد رشد مجدد قیمت خودرو و نرخ ارز هستیم.

وی افزایش تعداد ثبت‌نام‌های خودروسازان به بیش از یک میلیون دستگاه خودرو و تداوم ثبت‌نام‌های خودروسازان را نشان از افزایش تقاضا در بازار خودرو دانست و ادامه داد: با وجودی که طبق توضیحات مدیران شرکت‌های خودروساز، میزان تولید خودرو در سایپا و ایران‌خودرو از ۱۲۰۰ دستگاه در روز به بیش از ۴۱۰۰ دستگاه در روز افزایش یافته اما هجوم به بازار برای خرید و ثبت‌نام خودرو به حدی زیاد است که افزایش تولید نتوانسته عطش خریداران را سیراب کند. البته ایشان معتقد است بازار به این وضعیت باقی نمی‌ماند و به دلیل افزایش سه برابری ظرفیت تولید در شرکتهای خودروسازی و تحویل خودروهای ثبت‌نام شده به مشتریان، قیمت خودرو در بازار کاهش خواهد یافت.

این عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس از دفاع وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش قیمت خودرو به پنج درصد قیمت بازار سخن گفت و افزود: رحمانی معتقد است این شیوه قیمت‌گذاری خودرو موجب شد نقدینگی به جای سرازیر شدن به جیب دلالان و واسطه‌ها به حساب خودروسازان واریز شود. رحمانی در عین حال قیمت‌گذاری خودرو توسط دولت را رد کرد و نوسانات قیمتی را ناشی از تحولات قیمتی حاشیه بازار دانست.

رضیان گفت: به عقیده بسیاری از نمایندگان مجلس، وزارت صنعت، معدن و تجارت با این استدلال عملاً تنظیم بازار خودرو را به دلال‌ها و واسطه‌ها سپرده است که به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی از تصمیم رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای تشکیل کمیته‌ای ویژه به ریاست سخنگوی کمیسیون خبر داد و افزود: قرار شد این کارگروه که متشکل از اعضای کمیسیون صنایع و معادن و نمایندگان سایر کمیسیون‌های تخصصی خواهد بود به صورت مرتب وضعیت بازار خودرو و مسائل مرتبط با آن را با حضور خودروسازان و متولیان دولتی صنعت خودروسازی رصد و پیشنهادات خود را برای غلبه بر نابسامانی‌های قیمتی در بازار خودرو به کمیسیون صنایع و معادن ارائه دهد.

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس متذکر شد: به نظر می‌رسد تیم اقتصادی دولت هیچ برنامه‌ای برای جذب نقدینگی سرگردان جامعه ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این توضیح نیست یاوه گویی محضه.

    • کاردوک

      شعر نگو مردک
      گیرم نردم هجوم بیارن واسه خرید خودرو ،شما چره گرونش کردین؟

    • بی نام‌

      مگر دولت تیم اقتصادی دارد ؟
      با فرض اینکه حسب اظهار وزیر صنعت قیمت خودرو کاهش یابد در این میان این مردم هستند که مثل همیشه متضرر می شوند هم خودرو ساز از قیمت بالا سود خود را برده و هم دلالان

    • فرید

      بر دروغ گو لعنت..

    • یدی

      آقا مگه مردم بریزن بخرن...شما باید سوع استفاده کنین...گران بدین به ملت

    • بدون نام

      هم دلار...هم سکه...و هم خودرو را شخصا خودتان گران میکنید...حنایتان دیگر رنگ ندارد....عیدیها را پرداخت کردید...ارزان کنید...‌هزینه سوریه و لبنان و عراق رو هم از جیب ما پرداخت نکنید

    • بدون نام

      مرگ بر ایران خودرو مرگ بر سایپا دزدان کثیف و کسایی که میخرن

    • بدون نام

      دلار ما با دلار دنیا فرق میکند!! وقتی پراید در عراق 500 دلار است همان پراید در کشور عزیزمان ایران!! 5000 دلار است.

    • کوروش احمدی

      خنده داره هر چی گران ميشه تقصیر مردم است خب اگر خودرو ساز خودرو پنج درصد زیر قیمت بازار نمیداد و وارد بازار میکرد الان وضعیت این نبود

    • کوروش احمدی

      خنده داره هر چی گران ميشه تقصیر مردم است خب اگر خودرو ساز خودرو پنج درصد زیر قیمت بازار نمیداد و وارد بازار میکرد الان وضعیت این نبود

    • بدون نام

      اگر راست میگی(همش چرت گفته )مرز رو باز کن خودرو وارد بشه ببینم اون وقت کی لگن های شمارو میخره.

    • محمد

      حرف مافیا کی باور میکنه مدیران این دو شرکت برای گران کردن ماشین دستور از وزیرداشت به گفته مدیر عامل بر کنار شده سایپا حالا بیان برای دل خوشی مردم ارزان کننن محال محال

    • حسین

      محتوای جلسه بخورید ولی سهم ما رو هم بدهید

    • بدون نام

      واقعا متاسفم یعنی تو کشور به این بزرگی یه نفر نیست که از اقتصاد سردربیاره پنج درصد زیر قیمت بازار یعنی چی اینجوری که خود خودروساز قیمت بازار میبره بالا که محصول خودش گرونتر بفروشه اقای رحمانی شما نه تنها از اقتصاد چیزی نمیدونید بلکه فکر میکنم جودل ضرب رو هم از حفظ نیستید وضعیت خودرو رو یه دانشجوی اقتصاد هم میتونه حل کنه اینها ربط انچنانی به تحریم امریکا نداره به کمبود مدیر لایق تو این مملکت داره مملکتی که هیچیش سر جای خودش نیست مغزها رو فراری دادن ودزا شدن مغز متفکر

    • بدون نام

      دارین خودتون مردمه میچزونین و به ناراضیها اضاف میکنید

    • بدون نام

      دروغگو

    • بدون نام

      دروغ نگو دروغگو بسه دیگه دروغگو

    • توحید

      وزیرکیلویی چنده؟اگه تفکر وزیر اینه که مردم سرمایه در خودرو می بینند وارزش پول ملی پایین میاد ببینیدتوجلسات اقتصادی چه خبره؟پولهای سرگردان توجیب اختلاسگران ودلالان سلطانهای اقتصاد جامعه هست.آقا،یکی این خفته اقتصاد رو بیدار کنه وحاصل زور زدن برای بهبود اقتصادش رو بذاره جلو چشاش بلکه بیدارشه.
      اصلا وزیر خودرو نبود بهتر بود.

    • خرزوخان

      وقتی تقاضابالامیره شمابایدعرضه روبالاببری نه قیمت رومن با۹ کلاس سواداینوفهمیدم اماوزیرمملکت نفهمیده شایدم به نفعشه نفهمه

    • بدون نام

      کاش مملکت ما حاشیه ی بازار نداشت

    • بدون نام

      خودرو سازان داخلی فقط زورشون به مردم ایران رسیده چرا اشغالهاشون رو صادر نمی کنتد

    • بدون نام

      باید ارزش دلار به ۴۰۰۰ تومان برگرده تا همه این مشکلات از جمله خودرو حل شود

    • بدون نام

      با همین قیمتی که خودرو به مردم ایران می فروشند هیچ کشوری ازشون نمی خره فقط زورشون به مردم داخلی رسیده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج