اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۸۳۷۳۱
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

توهین یک روزنامه به قوانین اسلامی

دبیر هیئت نظارت بر مطبوعات درباره انعکاس مصاحبه‌ای در روزنامه «قانون» که با توهین به احکام مبین اسلام همراه بود، گفت: این امر جزء مواردی است که طبق قانون هیئت نظارت بر مطبوعات مسئول رسیدگی به آن است.

خبرگزاری فارس: سید علاء‌الدین ظهوریان درباره انعکاس مصاحبه‌ای در روزنامه «قانون» که با توهین به احکام مبین اسلام همراه بود، اظهار داشت: این امر جزء مواردی است که طبق قانون هیئت نظارت بر مطبوعات مسئول رسیدگی به آن است.

دبیر هیئت نظارت بر مطبوعات در ادامه افزود: در جلسه هیئت نظارت بر مطبوعات مطالب منتشر شده در روزنامه قانون مطرح و درباره این روزنامه تصمیم‌گیری می‌شود.

وی بیان داشت: بدون شک مواردی از این دست از جمله روزنامه «قانون» در هیئت نظارت مطرح خواهد شد.

به گزارش فارس، روزنامه قانون یکشنبه مورخ یکم دی‌ماه در آستانه اربعین حسینی در مصاحبه با شخصی که مدعی حقوق دانی بود، آورده است: در قانون آیین دادرسی مدنی به وضوح با تبعیض آشکار جنسیتی در باب شهادت زنان در مراجع قضایی مواجه می‌شویم.

سوده حامده توسلی در گفتگو با این روزنامه با متهم کردن قوانین اسلامی به تبعیض می‌گوید: با دقت در ماده ۱۹۹ قانون مجازات اسلامی جدید تبعیض آشکار جنسیتی میان مردان و زنان در بحث ارزش شهادت و گواهی آنان مجدداً آشکار و هویدا می‌شود.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه صریحاً خواستار ابطال احکام نورانی قرآن می‌شود و اظهار می‌دارد: بحث نصف بودن ارزش شهادت زنان نسبت به شهادت مردان که در صدر اسلام مطرح بود به گفته بسیاری از علمای نواندیش جزو احکام ارشادی است و می‌توان با مقتضای زمان و مکان آن را دستخوش تغییر و تحول کرد. به عبارتی در شرایط اجتماعی امروز ایران که به حکم هر عقل سلیمی بسیار متفاوت از شرایط صدر اسلام است منطقی به نظر نمی‌رسد که شهادت یک بانوی دندانپزشک، جراح یا وکیل در مراجع قضایی، از شهادت یک کارگر ساده ساختمانی که مذکر است کم اهمیت‌تر تلقی‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Malek

      نگفته كه قران نعوذ بالله قران اشتباه كرده گفته اين قانون رو با شرايط اجتماع عوض كنيد يك قانون جديد وضع كنيد حالا همه دارند طبق قران عمل ميكنند اگر اينطور بود كه ايران بايد گلستان ميشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج