جاباما
۸۳۸۹۱۵
۱۴ نظر
۵۰۰۸
۱۴ نظر
۵۰۰۸
پ

احسان علیخانی چطور گلزار و رشیدپور را پشت سر گذاشت؟

با وجود آنکه نام محمدرضا گلزار و رضا رشیدپور هم به عنوان گزینه‌های احتمالی اجرای ویژه برنامه تحویل سال شبکه سه سیما مطرح بود، اما احسان علیخانی به عنوان گزینه نهایی انتخاب شد و این دو مجری را پشت سر گذاشت.

خبرآنلاین: انتخاب مجری برنامه تحویل سال همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران شبکه‌های سیما بوده است،؛چهره‌ای مردم‌پسند که بتواند به جذابیت‌های برنامه افزوده و مخاطب را جلوی تلویزیون بنشاند.

امسال نیز برای نوروز ۹۸ بحث درباره مجریان تلویزیونی که احتمال دارد مقابل دیدگان تماشاگران تلویزیون قرار بگیرند بار دیگر بالا گرفته و در این میان بیشترین گمانه‌زنی‌ها درباره مجری شبکه سه به میان آمده بود که به نظر می‌رسد در نهایت احسان علیخانی به عنوان گزینه قطعی اجرای ویژه برنامه نوروزی شبکه سه انتخاب شده است.

انتخاب علیخانی به عنوان مجری این ویژه برنامه اما به این راحتی‌ها نیز صورت نگرفته است، وقتی پروسه طی شده در چند وقت اخیر برای انتخاب مجری ویژه برنامه تحویل سال شبکه سه را مروری کنیم، می‌بینیم که نام چهره‌های مطرح دیگر این شب‌های شبکه سه نیز به میان آمده بوده که در نهایت قرعه به نام علیخانی افتاد.

رضا گلزار، انتخابی که رنگ واقعیت به خود نگرفت

یکی از چهره‌های مطرحی که جزو نامزدهای اجرای برنامه تحویل سال ۹۸ شبکه سه سیما بوده است، محمدرضا گلزار بازیگر مطرح سینمای ایران بود. چهره‌ای که این روزها بیشتر از آنکه به دلیل بازی‌هایش در فیلم‌های سینمایی شناخته شود، به عنوان مجری یک برنامه تلویزیونی در اذهان مردم نقش بسته است.

گلزار با مسابقه تلویزیونی «برنده باش» به عنوان یک چهره مطرح سینمایی برای نخستین بار پا به عرصه اجرا گذاشت و مقابل دوربین یک برنامه تلویزیونی حضور پیدا کرد. تضمین موفقیت این برنامه به نظر می‌رسد یکی از مهم‌ترین عوامل مدنظر سازندگان «برنده باش» برای حضور گلزار در مقام مجری بود. «برنده باش» آنطور که گلزار بسیار بر آن تاکید داشته و دارد سعی می‌کند تا فرهنگ مطالعه و کسب اطلاعات را در میان جامعه گسترش داده و بتواند نقشی هر چند کوچک در افزایش سرانه مطالعه مردم داشته باشد.

حضور گلزار در مقام مجری آنطور که انتظار می رفت با اقبال تماشاگران پر و پاقرص تلویزیون همراه شد و مهر این هنرپیشه بر دل مخاطبان نشست تا جایی که «برنده باش» در نظرخواهی های مردمی صداوسیما نیز توانست به رتبه‌های بالایی دست پیدا کرده و جایگاه مناسبی در میان برنامه‌های پرمخاطب تلویزیونی برای خود پیدا کند.

آنچه به نظر می‌رسد این است که محبوبیت و در اصل موفقیتی که گلزار توانست در اجرای برنامه «برنده باش» به دست آورد عاملی شد برای انتخاب او به عنوان مجری ویژه برنامه تحویل سال شبکه سه سیما، انتخابی که البته آنچنان رنگ واقعیت به خود نگرفت و تنها در حد یک گزینه احتمالی باقی ماند.

رضا رشیدپور، رقیبی سرسختی که از رقابت بازماند

رضای دیگری که به عنوان یکی از گزینه‌های اجرای برنامه تحویل سال شبکه سه سیما نامش به میان آمد از نوع رشیدپورش بود. مجری که این روزها با آخرین قسمت‌های برنامه «حالا خورشید» مهمان خانه‌های مردم می‌شود و توانسته در مدت اجرای این برنامه اعتبار مناسب و قابل قبولی را در بین تماشاگران برای خود دست و پا کند.

رشیدپور پیش از این نیز تجربه‌هایی از این دست داشته است، در واقع رسم مرسومی در میان شبکه‌های تلویزیون در سال‌های اخیر به راه افتاده است که مجری پرکار خود را در طول سال به عنوان مجری ویژه برنامه تحویل سال نیز بر می‌گزینند. رشیدپور هم که روزانه روی آنتن شبکه می‌شود، بر اساس همین رسم جاافتاده به عنوان یکی از گزینه‌های اجرای ویژه برنامه شبکه سه انتخاب شد.

او پیش از این و درست سه ماه پیش که تنها چند روز به شب یلدا و آغاز فصل زمستان مانده بود، به عنوان مجری ویژه برنامه شبکه سه سیما برای این شب خاطره‌ساز انتخاب شده و این بار در یک برنامه شبانگاهی مقابل دیدگان تماشاگران قرار گرفت.

با این حال آنچه مشخص است، دست ردی است که رشیدپور به سینه مدیران شبکه زده و از پذیرفتن اجرای ویژه برنامه تحویل سال شبکه سه سر باز زده تا دیگر به عنوان گزینه اجرای ویژه برنامه تحویل سال به او نگاه نکنند.

باید دید که پس از پایان برنامه صبحگاهی «حالا خورشید»، رشیدپور بار دیگر اجرای این برنامه را برعهده خواهد گرفت یا به سراغ تجربه‌ای جدید و متفاوت در عرصه برنامه‌سازی تلویزیون خواهد رفت.

احسان علیخانی، گزینه هر ساله شبکه سه

احسان علیخانی در سال‌های اخیر همواره گزینه اصلی و نهایی شبکه سه برای اجرای ویژه برنامه تحویل سال بوده است، او در سال‌های گذشته با برنامه «سه‌ستاره» که مختص انتخاب برترین چهره‌های مردمی تلویزیونی بود، در فصل زمستان روی آنتن تلویزیون رفته و تا پایان سال هر شب مهمان خانه‌های تماشاگران بود. برنامه‌هایی که به نوبت میزبان نامزدهای چهره‌های مردمی سال بود که سعی می‌کردند تا برای خود رای جمع کرده و تبلیغات کنند.

حسن ختام این برنامه در لحظه سال تحویل به عنوان ویژه برنامه شبکه سه نیز پخش می‌شد که هم به معرفی برگزیده‌های مردمی اختصاص داشت و هم به عنوان ویژه برنامه‌ نوروزی شبکه سه سیما به شمار می‌آمد و در واقع شبکه سه با این تصمیم با یک تیر دو نشان می‌زد.

امسال اما اوضاع متفاوت‌تر از سال‌های پیش است، خبری از «سه ستاره» نیست و علیخانی با برنامه‌ای جدید و متفاوت با نام «عصر جدید» در روزهای ابتدایی هفته به شبکه سه می‌آید. برنامه‌ای تقلیدی از یک برنامه غربی که به استعدادیابی اختصاص دارد و این شب‌ها که پخش شده بازتاب‌های بسیاری در بین مخاطبان داشته و می‌توان گفت کاملا دیده شده است.

علیخانی که امسال برگ برنده خود را در برنامه‌سازی رو کرده است، ابتدا تمایلی به اجرای برنامه تحویل سال شبکه سه نداشت و بیشتر علاقه‌مند به تمرکز بر اجرای «عصر جدید» بود اما گویا در نهایت مدیران این شبکه توانستند او را به این امر راضی کنند.

هنوز جزییاتی از کم و کیف این ویژه برنامه به میان نیامده است اما آنچه به نظر می‌رسد این است که «عصر جدید» قرار است در ایام نوروز به صورت مستمر و شبانه از شبکه سه پخش شود و برنامه تحویل سال نیز به عنوان قسمتی از این برنامه در آخرین لحظات سال ۹۷ روی آنتن می‌رود و میزبان چهره‌های مختلفی به عنوان مهمانان نوروزی خواهد بود.

همچنین استودیوی برنامه «عصر جدید» که در ورزشگاه آرارات تعبیه شده است، میزبان ویژه برنامه تحویل سال شبکه سه خواهد بود و اینطور که پیش می‌رود به نظر می‌آید دور از انتظار نباشد که علیخانی «ماه عسل» سال آینده را نیز در همین استودیو و با همین رنگ و لعاب روی آنتن ببرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرده شوئی همی شان را ببرد نکبت ها

    • بدون نام

      با پارتی خخخخ اینم سواله پرسیدین

    • آریو

      تقلب در همه چیز حتی برنامه های افتصاح سیمای میلی...

    • یزدان

      با این گرونی کدوم عید

    • بدون نام

      با پاچه خواری با روال که این مردم پیش میره یهو رییس صداوسیما شد ولی خوب آن است آدم نان بازوش را بخوره

    • بدون نام

      گلزار واقعا خیلی قشنگ و منطقی و بدون لوس بازی مسابقه رو اجرا میکنه!

    • بدون نام

      هیچ مرده ای زنده نمیشودمگراینکه خدابخواهد

    • بدون نام

      بهترین مجری برای اجرای ویژه برنامه تحویل سال فقط احسان علیخانی هست ، رشیدپور که از اول تا آخر اجرای برنامه هاش فقط حرف میزنه و تعریف و تمجید های اضافه و در حد چاپلوسی انجام میده و گلزار هم که فکر نکنم بتونه برنامه زنده اجرا کنه، پس به این نتیجه میرسیم که بهترین گزینه احسان علیخانی هست و تمام

    • بدون نام

      احسان علیخانی ملیجک صدا وسیماست تعجبم ازاوناست که میشینن بپای برنامه اینا

    • ایرانی

      هیچکدومشون تحفه ای نبودن . در حقیقت انتخاب بین سه تا گزینه بد بود . پس فرقی نداره کدوم باشه . اساسا خیلی وقته صداوسیما خودشم نمیدونه چه کار میکنه .

    • بدون نام

      با کلک با حقه با کمک مدیر شبکه سه باید در این صدا و سیما را گل بیگیرند

    • :|

      چقدر مقرضانه نسبت به علیخانی نوشتن! اولا گلزار یه جمله رو درست نمیتونه بگه آخرش انقدر نفس نفس میزنه آدم میگه الان نفسش میره کلا! مثلا ورزشکاره و فلانه...
      رشیدپورم همون سال اولی که به تلویزیون برگشت اعلام کرد که تحویل سال مال علیخانیه و جاشو نمیگیره!

    • بدون نام

      پول ما بوشهری های بدبخت نفت و گازمون میره تو شکم اینا ..خودمممون محروم هستین خدا ازتون نگذره

    • بدون نام

      اه این احسان فقط بلده برنامه عزاداری برا سال تحویل اجرا کنه مرتیکه یبس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج