۸۴۰۱۶۵
۳۵۶ نظر
۵۰۱۶
۳۵۶ نظر
۵۰۱۶
پ

پرطرفدارترین اسامی سال ۹۷ اعلام شد

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور درباره پرطرفدارترین اسامی سال ۹۷ توضیحاتی داد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور درباره پرطرفدارترین اسامی سال ۹۷ توضیحاتی داد.

سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور درباره پرطرفدارترین اسامی سال ۹۷ گفت: از آغاز سال جاری تاکنون، امیرعلی و فاطمه از اسامی پرطرفدار ایرانیان برای پسران و دختران بوده است.

او ادامه داد: همچنین نام‌های محمد، علی، امیرحسین و ابوالفضل در بین نوزادان پسر و نام‌های زهرا، حلما، یسنا و زینب در بین نوزادان دختر بیشترین فراوانی را داشته است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به ثبت ولادت نسبت جنسی دختر بر پسر گفت: در سال ۹۷ به ازای هر ۱۰۶ دختر، ۱۰۰ پسر متولد شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مایکل اسکافیلد

      باشه .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخ

      • بدون نام

        آره از اسمت معلومه مایکل......

      • سعید

        نه! اسم رو میزاریم مایکل!!!!!!!!!!!!
        مایکل ووزافسکی!!!!!!!

      • رویا

        والاااااا

      • بدون نام

        امیدوارم عاقل بشی

      • منصور

        گم شو مایکل احمق

      • بدون نام

        این آمار دروغ است می خواهند اسم ها را هم به نفع ایدولوژیکشون مصادره کنند

      • میلاد

        ببخش یادمون رفت مایکلو اضاف کنید

      • زینب

        فاطمه و زهرا و زینب و امیر علی و امیر حسین و محمد واقعا اسم های پر معنا و مفهوم و با برکتی هستن

      • بدون نام

        شما بی شمارید منتها تو اینترنت

      • بدون نام

        کم دروغ بگن مگر به اجبار باشه همه اسم تاریخی و فرهنگ لغتی میذارن

      • بدون نام

        فقط کافیه نصف کسانی که هر سال به عتبات عالیات میرن اسم یکی از بچه ها یا نوه هاشون رو بگذارند فاطمه یا علی و اون اسم تبدیل به پر طرفدارترین اسم سال بشه.مغزهاتون از تجزیه تحلیل چنین چیز ساده ای عاجزه فقط با عصبیت حمله می کنید

      • بدون نام

        بیگ لایک

      • بدون نام

        شم که می گید اسامی بسیار با معنایی هستن می شه معنی اسمت رو بگی

      • بدون نام

        وا چرا کامنت منو نذاشتی؟ من نوشتم خیلی از مناطق بر اساس فرهنگ تهرونی زندگی نمی کنند.مثلا در ترکها اسم زینب یا فاطمه(فاطما)خیلی هم برای دخترها قشنگه.فرهنگ تهرونی ونک به بالا فرهنگ همه مردم ایران نیست

      • بدون نام

        موافقم آمار دروغه

      • بدون نام

        اىن ىک کلک امارى است باید اعلام کنند از پانصدھزار تولد دختر چند
        درصد اسم اىراتى دانر بھ عبارت دىگر فراوانى تجمعى باىد اعلام شو

      • بدون نام

        اسم باید معنی قشنگی داشته باشه وگرنه به چه دردی میخوره وقتی معنی نداره
        اونوقت شاید یه تعصب الکی باش

      • بدون نام

        اسم فقط دنی و جانی
        همین

      • بدون نام

        بزودی شاهد دستگیری سلطان اسم باشین..
        خخ

    • بدون نام

      دروغ میگی .....

      پاسخ ها

      • فرساش ایرونی

        شک نکن قضیه رو طبق معمول همون‌طور که خودشون دوست دارن نشون میدن.... والا من طی این ۱۰ سال اخیر ندیدم کسی اسم بچشو اینایی که نوشته بزاره.... اکثریت مردم به اسامی کهن ایرانی و اسامی که تو اقوام ایرانی خیلی استفاده میشد رو آوردن...

      • سعید

        چرا شماها انقدر بدبین و منفی نگرید آخه .
        بنده بچه تهرانم نه روستا ، سه تا بچه دارم ، به لطف خدا اسم همشون از اسماء اهل بیت رسول خداست .
        تو فامیل و محل سکونت هم که نگاه میکنم تقریبا ۹۰ درصد بچه های همین ۱۵ سال اخیر همه از اسماء ائمه هستند ، خانواده هایی هم که از اسماء ائمه استفاده نکردند معمولا افراد معتقد و دین داری هستند ولی اسم بچه هاشون را چیز دیگه ای گذاشتند .

      • بدون نام

        سعید تو فازت چیه!؟

      • بینام

        چرا باید دروغ بگن مادر من ۱۵تا نوه داره همشون همین اسمها رودارن تواطرافیان وفامیل هامونم اکثرا این اسم ها رو گذاشتن

      • میلاد

        ب این هم گیر بده لابد پشت این ماجراهم مافیا هستن
        یاد گرفتیم تو هر مسئله ای دنبال زیر بغل مار بگردیم
        شما فامیلت ب پهنای ایران ک نیس مقایسه میکنی

      • علی

        ما که اطرافمون همه همین اسمهای مذهبی و 14 معصوم رو دارن و واقعا هم اسامی پربرکتی هستن

      • مسعود

        ملت ساده ما اسمهای با معنی و زیبای ایرانی رو ول کردن اونوقت با افتخار میگن اسم غربی! التماس تفکر

      • بدون نام

        با احترام و تعظيم محضر همه بچه هاي شهرستان
        بنده و پدر و مادرم تهراني هستيم و از سال 69 شهرك غرب زندگي ميكنيم و اسم فرزندم محمد حسن است و الآن 2 سالشه
        بنظرم اسم خيلي مهمه و هركسي ميتونه هر اسمي بذاره ولي نكته اينه كه آدم نبايد گذشته خودش رو فراموش كنه و بايد اصيل باشه

      • بدون نام

        آقای سعید اره صددر صد معلوم تهرانی هستی..نه روستا... فقط یه چیز و یادت رفته بین ما تهرانی ها پز دادن وجود نداره بچه های تهران همه خاکی و مشتی ان..

      • بدون نام

        بی نام مادر بزرگت 15 تا نوه تو سال 97 داره واقعا؟؟

      • رضا

        تو خانواده ما حتی محله ماهرکسی رو نگاه میکنی اکثرا اسامی ائمه استفاده کردند.

      • بدون نام

        اسامي ايراني از تنوع زيادي برخوردار است و طبعا نسبت به اسامي مذهبي كه تنوع كمي دارد روي يك اسم خاص مثل زهرا تعداد كمتري را شامل ميشود ولي درصد كلي اسامي ايراني از اسامي مذهبي همكنون بسيار بيشتر است.

    • بدون نام

      اسم فقط آوا قشنگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هر اسمی غیر از اسامی عربی

      • اقای هدف

        جدی؟خدای اسم دختر من آوا .دو سالش

      • فاطمه زهرا

        فاطمه دختر پیامبر پس بهترین اسم مال اون هست.تا چشمت دربیاد بیشترین اسم گذاری فاطمه اس.

      • راوی

        لایک فاطمه زهرا

      • بدون نام

        سعید بچه روستا بودن بزرگترین افتخار ه بدبخت بیچاره برو ببین آمار فساددتو شهربیشتره یا تو روستا بیشعور الان نگی شهر بزرگه نسبت به جمعیت ودر صد آمار نگاه کن من بزرگترین افتخارم بچه روستا بودنم است بی همه چیز نبینم به بچه روستا توهین کنید بی همه چیز این شعر دیدی ..
        پسران روستا به وزیری پادشاه رفتند.....پسران وزیر ناقص عقل به گدایی به روستا رفتن ...
        کتش میگفت این آمار باز نسبت به درصد بیشترش از روستا بود یا شهر پس غلط اضافی نکن و توهین به روستایی نکن بیشعور ما تو یک ارگان علمی فنی کار میکنیم بیش از ۸۰درصدش از جوانان پاک روستا هستند و بقیه هم بیشترشان اصالتا روستایی هستند دفعه دیگه چنین چرتی نگی

      • بدون نام

        اسم فقط آوا. درود به انتخاب همتون

      • رضا

        آوا و ترانه چه مفهومی داره؟!
        اسمی که آدم روی فرزندش میزاره باید اسم یه شخصیت بزرگ باشه

      • بدون نام

        نوا

      • بدون نام

        کاربر 16:32
        فاطمه بهترین اسمه.
        ولی تو خیلی بی تربیتی.چشمت دربیاد یعنی چی؟؟
        اصلا لیاقت اسمت رو نداری.

      • بدون نام

        با سلام.کاربری که نوشته اسم عربی نه! ایرادش چیه عزیزم وقتی برای کلمه عشق ، صد مترادف عربی وجود داره و هر کدام معنای گسترده ای دارن ، مشکل شما کجاست کاربر محترم . خود زبان فارسی مشتقی از زبان عربیه.

      • حسين

        اوا هم قشنگه
        منم اسم پسرم رو گذاشتم محمد حسن
        بخدا ميمرم براي پسرم و خار توي پاش ميره از غصه ميخوام دق كنم

      • بدون نام

        کاربر16 59
        کظم غیظ کن
        کاملا از ادبیاتت و کنترل خشمت معلومه چیکاره حسنی

    • بدون نام

      چرا در وغ میگین کی دیگه اسم عربی میزاره رو بچهاش

      پاسخ ها

      • منتظر

        دروغگوفکرمیکنه همه دروغ میگن!

      • بدون نام

        هنوز بعضی روستاها میزارن

      • بهلول

        بدبخت تو هر اسمی را دوست داری انتخاب کن ولی به دیگران توهین نکن ....ادب بالا ترین سرمایه است.

      • بدون نام

        تو شهر ما هر کی رو می بینیم اسم دخترش رو فاطمه گذاشته پسرش رو یا علی یا امیر حسین.

      • علیرضا

        ادب را از که آموختی از بی ادبان
        زنده باد سه قلوها ی خودم
        امیرعلی،امیر عباس و حسنا

      • ℓσvε

        اسامی ائمه بهترین اسامیه باید اسم نیکو گذاشت برا فرزند ربطی هم ب روستا یا شهر نداره

      • بینام

        بی نام ۱۳۰۲۲ بهتره چشماتو باز کنی همه اسم ائمه رو بچه هاشون میزارن

      • بدون نام

        بدون نام 13:22 ما میذاریم، بچه مونه دلمون میخواد

      • میلاد

        خخخخ برو دوغتو بنوش هروقت تونستی الفاظ انگلیسی و فرانسوی و و و رو از حرف زدنت عامیانه ت پاک کنی گیر ب عربا بده...

      • 313

        لیاقت میخواد اسمهایی مثل اسم ائمه اطهار رو گذاشتن رو بچه ها اینایی که ایرانی ایرانی میکنن بدونن که اولین نژاد پرست شیطان بوده ایرانی و عربی نداره که اسم از علی و محمد قشنگتر کجا دیدید اخه یکم از اون مخ نداشته تون استفاده کنید

      • بدون نام

        مزخرف نگو بابا

      • بدون نام

        هر اسمی قشنگه جز اسم عربی

      • سمانه

        وای که بعضیا چقدر بی فکرن ، اسم سلیقه ایه من اسم دختر اولم یاسمین زهراست اسم دومی فاطمه زهرا هر دوتا هم به نظرم قشنگن ، نظر احدی هم واسم مهم نیست

    • بدون نام

      دورغ نگید همه دارند اسم ایرانی میزارند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کافر همه را به کیش خود پندارد..اینهمه فاطمه...زهرا..حسین..امیر حسین وؤامیر علی ووووخجالت بکش از اینهمه بدذاتی و حرف مفت زدن...

      • بی نام

        اسم پسر من امیر حسین،خواهر زاده هام امیر محمد وامیر علی هستن

      • میلاد

        چقدر ایران کشته مرده داره اما ب هیچ کدوم از فرهنگ های اصلیش عمل نمیشه ایران و اسلام هیچ تضادی باهم نداشته و ندارن....هروقت تونستین اجناس ایرانی رو باافتخار دست بگیری شهر و روستاهای ایرانو شناختی اونوقت مدعی باش
        برو با اپل و سفر دبی!!!!!!!!خوش باش

      • بدون نام

        معمولا وقتی میگید همه منظور از ما بهترانه.همون ها که اسم بچه شون رو نفس و برکه می گذارند:).

    • بدون نام

      اینم شدخبر.هرسال چندباراینو اعلام میکنین که چی.ملتوسرگرم کنین.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به ما چه که کی اسم بچه اش را چی می ذاره گذاشتن اسم ائمه که هنر نیست وقتی من که یه رفتار اسلامی دور و برم نمی بینم

      • بدون نام

        اتفاقا اسم ائمه گذاشتن بالاترین هنره و لیاقت میخواد و ربطی به رفتار جامعه نداره !! این احترام به دین و مقدساته ، فهمیدی !!

    • بدون نام

      چرا پس با مشاهدات ما از جامعه نمی خونه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقایی که دلمون به اسم خوش کردی اگر مردی نمیخوای افتخار بکنی بیا بگو امسال گوشت برنج روغن بطور کلی مایحتاج مردم ارزان شده اسم گذاشتن برای اونک یکساله گوشت نخورده میشه افتخار و خبر خوش تو اگر مردی بفکر کار برای این اسامی باشد و هرکسی را میتوانی صداش کنی بس کنید از این همه سرگرم کردن تو اگر مردی پراید را از ۱۳ میلیوندیهو رفت ۵۰ میلیون پایین بیار غه دغه مردم الان اسامی نیست آقای شکم سیر

      • بدون نام

        با مشاهدات ما می خونه

    • آرش فرهادی

      من نخونده این متن رو فهمیدم میخوان چه اسمایی رو بگن...اخه والله به پیغمبر دروغ میگید.

      پاسخ ها

      • ایرانیم و پارسی

        و همچنین!!! از کامنتا متوجه شدم که حدسمون درست بوده!

      • بدون نام

        دروغگو تویی دشمن خدا

      • بدون نام

        از طرفی ضد اسلام کامنت می گذارید از طرفی به پیغمبر و الله قسم می خورید.والله که شما تکلیفتون رو نمی دونید و فقط جو گرفتدتون

    • آرش فرهادی

      یعنی ی دونه اسم ایرانی تو این اسما نیست.والله عجیبه...دقیقا دروغ میگید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سالهای پیش اقلا یه ستایش رو گفتن اونم تحت تاثیر سریال بود

      • بدون نام

        چرت و پرت میگن ، توجه نکنید به این آمار

      • بدون نام

        دروغ تو میگی

      • سمانه

        دروغ نمی گن یک ذره آدم آمار بلد باشه می فهمه. ما اسم ایرانی خیلی پراکنده و زیاد داریم ولی اسم های مذهبی مون محدوده در نتیجه تجمع اسم رو بعضی
        اسامی مذهبی زیاد میشه

    • حمید معصومی نژاد

      من اگر سال دیگه بچه بیارم یه اسم ترکیبی میزارم حسنفریدون یا اسحاقجهان

      پاسخ ها

      • شیما

        واایی عاالیی بودد

      • حمید

        بابا ایول خخخخخخخخ

      • رویا

        ترکیدم از خندههههه

      • بیداد

        حرف نداشت ..هههههه

      • بدون نام

        دروغ سيزده

      • میلاد

        لایک حمید

      • بدون نام

        ایرانی باید اسم ایرانی بزاره
        مهرداد مهرزاد داریوش خشایار پانته ا

      • بدون نام

        مسلمان باید نام اسلامی بگدارد

    • بدون نام

      نام عربی!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نام پر مسما در همه جای جهن استفاده میشه میتونی یه سری به امار اسامی منتخب کشورهای اروپایی بزنی تا ببینی محمد در صدره

      • بدون نام

        نام اسلامیه...خیلی از مردم ایران دین دارند و به آخرت ایمان دارند

      • بدون نام

        09:46
        تا حالا جز عرب ها چند تا خارجی دیدی که اسمش محمد باشه

    • همایون (فرهنگی)

      دروغ محض...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دروغ تویی

    • بدون نام

      دروغه صدا و سیما نشون داد وقتی به این راحتی تو رای گیریا تقلب میشه دستکاری تو امار که کاری نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اسم ایرانی دیگه چه صیغه ایه؟تمام کائنات به اسامی اهل بیت پیامبر مباهات میکنند .این دیگه چه قومی هستند .اصلا شما معانی اسامی اهل بیت رو میدانید ،شایدم مسلمان نیستید

      • حسین

        داداش شما که رگ گردنت از اسامی اماما زده بیرون بگو معنی اسم عباس چی میشه؟ یعنی عبوس و اخمو
        اینم یه مثال که رگ گردنت رو بدون فکر نزنی بیرون

      • بدون نام

        عباس یعنی با ابهت
        التماس علم

    • انسان

      ای ایرانی سعی کن که ایرانی باشی و بانام ایرانی شروع کن

      پاسخ ها

      • مصطفی

        برادر جان ساموئل که اروپایی ها استفاده میکنن همون اسماعیل فرزند ابراهیم جد پیامبره

      • ایرانی

        نژاد پرستی تو سال 2019 تو کل دنیا کار زشت و ناپسندیه، اسم باید نام یک انسان بزرگ باشه مثل 14 معصوم و ایرانی و خارجی بودنش مهم نیست

      • بدون نام

        کاربر مصطفی
        از کی تا حالا ابراهیم شده جد پیامبر؟!
        ابراهیم،موسی ،عیسی و... پیامبر بودن ولی هیچکدوم جد همذیگه نبودن

      • بدون نام

        ابراهیم دو پسر داشت یکیش اسماعیل هستش که جد پیامبر ماست

      • بدون نام

        1:44
        نادان بهتره صحبت نکنه

      • بدون نام

        ابراهیم اسماعیل یوسف هاجر اسحاق یعقوب که خیلی ها فکر می کنند عربیه عبری هستند نه عربی

    • بدون نام

      یعنی ژن دروغ تو ذات این مدیران و مسئولان هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم بیخود تهمت نزن من خودم بازنشسته ثبت احوالم اینا که میگن اسامی ائمه مثل علی..محمد..امیر علی..امیرحسین..فاطمه. زهرا. وووودرصد بالاتری نسبت به اسامی ایرانی انتخاب میشوند ودروغ نیست حالا نمیخواهی باور کنی بک بحث دیگریست ...خوش بین باش مگراینکه خلافش ثابت بشه خدا به همه سلامتی بده وبا بدبینی ونظر تنگی مشکلی حل نمیشه وعایدی مثبتی نداره...


        .

      • بدون نام

        دروغ تویی نادان

    • بدون نام

      اکثر شماهایی که دم از ایران و ایرانی می زنید اولین کسی هستید که ایرانو و ایرانی رو می فروشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هر وقت رفتید تو خرید جنس ایرانی سر و دست شکوندید رگ غیرتتون باد کنه

    • ممم

      همه دروووووووووووووغه. ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کافر همه را به کیش خود پندارد

    • کورش

      پس این بچه ها با این اسما کجان ما نمیبینیم!

      پاسخ ها

      • کوروش کبیر

        درست ترش اینه که بپرسیم تو کجا زندگی میکنی؟

    • بدون نام

      امار تولد دختر و پسر رو برعکس نوشتید ۱۰۰ دختر در مقابل ۱۰۶ پسر درسته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همش اشتباهه ، یه سرچ ساده مشکل ما رو حل میکنه

    • بدون نام

      من حاضرم تو گردن خودم بزارم این مطلب کاملا دروغه

      پاسخ ها

      • محمد

        به پیر پیغمبر تبلیغ میکنید همه اش دروغه

      • بدون نام

        دروغ نیست اسامی اهل بیت دربین بچه ها خیلی بیشتره من معلمم توهمه مدرسه ها هم اسامی اهل بیت بیشتره یه سرای به مدارس شهرت یا روستایت بزن بعد قضاوت کن

      • بدون نام

        کافر همه را به کیش خود پندارد

    • گشتاسب

      این خبر دروغه و فقط جنبه تبلیغی برای اسمهای عربی داره

      پاسخ ها

      • مریم

        این آمار برای کل کشور ایرانه و کاملا درسته
        ایرانیها انسان های با عزت نفس و با شخصیت و با فرهنگی هستن و دوست دارن اسمهای مذهبی رو بچه هاشون بذارن

      • بدون نام

        کافر همه را به کیش خود پندارد

    • بدون نام

      دروغ سیزده روز قبل عیده باور نکنید

    • غلام عباس

      من به اسم غلام عباس خیلی علاقه دارم

    • بدون نام

      خودتون گوش درازین

    • حمید

      خوب راسته دیگه.چه اسمی قشنگتر از اسم ائمه اطهار

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برا بقیه تعیین تکلیف نکن

      • بدون نام

        خداییش این اسامی بیشترشون اصلا قشنگ نیستن،
        با تعصب برخورد نکنید

    • بدون نام

      دروغگوها.دیگه کمتر اسم عربی میذارن مردم.

      پاسخ ها

      • ℓσvε

        نه من اگه صدتا فرزند بیارم اسم ائمه انتخاب میکنم براشون

      • بدون نام

        ۱۶:۳۷ ماشاالله دلاور. حالا مگه كسى اسلحه پس كله ات گذاشته و تهديدت كرده كه انتخاب نكن؟

    • سعید مقصودی

      تیارا فقط

    • بدون نام

      نه پس اسم ایرونی خوبه همشون مزخرفن کیانوش ساسان منوچهر ارمیتا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره برا شما که ایرانی نیستین اسامی ایرانی خوب نیست

    • سادی

      ب خدا این اسامی که گفتین ن تنها توی خانواده ما نیست بلکه هر کسی رو هم که میشناسم از این اسامی استفاده نمیکنن
      متولدین دهه ۹۰

    • حمید

      ارادتمند اسامی ائمه اطهار(س)

      ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌

    • بدون نام

      اسم فقط اسامی ایرانی

    • بدون نام

      البته شهر ها و روستاها خیلی با هم تفاوت دارن. تو همین تهران آمار بگیرین متوجه میشین.

    • بدون نام

      بنده خودم یک فرزند 4 ساله دارم اسمشم گذاشتم سلنا. حاضرم هر اسمی بزارم غیر از اسم عربی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا مثلا سلنا ایرانیه؟اسم مثلا انگلیسی یا عبری گذاشتن افتخاره،فقط اینو بدون اولین نژاد پرست شیطان بوده ،دیگه خود دانی

      • بدون نام

        سلنا و هلنا و .. این اسمها اسراییلی هستن

      • بدون نام

        سلنا یونانیه و به معنی ماه هست اما هلنا رو نمیدونم حتی اگه عبری هم باشه اشکالی نداره انقدر منم منم نکنید لطفا

      • بدون نام

        سلنا ملنا هم ايراني نيستن
        درضمن نسل امثال تو لياقت اسم هاي پاك و طاهر اهل بيت رو ندارن چون زبان شما پدر و مادر لياقت بردن اسامي انوار مقدسه رو ندارن

    • فرساش ایرونی

      این اسامی عربی هستن، ایرانی نیستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همين خطى كه دارى باهاش مينويسى مخصوص زبان عربيه. زبان فارسى آكنده از لغات عربيه. شما افراط و جوزدگى را كنار بذار و مطمئن باش اوضاع طورى نميشه كه بخواى با كينه توزى نسبت به عرب چيزى رو ثابت كنى. هر بدى و خوبى كه هست از خودتونه اما هميشه دنبال شكستن كاسه كوزه سر بقيه هستيد: عرب ترك مغول امريكا اسراييل روس اروپا و كلا همه دنيا

      • بدون نام

        کاربر 17:15
        خط الفبا رو فنقی ها اختراع کردند(مردم سوریه باستان) عرب ها هم همین خط رو برای نوشتن زبان عربی انتخاب کردند

    • بدون نام

      تو مهد 33 نفری دخترم یدونه از این اسامی که گفته وجود نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چند درصد جامعه بچه اش رو میذاره مهد؟چند درصد زنها شاغل اند؟ مهد دخترت فقط سی و سه تا عضو داره.جواب سوال ات رو گرفتی؟

      • بدون نام

        من پرستارم این اسامی بیشترین طرفدارو تو متولدین داره

    • بدون نام

      باشگاه خبرنگاران جوان غلط کرد؛
      از کجا درآورد این دروغ رو؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی جوش نزن شیرت خشک میشه تو غلط کردی که به انتخاب مردم احترام نمیزاری
        راستی اسم خودت چیه؟

    • بدون نام

      بنظرم بایدازکدام قشرجامعه وچه شهر..

    • بدون نام

      آریا خیلی قشنگه

    • بدون نام

      برای کسایی که خودشون رو تو دام یه عده که میخوان آب رو گل آلود کنن تا برای خودشون ماهی بگیرن انداختن متاسفم این که همش سر هر چی خودتونو در گیر عرب و ایرانی کردید چیه ؟ما ایرانی مسلمانیم و این رو تمام زندگیمون باید نشون بدیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همچنان در فرهنگ هفت هزار ساله قبايلى و ماقبل تاريخى گرفتار موندى و نميتونى بفهمى كه شما هرچى هستى به خودت مربوطه اما حق تعيين بايد و نبايد براى بقيه رو ندارى.

      • بدون نام

        احسنت این اسامی پر مسمایند

    • بدون نام

      دروغاشونم قشنگه. ...

    • اقای هدف

      اسم دختر باید آوا باشه

    • بدون نام

      شما مردم رو خررررر حساب کردین؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا شما خیلی از خر نبودن خودت مطمئن نباش

    • بدون نام

      شنیدن اخبار دروغ واسمون عادیه

    • آناتومروس

      خاشقچی رو نگفتید

    • مانی ماندگاری

      چه جالب ...این امار ها هم مثل.. امار دادن پایین امدن تورمشونه این دولت ی دروغ گوی بزرگه...

    • بدون نام

      تا این همه اسم قشنگ واصیل ایرانی داریم .کسی دیگه اسم عربی نمی گذارد تازه چند تا توی فامیل که اسم عربی داشتن همه عوض کردند.

      پاسخ ها

      • ℓσvε

        مگه میشه اسم رو الکی عوض کرد اسم عربی از اسامی پیامبرانه

      • بدون نام

        حالا تو هی بگو نیست فکر کردی تو چشماتو ببندی دیگه همه کور میشن

    • حجت

      داره دروغ میگه . این چیزی که ما داریم تو جامعه میبینیم ۳۶۰ درجه برعکس شر و ور ایناست

    • ایرانی

      اینقدر زود قضاوت نکنید. مملکت که فقط تهرون و اصفهون و شیراز نیست. هنوز خیلی از مردم توی شهرهای کوچیک از این اسمها استفاده میکنن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو شهرای بزرگم پر این اسماست فقط از رو تعصب و جهالت داری انکار میکنی
        یه توصیه افراد متعصب همیشه متضررند دیگه خود دانی

    • بدون نام

      چرا موقعه ای که به مردم نیاز دارند هر روز ایرانی بودن را به رخ دنیا میکشونید ومیگن ما قدمت زیادی داریم حالا هر چه صباحی میگید مردم نامهای غیر ایرانی انتخاب میکنند ...شما ی رسانه بیطرف نیستید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نام ايرانى و غير ايرانى يعنى چى؟ نامهاى ايرانى شامل نامهاى عربى و فارسى و تركى است. مگر اينكه بگى نام اجدادت غير ايرانى بوده. مشكل سياسى با حكومت داريد؟ بين خودتون حل و فصلش كنيد. اما در برابر افراط حكومت افراط ديگرى در پيش نگيريد چون اين چرخه احمقانه همچنان ادامه پيدا ميكنه. بيدار شو. ببين دنيا به چه سمتى رفت و شما گرفتار چه چيزهايى مونديد. به خودت بيا. بيدار شو.

    • جواد

      خبر درسته چون اون افرادی هم که اسامی ایرانی میذارن انقدر عجیب و غریبه که توی کل ایران دومی نداره به همین دلیل اسامی مذهبی تعدادشون بیشتره

      پاسخ ها

      • ℓσvε

        من خودم پسردار شم میزارم محمد جواد ب عشق امام رضا اصلا ب عرب بودن یا نبودن اسم کار ندارم چون اسم امام هسش

    • محمد رادفر

      هرکی هر اسمی بخواد میتونه رو بچه ش بذاره ربطی هم به کسی نداره اسم های ائمه هم قشنگه البته منم اسم بچه هامو گذاشتم ایلیا و آیناز

    • بدون نام

      جعفر ومرضیه رو نگفتی.اینم شد همون رای گیریا رای برنامه نود رفت جاس دیگه

    • بدون نام

      الان خیلی از خانواده ها اسم شناسنامه ای بچه رو عربی میذارن ولی تو خونه اسم ایرانی صدا میکنن بچشون رو. تقریبا متداول شده.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        يعنى همون خصلت دورويى و رياكارى كه از همان ابتدا جزو جدايى ناپذير فرهنگ اصيل و پرافتخار ايرانى بوده و بر خلاف آنچه تبليغ ميكنند هيچ ربطى هم به عرب و غير عرب نداره

      • بدون نام

        ربطی به فرهنگ اصیل ایرانی نداره دوست عزیز این اقتضای شرایط سیاسی و فرهنگی و اجتماعیه موجوده.

    • بدون نام

      کاملا دروغه اسمایی میزارن که باید بری دیگشنری باز کنی

    • ممم

      اسم پسر من امیرعلی هست 8 ساله شه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوشبختم اسم پسر منم امیر علی هست اسم خیلی قشنگیه

      • بدون نام

        اسم خواهر زاده منم امیرعلی هست دوست داشتنی عزیز

    • neda

      چوپان دروغگو

    • مهدی عرب زاده خوزستان

      اسم عربی بزارید

    • رزیتا

      کاملا الکیه کی دیگه زینت مثلاً گذاشته من که اصلا نشنیدم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زینت نه زینب

    • آرش پارسی

      من نمیدونم این آمارو از کجا میارن. فرضا اگه درستم باشه. قضیه بو داره. اینا ینی میخوان بگن اسامی ایرانی هیچ جایگاهی بین اسامی نداره. عجب آدمای..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه این ذهن مریض تو هستش که همچین برداشتی داره

    • ر ز

      چرااااا شما ایرانیها اینقدر نژاد پرست هستید مگه اسامی عرب اسامی امامان وپیامبران نیست مگه ایران نمیگید که دولت اسلامی هست برای خودم متاسفم که در کشوری زندگی میکنم که آقازاده ها و مسئولین هی دارند دزدی دزدی میلیاردی میکنند یکبار پودر رختشویی گرون میکنند یکبار پسته گرون میکنند یکبار یکبار دلار وسکه و یکبار مرغ وگوشت ک ده دیگه برای ماافسانه وحالا هم ک پراید هفت ملیونی شده پنجاه میلیون ایرانیها عرب وخوزستانیهای عرب هشت سال برای ایران جنگیدن وخون دادن واز ناموس وشرف این مملکت جنگیدن حالا میگید ماکنه نگفتم

    • بدون نام

      کاملاً دروغه
      میخوان اینطوری جلوه بدن
      خودشون کاری کردن هر کی اسم اسلام و اسم شخصیت اسلامی بشنوه فرا میکنه

    • موسی

      دروغات همه با من بود منه دیوونه دیوونم واقعا که پای توی نامرد میشینمو میبرم...

    • بدون نام

      من شهرستانی هستم و از اسم های علی و فاطمه اتفاقا زیاد استفاده میشه اینجا

    • بدون نام

      من شهرستانی هستم و از اسم های علی و فاطمه اتفاقا زیاد استفاده میشه اینجا

    • بدون نام

      من شهرستانی هستم و از اسم های علی و فاطمه اتفاقا زیاد استفاده میشه اینجا

    • بدون نام

      من تو کل متولدین فامیل فقط یه اسم عربی داشتیم اونم زهرا بود. دروغ نگین همه روی اوردن به اسامی فارسی

    • بدون نام

      من شهرستانی هستم و از اسم های علی و فاطمه و حسین زیاد استفاده میشه اینجا

    • رضا

      بهتره هر سال اسامی همون سال رو اعلام کنید من شنیدم که هر ساله جمع کل اسامی از زمان تأسیس تا حالا رو اعلام میکنید که اینجوری امار صحیح از نظر فرهنگی به دست نمیاد مثلاً در سالی که سریال ستایش پخش می‌شد اسم ستایش زیاد شد اگه امار اون سال رو در سالهای دیگه جمع کنیم باعث میشه که خود دست اندرکاران هم گیج بشند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم هر اداره ثبت احوال قبلا در کارکرد آخرهرماه یک لیست داره که متولدین اون ماه رو از نظر جنسیت تفکیک وآمار اسامی دختر وپسر هم مشخص میکند که از چه اسمهایی بیشتر استفاده شده واین امار ها به مرکز استان وازمراکز استان هم به سازمان ودر انجا امار استخراج میشد وحالا هم ازطریق سیستم گامپیوتری بسادگی این آمار قابل استخراج است.

      • رضا

        فرمایشتون درسته ولی وقتی اعلام میکنند کلی میگن حالا بیان ماهانه اعلام کنند مثلاً پنج اسم اول بهمن ۱۳۹۷رو بگن البته من با اسامی عربی و ایرانی هیچ مشکلی ندارم من ابعاد دیگه ای از این خبر رو در نظر میگیرم اسم خوب گذاشتن خوبه اما امار و ارقام نشون میده اسم در شخصیت سازی خیلی نقش ی حداقل در ایران نداره شما به جنایتکاران چند سال گذشته نگاه کنید چه اسامی داشتند، من لقمه حلال رو خیلی بیشتر از اسم قبول دارم پدر من با مادرم برای من خیلی دقت کرده اند من نمی تونستم حرام بخورم حتی اگه سعی هم میکردم نمی تونستم تا جایی که صابون جبهه رو در مرخصی نمی‌تونستم استفاده کنم ( سهمیه ای نبود من یک صابون خاص رو خیلی دوست داشتم چند تا شو برمی داشتم ولی فقط در منطقه استفاده میکردم لقمه حلال لقمه حلال اگه میخوای فرزندت خوب باشه شکر خدا دخترم هم تا الان هیچ دروغی نگفته اسمش هم کل سان همه موفق باشید

    • بدون نام

      اسم فقط غضنفر.لامصب ابهت دارها.نههههههه غلاااااااااام....!!؟؟؟

    • بدون نام

      فردوسي أي كه فردوسيه اسمش ابوالقاسمه بعد بعضيا فاز برداشتن
      چتونه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اسم رو پدر مادر انتخاب میکنن
        اسم منم محمد هست
        ولی اسم بچه هامو ایرانی میزارم

      • بدون نام

        چنگیز و اسکندر و تیمور پیشنهادهای خوبیه

    • سهراب

      توضیح اینکه اسامی براساس فراوانیست مثلا اگر در روستای علی آباد صدتا نوزادبیاد اسم صدتا را بگذارند " علی" ویک میلیون نوزاد درتهران بدنیا بیاد بااسامی مختلف بی شک " علی"بهترین اسم ایران انتخاب میشود...به این راحتی

    • بدون نام

      فقط دروغ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        معمولا اسم کچل را می گذارند زلفعلی! به همین خاطر اینقدر شارلاتان زیاد داریم.

      • مصطفی

        کریستین پرتغالی اسم حضرت عیسی فلسطینیه اسامی پیامبران هم تو اروپا زیاده آبراهام لینکلن رئیس جمهور آمریکا اسمش ابراهیم مطالعه بفرمایید

    • mari

      حالا هرکی اسم پسر قشنگ میدونه بمنم بگه اخه تو راهی دارم ☺

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اوستا. زرتشت. اهورا. هخامنش. آرتا. آریا. شهاب

      • بدون نام

        کوروش بزارید

      • ایرانی

        بزار رایان خیلی خوشگله فقط عربی نزار

      • بدون نام

        آیهان

      • ایرانی

        رایان

      • بدون نام

        درود بر بانوی ایرانی برای پسرتون اسم ایرانی بزارید:
        پارسا
        آریا
        آرتین
        آبتین
        پویان
        ماکان
        هامین
        ارشام
        پرهام
        ...

      • بدون نام

        پویا

      • بدون نام

        مهدی و محمد مهدی کورش محمد علی ابوالفضل رضا یوسف احسان ارش

      • بدون نام

        مرد حسابی رایان چیه رایان که ایرانی نیست اروپاییه

    • محمد حسین

      این نشون غالب ملت ایران، دین و اعتقاداتشون به کوری غرب گراها چقدر محکمه.

    • بدون نام

      وا یه جوری میگید دروغ میگن انگار خیلی موضوع مهمیه ک بخوان دروغ بگن اتفاقا منم ک دورومو میبینم این اسما زیادن چرا میجنگین خب سلیقیه ایه دیگه

    • بدون نام

      همینقدر که عملکرد دین رو توی این ۴۰ سال در سطح جامعه دیدیم کافیه دیگه نیازی نیست بیش از این دروغ بار مردم کنند و اسامی عربی رو به رخ بکشند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کافر همه را به کیش خود پندارد ...

      • بدون نام

        عملکرد بی دینی رو هم میتونی تو شنبه های فرانسه جنبش وال استریت امریکا اعتراضات ضد سرمایه داری لندن و اسراییل و....ببینی

    • علی

      من معتقدم اسم یه چیز کاملا شخصیه و اصلا جای اظهار نظر برای دیگران وجود نداره... انتشار این خبر هم به نوعی مجوز ورود به مسئل شخصی دیگرانه... پس لطفا در مورد اصل پیام بحث کنید نه محتوای اون..

    • ندا

      والا من ا
      مسال هر کی رو دیدم اسم پسرش رو "نیکان" گذاشته بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرت نگو

      • بدون نام

        من هر کی از همکارام رو دیدم علی ، امیر عباس، محمدطاها و فاطمه و یسنا و حسنا بود

      • lk

        به نظر من اسمی مثل حسنا خیلی زشته برای یه دختر گناه دارن عربی هم میذارین لااقل قشنگ بذارین

    • مصطفی

      خسوس اسپانیایی یا پل انگلیسی و ساموئل اروپایی اسامی پیامبران عرب هستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پل اسم کدوم پیغمبره؟

    • خخخخ

      این اسامی که اعلام میکنید شاید آمار اسامی دهه ۶۰ باشه که با ۳۰ سال تاخیر دارید اعلام میکنید. برید خودتون رو خر کنید ملت دیگه خام این اراجیفتون نمیشن.

    • علی

      با دروغ های کثیف زنده اید .....

    • سعید رحیمی

      خوب دیگه همه چیز باید اسلامی باشه،اسمای ایرانی اصن طرفدار نداره الکی مثلا،والا ما ک همش اسمای ایرایون زیاد میشنویم،تو همه چیز تقلب میکنن اینم از ثبت احوالشون

    • تورک

      اسم فقط اسم تورکی یاشاسین تورک
      یاشار . . آیسان آیدا آیدین سودا اولدوز جیران مارال

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت یاشاسین
        الب ارسلان - طغرل - چنگیز - تیمور -...
        اسامی بزرگترین پادشاهان تورک رو بچه هاتون بزارید

      • بدون نام

        هرچی غیر اسامی دینی قشنگه کردی ترکی و .. همشون زیبا هستند

      • بدون نام

        اسم فقط عربی

      • بدون نام

        خان و خاتون

      • بدون نام

        ایران با خاک یکسان کردتد تیمور و چنگیز

    • سعید رحیمی

      بعد نامهای ایرانی زیباترینن ،ایا عربا اسمای بایرانی رو بچه هاشون میذارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اسم و فامیل خودت عربیه هنوز نفهمیدی زبان اسلام و مسلمانان عربیه

    • بدون نام

      اسم دختر یکی از آشناهای ما پرنازه،شما ک میگید آمار دروغه مگه چند نفر تو سال اسم دخترشون رو میذارن پرناز؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        البته بنده اسامی سه قلوهام را محمد پارسا و امیر مهدی و هلنا گذاشتم تا دعوا یی در رابطه با اسم ایرانی و عربی پیش نیاد هر چند اسامی قشنگ ایرانی زیاده

    • علی حائری

      بنظرم دوستان قبل از اینکه دیدگاه خود رو ارسال کنند ، متن را دقیقا بخوانند ، متن در مورد فراوانی چند نام در میان متولدین یک سال بود ، اعلان نشده که چند هزار اسم مختلف و با چه ترکیبهایی بوده ، و قاعدتا بنا به سلایق کلی مذهبی این چند نام همیشه فراوانی خوبی داشته اند ، همین طوری بصورت دیمی متهم کردن دیگران قاعدتا بی ادبی محسوب میشود

    • ایرانی

      کدوم یکی ازآمارها درست بوده که این درست باشه،بعدشم چه فرقی به حال ما میکنه ،انرژیتون رو بزارید توآمارهای دیگه مملکت،اختلاس،بی پولی ،فقر،دزدی و.،......

    • محمد هستم

      نسل دهه پنجاه و شصت اسم عربی می گزاشتن اما نسل جدید رو به اسم های اصیل ایرانی آوردن

    • بدون نام

      دروغ نویسی حتی راجب اسم که چی بشه باشه

    • yalda

      واقعا جای تاسفه که اسامی عربی جای اسامی ایرانی رو گرفته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جای تاسف اکار شماست

      • بدون نام

        نامهای اهلبیت از چند صد سال بیشترین آمار رو داشته
        چرا تا صد سال پیش چند تا ایلین حتی داریوش داشتیم

    • رضا خان

      تو خو راست میگی ولی ....

    • بدون نام

      هر سال چنتا تو فامیل متولد میشه، همسایه دوشت آشنا و.... چنتا هم مشتری میبینم
      هیچ کس این اسمهارو نمیزاره همه ایرانی انتخاب میکنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        صحبت از اصالت است و مسلمانی و اعتقاد

    • بدون نام

      اسمهای عربی

    • بی نام

      اسم ایرانی بزارید چرا همش اسم عربی میزارید اصالت ایرانی بودنتون حفظ کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصالت ایرانی به مسلمون بودنشه مثل اینه که بری به مسیحی ها بگی اصالت امریکایی یا اروپایی خودتونو حفظ کنید قاعدتا میگن ما خو مسیحی هستیم داداش

      • بدون نام

        اصالت ما مسلمان بودن هم هست

    • ناشناس

      من فکرمیکنم گذاشتن اسم ائمه برروی فرزندان اشتباه هست چراکه ما وقتی بچه کاربدی میکنه اون را دعوا میکنیم وفحش میدیم وقتی فحش میدیم به بچه انگاربه ائمه توهین کردیم اگه اسم اونهاروی بچه ها باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب خوبی این اسامی همینه. نمیزاره فحش یا مسخره کنیم. این خودش نمونه و دلیلی است که این نام ها بهترین هستن

    • بدون نام

      اسم کمند از همه قشنگ تره ....یا مثلا چیمن...

    • ir..

      من سه تا پسر دارم اسماشونو اریایی اصیل گذاشتم ..آرمان .آرتین .آرمین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اسم چهارمی رو بزار آبتین

      • بدون نام

        موقع صدا کردن قاتی میشن

      • بدون نام

        صاحب اسامیشون نگهدارشون باشه

      • بدون نام

        آرتین خیلی قشنگه
        منم اسم پسرمو آرتین می زارم

    • زهرا

      اسم منو خواهرم هم هست

    • شیعه

      14 معصوم شیعیان پاکترین و والاترین شخصیت های تاریخ کل دنیا هستن و حتی مقام امامان از پیامبران بالاتره و افراد فرهنگی ترجیح میدن نام فرزندشون رو از نام 14 معصوم و بزرگان تشیع انتخاب کنن

    • بدون نام

      ما که تو شهر مون همش شارمان و شارمین و ایناس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شهرتون کجاس؟ تازه شهر شده؟

    • محمد

      چرا از اینهمه امیرعلی ما يکيشو نباید ببینیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        امیرعلی زیاده جرند نگو

      • بدون نام

        کجا زندگی میکنی

      • بدون نام

        زیاده که

    • رامین

      چرا با هم بگو مگو میکنید، هر کی هر اسمی دوست داره واسه فرزندش میزاره، به بقیه هم ربطی نداره چون شخصیه، بعدشم اسمو میشه بعدا عوض کردش، پس بهم توهین نکنید

    • بدون نام

      تو كه راست ميگي

    • مهیار

      طرف اسم بچش میزاره ابوالفضل ،بعد صداش میزه ابوالفضل فلان فلان شده وووووو..... جدا ازتفکرات منفی یا مثبت یا عرب یا عجم ،امامان حرمت خاصی دارن وهر کسی اسم معصوم رو بچش میزاه حتما باید معصوم گونه و باوقار تربیت بشه اونای که نمیتونن نزارن و در مجموع ندیدم احترامشون حفظ بشه چون اصلا رعایت نمیکنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاملا موافقم به نظر من هم کسی که اسامی معصومین رو روی بچش می ذاره باید تموم سعیش رو بکنه واسه تربیت درست بچه.

    • بدون نام

      سلام ولکه بابا

    • 8

      اسم هر چی میخواد باشه .عقل کجاست بی عقلها

    • بدون نام

      اسم الهه قشنگه؟

    • امیر(نقیشاهحسینی )

      سلام برانسانیت ک بالاترین است...

    • بدون نام

      اسم عربی نجسه

    • احمد

      فاطمه بهتیرین اسم دختر هست

    • بدون نام

      دروغ هرچی بزرگتر باورپذیر تر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دروغ تویی

    • بدون نام

      آنهایی هم که اسمشون اینها بود که شما میگید رفتند اسمشونا عوض کردند. این اسما از دوره های حجره

    • بدون نام

      اونی که مسلمون نیست و کافره و دین و ایمان نداره و خدا نداره خدا رو نمیشناسه اولا بره بمیره جاش تو ایران نیست ایرانی نیست بره گم شه خودش و خانوادش و بچه هاش از ایران بعد هر اسم حیوونی میخاد رو بچه هاش بزاره ایران جای این آشغالا نیست

      پاسخ ها

      • ناشناس

        همه مسلمونا اینقدر بی ادب و بی اعصابن؟

    • بدون نام

      من پسرم امسال بدنیا اومد اسمش رو امیر علی گذاشتم خیلی هم خوشحالم اسم امیر المومنین رو روی اسم پسرم گذاشتم

    • بدون نام

      اسم پدرم حسنعلی اسم خودم محمدحسن اسم پسر هام محمدحسین محمدمهدی اسم دخترم نازنین فاطمه

      پاسخ ها

      • lk

        نازنین فاطمه یعنی چی واقعا؟میخوای هم قشنگ باشه هم عربی؟تکلیفت با خودت روشن نیست

    • بدون نام

      من اگه بچه دار بشم اسمشونو محمدحسین محمدمهدی و نازنین فاطمه میذارم اسم خودم محمدحسن

    • بدون نام

      به کوری چشم و نابودی دشمنان و مخالفان اسلام و مسلمانان تمام جهان هستی مسلمان و و تنها یک زبان خواهد داشت عربی و تمام اسامی عربی و از اسامی ائمه علیهم السلام خواهد بود و دشمنان و مخالفان اسلام نابود و هلاک و به درک واصل خواهند شد

    • بدون نام

      درود بر اسلام درود بر مسلمانان درود بر اعراب درود بر زبان عربی

    • بدون نام

      زنده باد اسلام زنده باد مسلمانان زنده باد اعراب زنده باد زبان عربی زنده باد اسامی عربی زنده باد اسامی ائمه علیهم السلام

    • بدون نام

      پاینده باد اسلام پاینده باد مسلمانان

    • بدون نام

      به کوری چشم و نابودی حسودان و بدخواهان و دشمنان و مخالفان اسلام و شیعه و محمد و آل محمد ( ص ) من ازدواج می کنم با دختری با حجاب چادری با ایمان با اعتقاد پاکدامن صالح با خدا شیعه سیده نماز خوان و فرزندان بسیار می آورم و اگر پسر بودند اسامی همگی را مرکب با محمد و اگر دختر بودند مرکب با فاطمه و زینب و خدیجه و آمنه و مریم می گذارم برای افزایش جمعیت و قدرت و عزت و شکوه و سربلندی و پیروزی و پایندگی و اعتلای اسلام عزیز و تشیع و محمد و آل محمد ( ص )

      پاسخ ها

      • lk

        مرجان شیخ الاسلامی هم چادری بود

    • امید فقیهی

      توی سالهای اخیر من ندیدم که کسی اسم بچشو" ابولفضل بزاره !
      شما چطور ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من دیدم.خیلی زیاد

      • نوشین

        من گذاشتم... عاشق صاحب این اسم و معنی این نامم

      • بدون نام

        تو کوری

    • بدون نام

      به کوری چشم و نابودی تمام کافر ها بی دین و ایمان ها بی خدا ها سکولار ها لائیک ها آتئیست ها کمونیست ها فمینیست ها صهیونیست ها و داعشی ها و دشمنان وطنی و داخلی و دشمنان و مخالفان اسلام و شیعه و محمد و آل محمد ( ص ) اکثر ملت و مردم ایران اسامی اسلامی و قرآنی و عربی و اسامی محمد و آل محمد ( ص ) دارند و بر روی بچه هایشان می گذارند

    • بدون نام

      به کوری چشم و نابودی تمام بی دین ها و ضد دین ها و بی اعتقاد ها و دشمنان و مخالفان دین و اسلام و شیعه و اهل بیت ما همگی اسامی اهل بیت و ائمه و اسلامی و عربی رو بچه هامون میذاریم

    • بدون نام

      دشمنان و مخالفان اسلام و محمد و آل محمد ( ص ) ابتر و عقیم و بی ریشه و نابود شدنی و فانی هستند

    • بدون نام

      اگر صد تا بچه بیارم اسم همه رو جز مرکب با محمد و مرکب با فاطمه نمیذارم

    • بدون نام

      اگر صد تا بچه بیارم اسم همه رو اسم اسلامی و قرآنی و عربی و دینی و مذهبی و شیعی و اسم محمد و آل محمد ( ص ) میذارم

    • بدون نام

      تمام این هایی که دم از ایران و ایرانی میزنن کالای ایرانی نمیخرن استفاده نمیکنن تو خونه هاشون همه کالای خارجی

    • بدون نام

      تمام این هایی که دم از ایران و ایرانی میزنن همه خائن به ایران و ایرانی و وطن فروش و غرب زده و خود فروخته و مزدور غرب هستند

    • بدون نام

      تمام این هایی که دم از ایران و ایرانی میزنن اگر جنگ بشه اولین نفری هستن که فرار میکنن و ایران و ایرانی رو به دشمن می فروشن و تسلیم میکنن و میرن تو سوراخ موش قایم میشن

    • بدون نام

      فاطمه ، علی ، محمد، هم از لحاظ ساختار و هم از لحاظ فرهنگی خیلی قشنگن

    • بدون نام

      به نظر شما کدوم یکی از این اسم های ایرانی قشنگ تره رو دخترم بزارم:
      پارمیس ساتین یسنا پانیذ

    • پارس

      اسمهای پادشاهان و ملکه های هخامنشی رو بچه هاتون بزارید تا یاد بزرگترین امپراتوری تاریخ زنده بمونه
      کوروش داریوش بردیا خشایارشا
      رکسانا ماندانا آریانا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردشور خودت و اونا رو ببرن

    • صمصام

      بعض وقتها پدر ومادرهایی که تازه به دورا ن رسیده اند ومیخوان یه جورایی اصالت خودشونو پنهان کنند یه اسمای عتیقه ای روی ای بچه های زبون بسته میذارند که فورا میشه تشخیص بدی خانوادهاشون کاملا کمبود ومشکل دارند .خودتون اطرافتون یه سرچ کنید میبینید والا این اسماء مطهر ائمه هم زیبا وهم با معنی هستند ودر بزرگسالی هم باعث افتخار خود بچه هست.

    • بدون نام

      سانسورچی مگه تو ایرانی نیستی؟

    • بدون نام

      اصلا معلوم نیست همه ی کامنت آخریا(قبل ساعت 10 صبح) مال یه نفره

    • نوشین

      من خیلی مذهبی نیستم یا لااقل مذهبی نما نیستم و شاید در نگا اول هر کسی منو ببینه بگه چقدر پوشش و سبک و سیاق زندگیم امروزی هست . اما اسم پسرم محمد طاها است. یادمون نره که خیلیامون به صاحب این اسامی توسل داشتیم و داریم و خواهیم داشت. خیلی از گذشته و اعتقاداتمون فاصله نگیریم. اسامی ائمه رو گذشته از نژاد و.... حداقل خوبیش اینه که میدونیم انسا نهای بزرگواری بودند.

    • شقایق

      مگه زیباتر از نام فاطمه نام دختری هست؟ نماد و نام یک زن که نمونه کامل مردانگی، شرافت، پاکدامنی، عفت... فاطمه آن شعاع بی همتاست. زبان از توصیفش قاصر است. لیاقت می خواد این نام

      پاسخ ها

      • lk

        همه شبیه اسمشون نیستن بفهم

    • ضحا

      علی و محمد آخر اسمه.... نداریم زیباتر
      فاطمه هم نامی شیک که هیچ وقت قدیمه نمیشه

    • بی نام

      یا رب مگذار گدامعتبر شود...گر معتبر شود ز خدا بی خبر شود
      نه جو مذهبی بودن دارم نه چیز دیگه
      در بالای شهرم زندگی میکنم اما اسم دخترم با افتخار فاطمه

    • سیروس

      نه مذهبی ام نه بی اعتقاد. 300 متر هم خونم توی تهران جای نسبتا خوب اما اسم پسرام رضا و امیر و دخترم فاطمه. خیلی هم راضی ام. اگه بازم بچه داشتم علی و زهرا میزاشتم

    • مردم

      خدا هميه بچه هاي ايران رو در پناه خودش حفظ كنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بچه های جهان

    • بدون نام

      ننگ بر تو سانسورچی

    • آتوسا

      فارغ از اینکه که اسم عربی باشه یا ایرانی،هردو اگر معنی خوبی داشته باشن،قشنگن
      اما اونایی ک مخالف اسامی عربی هستن و سنگ اسم ایرانی به سینه میزنن،هروقت تونسین به مراسمات مذهبی توهین نکنین در عوض جلو خودتونو واسه تقلید از مراسمی ک مختص به غربی هاست(هالووین،ولنتیاین،کریسمس و هزارتا کوفت زهرمار دیگه!!!!)
      بگیرین و خیال بافی کنید ک اسم ائمه و عربی اطرافتون اصلا وجود نداره در عوض اسم بچه هاتونو نزاشتین(نادیا،رزا،کاترین،کاملیا،لیدا،لیندا)اونوقت بیاین رگ تعصب ایرانی با اصالت بودنتون باد کنه!!!:-\
      پ.ن:خودتونم میدونین این شدت مخالفت با اسامی عربی بیجاست

      پاسخ ها

      • آریایی

        کی اسم بچشو گذاشته کاترین و کاملیا
        از خودت حرف در نیار

    • بدون نام

      حافظ و سعدی و خیلی از شاعران دیگه که ایران به داشتنش تو کل دنیا افتخار می کنه شعراشون پره از واژه های عربی. گفتگوهای محاوره ای از سلام و خداحافظی تا نامه های اداری هم توش پر از واژه های عربیه. اونهایی که میگن از زبان عربی بدشون میاد پس هیچوقت نباید از کلمات سلام، عزیزم، تولدت مبارک، خداحافظ و .... را استفاده کنند چون همشون ریشه عربی دارند. زبان عربی زیباست شما یکبار اسم محمد رو درست تلفظ کن بعد می بینی چقدر این اسم خوش آهنگه.

    • سوفیا

      من 17 سالمه و اسمم رو دوست دارم اما دلیل نمیشه از اسمهای مذهبی بدم بیاد. بعضیا از اسامی مذهبی واقعا زیباست مثل علی فاطمه طاها اسم های ایرانی هم بعضیاش مفهوم زیبایی داره و شخصیت بنامی پشتشه مثل کوروش . اما گله دارم از کسانی که میگن اسامی عربی نزاریم. محمد(ص) فقط پیامبر عرب نبوده بلکه برای همه مسلمانان با ارزشه و همینطور علی (ع). طاها هم که خاندان پیامبره و معنی خوب داره. مشکل ما جو زدگی و تعصبات نابخردانه است. انسانم آرزوست

    • بدون نام

      بعضی ها واسه اینکه ادای باکلاس ها رو دربیارند میگن از اسم عربی بدشون میاد اسم فقط اسم اصیل ایرانی. یکی نیست بهشون بگه شما که اینقدر ایران دوستی چقدر از ادبیات فارسی بارته. چقدر حافظ خوندی تا ببینی تو شعراش پر از کلمات عربیه. اصلا می دونی اکثر کلماتی که روزمره استفاده می کنی ریشه عربی داره. زبان فارسی به زبان عربی گره خورده. اگه از عربهای عربستان سعودی بدمون میاد دلیل نداره اسم های مذهبی که عربی هستند رو زیر سوال ببریم. عربی زبان کتاب آسمانی ماست.

    • بدون نام

      اسم دلاوران و جنگاوران آریایی باید بزاریم مثل : آریوبرزن و سورنا
      پهلوانان و اسطوره ها هم خوبه : رستم و آرش(کمانگیر) و گرگین و پوریا(ی ولی) و ...

    • بدون نام

      اگر صد تا بچه بیارم اسم همشو اسم ائمه اطهار ( ع ) میذارم به کوری چشم مخالف ها

    • آتوسا

      آریایی خواب زده جان،دیدم و شنیدم ک میگم
      تو از خواب بیدار شو

    • ایرانی

      اگر کل عربستان را بگردید یک نفر به اسم پرویز و افشین و کاوه پیدا نمی کنید. اما در سرزمین ایرانی پر از قنبر و غلام و فضه و زینب و کبری هست.

    • Mani

      واقعا داری برای اسم مذهبی یا غیر مذهبی بحث میکنید؟؟؟

    • Mani

      اسم مثلا:
      ارژنگ، بیژن، پژمان، ژاییژ، ژاله، ژیژیس( نام همسر داریوش پادشاه هخامنشی)، ژینوس، ژامک، ژیلا. اینا حداقل عربی نیستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو اسم بچتو بذار ژله

    • نیکان

      اوه چقدر کامنت.... خب واضحه که به اعتقادات برمیگرده. با احترام به سلایق همه ولی اسامی معصومین یک ابهت خاص داره مثل علی و فاطمه و محمد. من اگه خدا بهم دختر عنایت کنه اسمشو میزارم فاطمه و اگر پسر عنایت کند یا محمد طاها یا امیر علی.

    • رضا

      پسر فقط علی طاها دختر هم شقایق نیلوفر و اسامی گل

    • بدون نام

      چند تا سریال ترکیه ای که تو ماهواره پخش میشد را نگاه کردم میدیدم که اسم بعضی از شخصیتهای جوون تو اون خونه های مجلل که بعضی هاشون خوشتیپ هم بودند اسمهای عربی مثل کرم عفت مراد و ... داشتن. حالا تو ایران بعضی از این خونواده های معمولی هم اگه اسماشون اینها باشه میرن عوض میکنند. این نشون میده که این حساسیت روی اسم وکلاس گذاشتن واسه انتخاب اسم به روز و اروپایی و ایرانی اصیل تو ایرانیها وجود داره. فکر نمیکنم کشورهای دیگه روی این موضوع خیلی حساس باشند.

    • آتوسا

      آقای مانی خان!!!ژینوس ریشه فرانسوی داره
      اطلاعاتت بالا نیس مجبور نیسی نظر بزاری که اسم باس فارسی باشه
      یکم مطالعه داشته باش بعد بیا تز آریایی در بیار مشتی

    • بدون نام

      دروغگو ....
      امارتون مثل اماره صدا و سيما است

    • بدون نام

      علی
      محمد
      زهرا
      فاطمه

    • شیرین

      دختر : لیلی عسل
      پسر: طاها علی

    • پرویز پاشا

      عشقه اسم فقط ترکی و مذهبی باشه

    • بدون نام

      تو شاهنامه حداقل 2000 تا اسم ایرانی هست مرجع خوبیه برای انتخاب اسم ایرانی

    • بدون نام

      پس این ابوالفضل ها کجان؟:))))))

    • بدون نام

      اسم چیه باید عمل وکردارت محمدی باشه

    • علی

      تا کی دروغ

    • بدون نام

      تا حالا یسنا و حلما به گوشم نرسیده

    • بدون نام

      تا حالا یسنا و حلما به گوشم نرسیده

    • تینا

      درسته اسم پیامبران و امامان مقدسه .ولی چرا فکر میکنین با گذاشتن اسمه اعمه دیگه انسان پاک با ایمانی هستین .اسم انتخاب خود انسانه ای کاش پاک بودن و خوب زندگی کردن بع جای اسم اعمه یاد بگیرین .که تو جامعه الان من انسان با ایمان کم دیدم .اسم شخصیه .هرکسی هر طور صلاح بدونه انتخاب اسم میکنه .ولی وقتی ذاتت خراب باشه چی میگین .

    • رضا

      باید بپذیریم که از سال 90 به این طرف یعنی دهه 90 بیشترین اسم ها اسم های اصیل ایرانیی و کردی و ارکی است و اسم های عربی تقریبا به حدود 20درصد رسیده در هر جا من از خانواده اش می پرسم اسم بچه و نوزادتان چیه معمولا یا اسم ایرانی یا ترکی یا کردی است این آمارهای ثبت احوال حداقل واسه دهه90 اصلا قابل قبول نیست اما برای دهه های 50 و 60 و 70 درسته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج