۸۳۶۶۷۶
۸ نظر
۵۰۰۲
۸ نظر
۵۰۰۲
پ

پیش بینی روزهای سیلابی برای سیستان

رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان گفت: بارش‌ها روزهای جمعه و شنبه در حوضه آبریز رودخانه هیرمند قابل توجه برآورد می‌شود که جاری شدن سیلاب را هفته آینده به سمت سیستان خواهیم داشت.

خبرگزاری تسنیم: علی ملاشاهی، رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان اظهار داشت: پیش‌بینی شرایط جوی سیستان و بلوچستان بر اساس نقشه‌های هم دیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد که عبور امواج کم دامنه برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه را از جو سیستان و بلوچستان داریم همچنین برای چهارشنبه پیش بینی رگبار ملایم تا متوسط گاهی رعد و برق را در ارتفاعات نواحی مرکزی استان و ارتفاعات شمال ایرانشهر داشته باشیم.

رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان با اشاره به اینکه روز پنجشنبه علاوه بر این نقاط در بخش‌های جنوبی سیستان و بلوچستان نیز این شرایط پیش بینی می‌شود تصریح کرد: برای روزهای جمعه و شنبه سامانه بارشی در سیستان وبلوچستان تقویت خواهد شد به همین دلیل در غالب نقاط استان رگبارهای متوسط تا سنگین همراه با رعد و برق با احتمال تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در این ایام برای غالب نقاط آبگرفتگی معابر پیش بینی‌ می‌شود همچنین سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در نواحی مرکزی و جنوبی استان دور از انتظار نیست.

ملاشاهی افزود: از بعد از ظهر امروز تا روز شنبه وزش باد در نواحی مرکزی و جنوب شرق سیستان و بلوچستان شدید است پیش‌بینی می‌شود که در برخی ساعات شبانه روز سرعت وزش باد حدود ۶۰ کیلومتر است که گاهی نیز به بیش از ۹۰ کیلومتر خواهد رسید.

رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان با بیان اینکه در نقاط مستعد ریزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود خاطرنشان کرد: در جاده زاهدان به سمت بم و ایرانشهر بم گرد و خاک سبب کاهش شدید خواهد شد همچنین در این مدت اختلال در تردد جاده ای ریلی و هوایی انتظار می‍رود.

وی گفت: دریای عمان از بعد از ظهر جمعه تا اوایل صبح یکشنبه به جهت وزش باد شدید روی دریا و همچنین گرد و خاکی که در سواحل وجود دارد مواج متلاطم است بارش‌ها روزهای جمعه و شنبه در حوضه آبریز رودخانه هیرمند قابل توجه برآورد می‌شود که جاری شدن سیلاب را هفته آینده به سمت شمال استان خواهیم داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یا بگید بلوچستان یا سیستان و بلوچستان .سیستان به تنهایی یه اسم بی معنی هست

      پاسخ ها

      • احمد نظری

        لطفاً هرجا نام سیستان را می برید در ادامه آن نام بلوچستان را بیاورید که متهم به نژاد پرستی وتبعیض تشوید

      • بدون نام

        اینها میخواهند اسم بلوچ و بلوچستان در مکاتبات شأن و در نقشه نباشه استانی که بلوچستان و سیستان بود و در زمان رژیم سابق به سیستان و بلوچستان تغییر پیدا کرده کم کم زمینه سازی برای حذف بلوچستان کرده اند اگر بخاری از طرف مردم بلوچ بلند نشد کامل بلوچستان حذف خواهد شد اما بلوچها اجازه حذف را نخواهند داد

    • سیستان وبلوچستان

      جانم جیگر عزیزم چرا میخوای تفرقه بندازی سیستان وبلوچستان .بعضی جاها زدی سیستان خالی کنارش یه بلوچستان بنویس دیگه و استانی که ۹۰درصدش بلوچن

    • h.k

      بلوچستان صحیح است استانی بنام سیستان وجود ندارد

    • بدون نام

      سیستان چیه بلوچستان عشق است

    • احمد نظری

      سلام


      لطفا تبعیض قایل نشوید استان ما سیستان و بلوچستان است اسم بردن فقط از سیستان بودن بلوچستان اشاعه تبعیض است لطفاً خبرنامه را اصلاح ویا اینکه بردارید

    • تمینی ابوبکر

      استان سیستان و بلوچستان..خواهشاً رعایت کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج