۸۳۷۲۵۲
۱۲ نظر
۵۰۰۵
۱۲ نظر
۵۰۰۵
پ

احتمال وقوع رکود در اقتصاد آمریکا

یک دهه پس از پایان رکورد بزرگ اقتصادی، اکنون بسیاری از فعالان اقتصادی آمریکا انتظار وقوع یک رکود دیگر در این کشور را دارند.

خبرگزاری ایسنا: یک دهه پس از پایان رکورد بزرگ اقتصادی، اکنون بسیاری از فعالان اقتصادی آمریکا انتظار وقوع یک رکود دیگر در این کشور را دارند.

نتایج یک نظرسنجی از اعضای انجمن بازرگانان آمریکا نشان می‌دهد تنها ۱۱ درصد شرکت کنندگان اوضاع فعلی را مساعد می‌دانند و شمار کسانی که معتقدند اقتصاد آمریکا در بازه زمانی ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ دچار رکود خواهد شد، ۱۰ درصد افزایش یافته است.

دنیل سنکی، تحلیل گر مسائل اقتصاد سیاسی گفت: کنگره آمریکا علاقه‌ای به کار با مردم ندارد بلکه متمایل به ثروتمندان است. زمانی که این رکود اتفاق بیافتد که به عقیده من دیر یا زود رخ خواهد داد، متأثر از چند فاکتور اصلی خواهد بود.

سنگی افزود: جنگ تجاری با چین به بهای از دست رفتن مشاغل و ورود کالاهای مقرون به صرفه به آمریکا تمام خواهد شد. برنامه کاهش مالیاتی نیز به زودی به یکی از دلایل اصلی ورود اقتصاد آمریکا به رکود بروز خواهد کرد.

به گفته کارشناسان اقتصادی، سطح فزاینده بدهی آمریکا که اینک از ۲۲ تریلیون دلار نیز گذشته است، می‌تواند یکی از دلایل دیگر کاهش شدید رشد اقتصادی آمریکا باشد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در زمان کارزار انتخاباتی وعده داده بود بدهی این کشور را در هشت سال به صفر برساند، اما عملکرد وی در دوران تصدی ریاست جمهوری کاملاً برعکس بوده است.

ترامپ در سال ۲۰۱۶ گفته بود: باید از شر بدهی ۱۹ تریلیون دلاری (رقم مربوط به سال ۲۰۱۶ است) خلاص شویم. فکر می‌کنم بتوانم این کار را به نحوی مؤثر و سریع انجام دهم مثلاً یک دوره هشت ساله.

با تحولات اخیر، روند افزایش بدهی آمریکا سیر صعودی به خود گرفته است به گونه‌ای که با رسیدن کسری بودجه دولت به ۷۷۹ میلیارد دلار در سال گذشته، روند استقراض کاخ سفید افزایش یافته است و حتی منجر به تعطیلی ۳۵ روزه دولت شد که طولانی‌ترین تعطیلی دولت در تاریخ آمریکا به شمار می‌رود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا هم‌چنین اعلام کرده است این وزارت‌خانه در سال گذشته ۱.۳ تریلیون دلار اوراق بدهی صادر کرده که از سال ۲۰۱۰ تاکنون بی‌سابقه محسوب می‌شود. طبق آخرین آمار منتشر شده، بدهی آمریکا اکنون بیش از ۲۲ تریلیون دلار است که سه تریلیون دلار بیش‌تر از بدهی این کشور در زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به همین خیال باشید
      اتفاقا سال 2018 اولین سالی بود که تعداد مشاغل از شاغلین بیشتر بود و مهاجران این خلع رو پر میکردن.

    • بدون نام

      خخخخخخ

    • سال سقوط

      ما خوبیم

    • وحید

      همه امارها نشون میده امریکا رو به افول است.ولی فقط داره دستو پا میزنه و میخاد با حمله به کشورهای نفت خیز مثا ونزویلا و دزدی منابع طبیعی این کشورها از بار این شکست اقتصادی کم کنه.

    • بدون نام

      خب چرا نمیان از اقتصاد شکوفای ما الگو بگیرن؟؟؟؟

    • بدون نام

      رکود مال ما ایرانیاست آمریکا رکورده عزیز رکورد میزنن در اقتصاد

    • بدون نام

      خاک نورستان یک چیزی به اقتصاد خودتان بگوید که بیش از هفتاد درصد مردم گرسنه چکار به اقتصاد آ آمریکا اقتصاد آ مریکا تا پنجاه سال آ ینده هم در جهان نمونه و رقیب ندارد قرمساغ تان چکار کردید که مردم را به خاک سیاه نشاندید خاک برسرتان اصلا شکمت چیزی بنام اقتصاد ودولت در کشور ما وجود دارد ،،،

    • بدون نام

      لابد پشت پرده ایران امریکا رو تحریم‌کرده امریکا فلج شده

    • ناشناس

      بدرک

    • بدون نام

      شما رکود کشور خودمان را درست کن نمیخواد به رکود آمریکا افتخار کنی

    • بدون نام

      برعکس تصور شما میزان بدهی دلیل ضعف اقتصادی نیست

    • بدون نام

      بدبختها امریکاییها چقدر التماس ایرانیا میکنن که دو تا هواپیما نو بهمون بفروشه ولی ما نمیخریم .هه .مردم رو ببو فرض نکنین .همه الان دیگه میتونن راست و دروغه تشخیص بدن .پس خودتونه بیشتر رسوا نکنین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج