۸۳۸۴۰۸
۲۱ نظر
۵۰۱۳
۲۱ نظر
۵۰۱۳
پ

یک کیلو جعبه از یک کیلو شیرینی گران‌تر شد

در ماه های گذشته قیمت کاغذ و مقوا به طرز چشمگیری افزایش یافته به طوری که این مساله سبب شده تا قیمت مقواهای مورد نیاز برای جعبه های شیرینی تا کیلویی ۲۵هزار تومان افزایش یابد.

خبرآنلاین: در ماه های گذشته قیمت کاغذ و مقوا به طرز چشمگیری افزایش یافته به طوری که این مساله سبب شده تا قیمت مقواهای مورد نیاز برای جعبه های شیرینی تا کیلویی ۲۵هزار تومان افزایش یابد.

افزایش قیمت مقوا ، قیمت جعبه شیرینی را گران کرده است تا جایی که برخی قنادان برای تحویل شیرینی در جعبه قیمت جداگانه ای را طلب می کنند، رییس اتحادیه قنادان اما می گوید این اقدام یعنی دریافت هزینه جداگانه برای شیرینی غیر قانونی است.

علی بهره‌مند در مورد میزان افزایش قیمت مقوا بیان کرد: امسال نسبت به سال قبل قیمت مقوا ۳۰۰درصد افزایش یافته است به طوری که مقوای کیلویی ۵تا۶ هزار تومان اکنون تا کیلویی ۲۵هزار تومان افزایش یافته است اما میانگین قیمت شیرینی ها پرمصرف ۲۱ هزار و پانصد تومان است.

وی تصریح کرد: با توافق مسوولان اعلام شد که در نرخنامه ها، وزن جعبه های استاندارد زیر نرخنامه هر واحد صنفی ذکر شود.

بهره‌مند اظهار کرد: هر جعبه شیرینی استاندارد به طور معمول ۱۲۵ گرم است که بر روی جعبه باید مهر استاندارد، مهر بهداشت و تاریخ تولید و انقضا و … درج شود. وزن و قیمت جعبه ها در نرخ شیرینی محاسبه شده و از سوی اتحادیه این نرخ ها بر اساس محاسبه این هزینه ابلاغ شده است.

وی خاطر نشان کرد: جعبه های مقوایی شیرینی از معمولی تا لوکس را شامل می شود که قیمتی بین کیلویی ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان دارد و قیمت ها بر اساس کیفیت و نوع جعبه‌ها می تواند متغیر باشد.

بر اساس گفته های رییس اتحادیه قنادان تهران می توان نتیجه گرفت قیمت هر کیلو جعبه مقوایی از قیمت یک کیلو شیرینی گران تر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ارکیده

      از این به بعد با قابلمه میریم شیرینی می‌خریم ....
      برترینها مدیونی اگه سانسور کنی

    • حمید معصومی نژاد

      بوی گل و سوسن و جعبه شیرینی آید

    • فاطمه حسینی

      بابا تروخدا شکر گرون شده دارم کارمو از دست میدم .شوهرم فوت کرده باید خرج خودمو دربیارم .تروخدا یه فکری به حال مردم بکنین .

    • شراره

      چطور تا قبل از این دسته گل گرانی قنادی جعبه شیرینی رو به قیمت شیرینی به ما بدبختها میفروخت اما حالا که گران شده و همگی بازیافت زباله هست رو میخواد جداگانه از مشتری هزینه شو دریافت کنه ؟؟؟ بابا بسه دیگه برید لااقل فراخوان کنید و چند تا بازرس شیر پاک خورده ی رشوه نگیر برای کنترل قیمت بازار و مشتری استخدام کنید که هر چی فروشنده هست شب ها قیمت از ... در نیاره و روزها شیرابه مشتری ها را بکشه تغاری بشکند ماستی بریزد جهان گردد به کام کاسه لیسان
      سانسورچی جان مادرت نظرمو بزار

    • بدون نام

      وضعمون داره از ونزوئلا بدتر میشه....اقا نابود شدیم اخه موشک و غنی سازی اورانیومتون چه دردی از مردم دوا میکنه که باید جورشو اینطوری بکشند ؟از وقتی انرژی هسته ای تون مطرح شده بگید چه تغییری تو اقتصاد ایجاد کردید و چه استفاده ای از اون انرژی کردید که ما نمیبینیم ؟اخه وقتی استفاده ای واسه ملت نذاره چرا باید تاوانشو مردم بدن؟جنگ و موشک چه دردی از ملت دوا میکنه که باید اینطوری مردم تحریم بشن؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باز دارن جو منفی میدن

      • دشمن شناس

        موشک نداشتیم تا حالا صدبار به ما حمله شده بود حتی این اماراتی های .. هم مارو تهدید میکنند بعد تو بیا بگو موشک به چه دردی میخوره؟ به درد این میخوره که یه روز پایگاه شما نکبت ها رو بزنید و دشمن رو از مهمترین متحدش محروم کنیم

      • بدون نام

        دشمن شناس
        تو که خدای توهمی بعد هم بگو چرا به کشورهای دیگه حمله نمیشه ؟بگو چرا همه دنیا دست به دست هم دادند که ما رو نابود کنند ؟حتما یه کاری میکنیم دیگه وگرنه تمام دنیا یعنی با ما بیخود دشمنی داره ؟

    • بدون نام

      و باز هم قیاس های احمقانه

    • ایرانی

      عجب مملکتی داریما!!!!

    • بدون نام

      ای خدا ذلیلتون کنه
      بیایین باخودمون ظرف ببریم شیرینی فروشی تا دماغشون بسوزه وپول یا مفت تو جیب قنادیهای کلاش نریزیم

    • بدون نام

      چه جالب. حقشونه
      سالها شیرینی فروش های زرنگ و نامرد مقوای مفت رو به قیمت شیرینی با مردم حساب میکردند و عمدا جعبه های کلفت تر و بزرگ میزاشتن تا سود بیشتری ببرن. حالا هم باید مجبورشون کنند که مثل قدیم شیرنی و جعبه رو با هم وزن کنند و یه قیمت بدند

    • بدون نام

      باسلام چرا وقتی جعبه کیلویی 5هزارتومان بود وزن جعبه را از ش یرینی کم نمیکردند انهم سالهای سال ولی حالا مدت 2ماه است که بقول خود قنادها جعبه گران شده همه ورییس سندیکا هم دلش برای انها میسوزد

    • بدون نام

      پس چرا موقع ۵ویا۶
      هزار تومان کیلویی ۲۵هزارتومان حساب میکردند کسی اعتراض نمیکرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اعتراض میکردیم ولی سودجوها توجهی نمیکردند. الان فضای مجازی هست و اقلا صدامونو به همدیگه میرسونیم

    • بدون نام

      بخورید بخور بخوره

    • بدون نام

      میگن شکر گران شد ، باید منتظر بود و گرانی و کمیابی شکر رو نظاره کرد ، چه سیاست پوچ و بی ارزشی رو شاهدیم !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جو ندین و دروغ نگین. بی ارزشی هم از بیغیرت ها و خودفروش ها ایجاد شده

    • بدون نام

      خدا شاهده یه بار جعبه خالیو از شاگرد قنادی گرفتم گذاشتم ترازو مک ۲۵۰ گرم بود ادعای مسلمونیم میکنیم ما ملت ایران همینیم تا جایی که چاقومون ببره میبریم خدا .............‌.‌‌‌

    • افشاری

      آن هم سال کیلویی مقوا ۵۰ تومان می میگرفتین وهمراه شیرینی ده هزار به مردم قالب میکردین صداتون در نمی آمد ولی حالا شروع کردین

    • کارگر ساده

      با سلام خدمت همه
      فقط همینو بگم از اول سال تا الان بنده شرینی که میخریدم فقط با نایلون بوده واگر یک کیلو میخواستم با خودم یک سینی میبوردم جوری برخورد هم میکردم که شرینی فروشی ناراحت نشه جعبرو کیلیو ۱۵۰۰۰ با من حساب کنه شیرینی میگفتم تو سینی بزاره برام بعد یک نایلون روش میکشیدم چون واقعا زورم میامد برای جعبه پول بدم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج