جاباما
۸۳۶۴۰۸
۱۰ نظر
۵۰۳۲
۱۰ نظر
۵۰۳۲
پ

قتل در افغانستان، دستگیری در ایران

در پی قتل مردی به نام لطیف در افغانستان در سال ۹۴ پرونده‌ای در آن کشور تشکیل شد و رسیدگی به آن ادامه داشت، اما اثری از متهم فراری به دست نیامد تا اینکه بالاخره معلوم شد او به ایران گریخته است.

روزنامه شرق: در پی قتل مردی به نام لطیف در افغانستان در سال ۹۴ پرونده‌ای در آن کشور تشکیل شد و رسیدگی به آن ادامه داشت، اما اثری از متهم فراری به دست نیامد تا اینکه بالاخره معلوم شد او به ایران گریخته است.

به همین دلیل موضوع به پلیس ایران اطلاع داده شد و کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بعد از انجام ردیابی‌های تخصصی توانستند متهم را در کارگاهی در جنوب تهران شناسایی و دستگیر کنند.

متهم بعد از بازداشت به شعبه ۸ دادسرای جنایی منتقل شد و از سوی بازپرس رضوانی مورد پرس‌وجو قرار گرفت. او اتهام قتل را رد و ادعا کرد مرگ لطیف یک حادثه بوده است.

متهم گفت: من دو خودروی تویوتا داشتم که یکی را به قیمت سه هزار و ۳۵۰ دلار و دیگری را به قیمت سه هزار و صد دلار فروختم، البته متعهد شدم اگر ماشین‌ها خراب بود آنها را پس بگیرم. چند روز بعد یکی از خریداران تویوتا را پس آورد و گفت ماشین نقص فنی دارد. من قبول کردم. بعد از پس‌گرفتن خودرو آن را تعمیر و ۴۰۰ دلار بابتش هزینه کردم و دوباره خودرو را فروختم. بعد از این ماجرا خریدار اول که همان لطیف بود، به سراغم آمد و گفت یک جعبه‌ابزار در تویوتا جا گذاشته است.

من ماشین را خوب گشته و جعبه‌ابزار را ندیده بودم. موضوع را به او گفتم و توضیح دادم خودرو را فروخته‌ام، اما او زیر بار نمی‌رفت تا اینکه یک روز لطیف و برادرش درحالی‌که سلاح کلاشینکف داشتند به مقابل خانه ما آمدند و شروع به تیراندازی کردند. آنها گفتند اگر از خانه بیرون نروم، همه را می‌کشند. من هم همراه برادر و پدرم از خانه بیرون رفتم. بعد از آن لطیف و برادرش باز هم به تیراندازی ادامه دادند که در این اثنا دو گلوله کمانه کرد و یکی از آنها با برخورد به لطیف باعث مرگ او شد و گلوله دوم به برادرش خورد و او را زخمی کرد. من هیچ نقشی در قتل لطیف نداشتم.

متهم ادامه داد: من مدت ۱۵ سال است که مرتب به ایران رفت‌وآمد دارم. بعد از آن اتفاق اعضای خانواده‌ام روستایمان را ترک کردند و من هم از ترس به ایران آمدم و در اینجا در یک کارگاه قفسه‌سازی مشغول به کار شدم.

بازپرس رضوانی بعد از ثبت اظهارات متهم، پرونده او را به پلیس بین‌الملل فرستاد تا متهم به‌زودی به افغانستان منتقل شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرز ایران و افغانستان اصلا مرز دو کشور نیست انگار کاروانسرای عباسیه هروقت بخوان میان هروقت بخوان میرن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاملا موافقم

    • بی ناممم

      هرچی قاتل وقاچاقچی فرارمیکنن میان ایران بی دروپیگر

    • بدون نام

      مهاجرین کشورای دیگه همه دانشمند سرمایه گزار و دکتر مهندسن مال کشور ما قاتل فراری و بی خانمان و متجاوز

    • پارسا طولابی

      مرزکه نداریم مثل روستاهایی قدیم که دیوارنداشتن میتونستی ازهرجادی خواستی رد شی افغانیها بدون هیچ گونه خطری هرموقع بخوان میان ایران وبرمیگردن ولی خودمون ازشهرستان بریم تهران بایدچندایست بازرسی رو. ردکنی وکارت شناسائی نشون بدی ولی این قاتل خودش میگه پانزده ساله به ایران رفت وامد کرده بدون هیچ مشگلی واقعا مرز با کشوردوست وبرادرافغانستان امنیت خوبی داره

      پاسخ ها

      • لوریتا

        ازکجامعلوم که قتل توسط این ادم انجام شده؟

    • فرهاد

      خخخخخخخ....واقعا خنده داشت .......مرز ما با افغانستان چطوریه نکنه یه سیم فنس هستش هر موقع افغانی بخوان میزنن کنار وارد میشن پشیمون شدن میرن ....خخخخخخخخخخ.....تازه آقا تو ایران صاحب کار هم شده ...خخخخخخ

    • بدون نام

      مرز وجود نداره سمت عراق هم همینطوره.

      پاسخ ها

      • ناشناس

        خیر

    • فرشاد احمدیان

      افغانی ایران رو اشغال کردند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج