۸۳۹۷۱۶
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

بسته «برنامه مدرسه شاد» تهیه شود

مدیرکل اسبق فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس از طراوت و سرزندگی برخوردار نیستند، گفت: امور تربیتی باید بسته برنامه مدرسه شاد را آماده و با کمک مؤلفه‌های فعال در مدرسه عملیاتی کند. این طرح مدارس را که خانه دوم دانش‌آموزان است به یک فضای دوست‌داشتنی و قابل تحمل تبدیل خواهد کرد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل اسبق فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس از طراوت و سرزندگی برخوردار نیستند، گفت: امور تربیتی باید بسته برنامه مدرسه شاد را آماده و با کمک مؤلفه‌های فعال در مدرسه عملیاتی کند. این طرح مدارس را که خانه دوم دانش‌آموزان است به یک فضای دوست‌داشتنی و قابل تحمل تبدیل خواهد کرد.

ابراهیم محمدی در گفت‌وگویی ضمن مرور مشکلات موجود مدارس در زمینه امور تربیتی بر ضرورت وجود شادابی و سرزندگی در مدارس تاکید و اظهار کرد: واقعیت این است که مدارس ما از طراوت و سرزندگی برخوردار نیستند. مدرسه شاد که حق طبیعی دانش‌آموزان است باید با هم‌اندیشی عوامل دست‌اندرکار و با محوریت پرورشی محقق شود.

وی افزود: بسته برنامه مدرسه شاد را باید امور تربیتی آماده و با کمک مؤلفه‌های فعال در مدرسه عملیاتی کند. اجرای این طرح مدارس را که خانه دوم دانش‌آموزان است به یک فضای دوست‌داشتنی و قابل تحمل تبدیل خواهد کرد. در قالب این طرح فضای مبلمانی، بصری و شنیداری مدرسه بهبود می‌یابد و برای دانش‌آموزان تحمل پذیر خواهد شد.

مدیرکل اسبق فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دراین میان استفاده از محصولات جشنواره‌های هنری اعم از نمایشی، آوایی، دستی و تجسمی بخشی از مؤلفه‌های مدرسه شاد است.

محمدی ادامه داد: مردم امنیت تربیتی و روانی، محیطی و برنامه‌ای را نخستین عامل در انتخاب مدرسه می‌دانند و از سر علاقه و نیاز مشارکت می‌کنند. تجربه نشان داده است مردم از مدارسی که برنامه پربار و فعالیت متناسب و خدمات علمی وفرهنگی مناسب داشته و ازکارگزاران دغدغه‌مند ودلسوزی برخوردار باشند بیشتر استقبال می‌کنند. شایسته است امور تربیتی با مطالعه و تولید بسته برنامه هدفمند و شناسایی، تشویق و نظارت بر مدارس فرهنگی و آموزشی در توسعه و برندسازی پیشگام شود.

وی با اشاره به اینکه امور پرورشی نمی‌تواند و نباید چتر خود را محدود به مدرسه و ساعت رسمی و اداری کند، اظهارکرد: کار پرورشی رصد و تقویت هر فعالیتی است که منجر به رشد فرهنگی و اجتماعی دانش آموزان می‌شود. شناسایی، مشارکت و تقویت سمن‌های مختلف مذهبی، اجتماعی و…یکی از این راه‌هاست.

مدیرکل اسبق فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش افزود: در کشور ما به برکت فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی، ده‌ها هزار محفل قرآنی، هیئت دانش آموزی و… وجود دارد. هدفمند سازی، تقویت و توسعه این قبیل مجموعه‌های خود جوش و مردمی دانش آموزی یکی از مهمترین اقدامات تربیتی است.

محمدی ادامه داد: امورتربیتی می‌تواند با شناسنامه‌دار کردن و معرفی و تبلیغ رسانه‌ای این قبیل حرکت‌ها را به عنوان مدلی در همگرایی و مشارکت معنوی و اجتماعی معرفی کند. در این میان استفاده از مربیان و معلمان علاقه‌مند بویژه بازنشستگان فرهنگی در کسوت افسران افتخاری تربیتی می‌تواند حرکتی ماندگار در تعمیم چتر تربیتی به فضاهای غیر رسمی و استفاده از ظرفیت صدها هزار فرهنگی فعال و یا بازنشسته باشد.

وی با تاکید بر اینکه منابع انسانی اصلی‌ترین سرمایه پرورشی است، گفت: این سرمایه در دوره پس از احیای معاونت پرورشی، گرفتار نابسامانی و در سامان دهی با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده است. ضعف برنامه‌ریزی در تدوین نظام آموزشی مناسب با نیازهای شغلی و مهارتی مربیان تربیتی این بی‌سامانی را غیر قابل تحمل کرده است. علاوه بر این تغییرات مکرر و اعمال برنامه‌های سلیقه‌ای بویژه در پوشش برخی از طرح‌ها مثل طرح بازنشستگی زودهنگام و خروج و مهاجرت شمار زیادی از نیروهای کارآمد فشار را بر پرورشی شدت بخشیده است.

مدیرکل اسبق فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش، آموزش و پرورش را حلقه ارتباط مردم وحاکمیت دانست و اظهارکرد: این نهاد بزرگ فصل مشترک مردم وحاکمیت در تربیت عناصر مسئولیت شناس، قانون مدار و اجتماعی است. در این میان بخش اعظم مطالبات و انتظارات متوجه امور پرورشی در برنامه‌سازی، مدیریت و اجراست. این مهم بیش از هر چیز ارتباط مردمی و استوار سازی آن را اجتناب ناپذیر می‌کند.

محمدی افزود: اصل مردمی‌سازی آموزش وپرورش زمینه‌ای است برای حضور و نقش آفرینی و مشارکت مؤثرتر در برنامه و فعالیت‌های تربیتی. به نظر می‌رسد کلید حل بسیاری از مشکلات پیدا و پنهان دستگاه تعلیم و تربیت بی ارتباط با مردمی‌سازی نیست. نتیجه مشارکت برنامه‌ای در فرایند فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی دانش‌آموزی در دستان امورتربیتی است.

وی تاکید کرد: اگر امور تربیتی باب مفاهمه مردمی را باز و زمینه مشارکت آنان را در فرصت فعالیت‌های عبادی، اجتماعی، مهارتی، سلامت و ورزش و … فراهم کند، بسیاری از مشکلات حل و دغدغه‌های دست و پاگیر مرتفع خواهد شد.

مدیرکل اسبق فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش بر ضرورت شناسایی، جذب عناصر توانا، مدیر و خوش فکر در زمینه مسائل آموزش و پرورش در قالب مأموریت‌های یک تا سه ساله تاکید کرد و گفت: لازم است امکان استفاده از ظرفیت‌های فکری و تجربی استان‌ها فراهم و از سایه انداختن فضای پایتختی بر بخشنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی پیشگیری شود،. این اقدام ضمن طراوت‌بخشی و چابک‌سازی ستاد در برنامه‌ریزی و فعالیت‌ها از رسوب نیرو پیشگیری خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قضیه این بسته چیه جدیدا مد شده ؟ همه چیو بسته بندی میکنن

    • بدون نام

      بهتره اول شادی رامعنی کنید!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج