۸۳۷۱۴۴
۱۹ نظر
۵۰۲۱
۱۹ نظر
۵۰۲۱
پ

مادر و پدر «دنیا» جلوی چشمانش در آتش سوختند

دنیا دختر ساروی که آذر سال گذشته با انفجار خانه‌اشان پدر و مادرش را از دست داد و خود نیز دچار سوختگی زیادی شد.

رکنا: دنیا دختر ساروی که آذر سال گذشته با انفجار خانه اشان پدر و مادرش را از دست داد و خود نیز دچار سوختگی زیادی شد، امسال، مادر ندارد تا روز مادر را به او تبریک بگوید و بر دست مادرش بوسه بکارد، اما خانم مدیر مهربان مدرسه دنیا، فکر خوبی کرد تا غم دنیا امروز کمتر شود.

ساعت ۲ نیمه شب بود که حادثه انفجار گاز در منزلی در خیابان فلسطین ساری در ۲۴ آذرماه ۹۶ رخ داد، ولی تصویر آن هر روز و هر لحظه مقابل چشمان دنیا تکرار و تکرار می‌شود.

مادر و پدر «دنیا» جلوی چشمانش در آتش سوختند

دنیا در آن لحظه هیچ‌گاه تصویر پدر و مادرش را فراموش نمی‌کند که به هر طرف می‌دویدند، تلاش پدرش برای باز کردن در قفل شده، شکستن پنجره و راهروهای پُرخون از ذهنش حتی برای لحظه‌ای دور نمی‌شود.

دنیا با وجود سن پایین خود دردی را تجربه کرد که تحمل آن در توان فرد مسن نیست چه برسد به یک دختربچه‌ای که به‌دلیل سوختگی آن شب تمام زندگیش درد می‌کند.

امسال دنیا به پیشواز دومین عید بدون پدر و مادر پشتوانه محکم در زندگی می‌رود؛ ولی حس و حال دنیا همانند روزهای اولی است که بدون پدر و مادرش تاب آورده باوجود اینکه جلسات مشاوره‌اش سرجایش است، ولی محال است خاطره آن شب برایش عادی شود و تمام خاطره‌ها هر لحظه و هر ساعت از مقابل چشمان این کودک مرور می‌شود.

با وجود اینکه همه مراعات حال دنیا را می‌کنند تا بیشتر از این آسیبی به روحیه‌اش وارد نشود، ولی دنیا دلتنگ است، دلتنگ آغوش گرم مادر و نوازش‌های مهربانانه پدرش است.

مادر و پدر «دنیا» جلوی چشمانش در آتش سوختند

باوجود این حادثه تلخ و درد و رنج بیماری دنیا که خواب چند دقیقه‌ای و خوردن غذا برایش تبدیل به رویا شده، دانش‌آموز سخت‌کوشی است و باوجود اینکه انگشتانش پیوستگی دارد تمام تلاشش را برای انجام تکالیفش بکار می‌گیرد و توانسته رضایت مدیر مدرسه، معلم و هم‌شاگردی‌هایش را فراهم کند.

دنیا طی ماه‌های اخیر به‌دلیل اینکه بدنش نسبت به لباسش آلرژی پیدا کرد دیگر قادر نیست لباس سوختگی مخصوص را بپوشد که همین موضوع روند درمانی این کودک را به تاخیر می‌اندازد.

همچنین در پیگیری مراحل درمانی‌اش نیز لیزردرمانی به‌دلیل درد زیاد و تزیق کورتون به‌دلیل عوارض بالایی که داشت توصیه نمی‌شود.

عمه دنیا که در طول دوران درمان همراه این کودک است درباره وضعیت کنونی دنیا گفت: هیچ چیزی از گذشته دنیا باقی نمانده تنها خانه پدری یادگار خاطرات گذشته دنیا است که در رهن بانک است.

وی افزود: با توجه به عدم پرداخت اقساط، بانک منزل مسکونی دنیا در مزایده است که قول مساعد داده شده از سوی بهزیستی که تنها یادگار پدری برای دنیا باقی بماند.

معتمدی اضافه کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده و بازدیدهای انجام شده با وجود قول‌های داده شده هنوز اقدامی برای منزل مسکونی دنیا صورت نگرفته به همین دلیل در حال بازسازی منزل هستیم تا بتوانیم با دریافت اجاره بخشی از هزینه‌های درمانی دنیا را تامین کنیم.

عمه دنیا تصریح کرد: از سوی پزشکان توصیه شده که لیزردرمانی را به‌دلیل درد زیاد و همچنین کورتون به‌دلیل عوارض بالا برای این کودک انجام نشود و دنیا برای خرداد ماه ۹۸ برای ویزیت و آمادگی برای جراحی عازم تهران شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عادل خان

      خداشفاش بده ان شاالله

    • بدون نام

      خدایاااااااآااااا کمکش کن ای خدااااااااااا روحانی به این دختر بچه کمک کن لطفا

    • زهرا

      ودی خدایاسرم دردگرفت باوجودی خودم الان بستریم ولی سردردبیشترشدخدابه دخترعزیز دنیاصبربده خدابازودترخداشفاش بده ان شاا...

      پاسخ ها

      • ara6._

        خدابدنده

    • کاظم برنافر د

      پس کجا یند این خیر ین غیر تمند! ? بخدا کمتر ازمدرسه سازی و. . . . نیست نگاه داشتن خانه این طفل معصوم خا نه ای که آینده این بچه ست

    • کاظم برنافر د

      پس کجا یند خیرین

    • داریوش

      بانک های از خدا بی خبر ...شما. از یزید هم بدتر هستید..بی انصاف ها ...پولها ی مردم را به یغما برده اید اونوقت رحمتان به خانه سوخته دنیا نمیشود..کاش فقط خانه میسوخت..

    • بدون نام

      خیلی دردناک بود جیگرم آتیش گرفت

    • بدون نام

      یامن اسمه دوا و ذکره شفا اللهم اشف کل مریض

    • مازیار پارسی

      چقدر حالم بد شد با خوندن این خبر.هیچ کس نمیتونه احساس این دختر معصوم رو درک کنه.درد یتیم شدن ٬درد بدن٬درد ترس از آینده و...خدایا کاش سر نوشت دیگری براش رقم میزدی.بهر حال خدایا خودت پناهش باش

    • بدون نام

      خدا به دادش برسه

    • بدون نام

      آرزوی صبر دارم برای دنیا

    • بدون نام

      چرا برای زنده بودن این بچه تلاش کردن . زندگی که براش جز درد و درد و درد چیزی نداره . ی بچه چطور میتونه اینهمه مصیبت و تحمل کنه . حتی فک کردن به شرایط این بچه هم سخت و دردناک . خدایا حالا که مصلحتش به بودنش بوده خودت تسکین دهنده درداش باش.

    • بدون نام

      مسولینی که کمک نمی کنندفقط یک لحظه فکرکنند کودک خودشان است

    • مملکت ویران

      عجب مملکتی ومسئولین باوجدانی.بااینهمه دردوغمش بازم میخوان خونشو ازدستش بگیرن.اون عزیز خونه خراب شده شمادیگه بیشترازاین نابودش نکنین.فکرکنین یکی ازهمین مسئولین۲۰۰میلیون بیشتربرده یا۲۰۰میلیون بیشتربه لبنان،فلسطین وسوریه کمک شده.ناعدالتی تاکی؟بخدااشک توچشام جمع شد وقتی خوندم.خداخودش کمکش کنه

    • بدون نام

      رنج و درد این کودک برای مردم بیشتره یا رنج و درد کودکهای کشورهای بیگانه

    • mehraban

      خدا صبر بده دنیا خانم

    • مهسا

      جگرم سوخت بخدا

    • گندم مجیدي، پونک قزوین

      انشالا که هر چه زودتر بهبود پیدا کنه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج