۸۴۰۳۱۵
۴ نظر
۵۰۱۱
۴ نظر
۵۰۱۱
پ

تحصیل ۶۲ هزار بانوی طلبه در حوزه علمیه

مدیر حوزه علمیه خواهران گفت: ۶۲ هزار بانوی طلبه در حوزه علمیه خواهران تحصیل می‌کنند و ۴۹ هزار نفر نیز از این مرکز فارغ التحصیل شده‌اند.

خبرگزاری مهر: حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور ظهر شنبه در دیدار با آیت الله سبحانی اظهار کرد: در حال حاضر تعداد مدارس علمیه خواهران به ۵۰۰ مدرسه می‌رسد که از این تعداد ۴۱۲ مدرسه در سطوح ابتدایی و بقیه در سطوح ۳ و ۴ فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: ۶۲ هزار طلبه خواهر در حوزه علمیه تحصیل می‌کنند و این به غیر از مدارس استان‌های خراسان رضوی و جنوبی و جامعه الزهرا است.

مدیر حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه ۱۶۲ محل رشته در سطح ۳ و ۲۵ محل رشته در سطح ۴ وجود دارد تصریح کرد: تا به حال ۴۹ هزار نفر از این مدارس فارغ التحصیل شده‌اند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۷ هزار استاد در مدارس ما حضور دارند که از این تعداد ۶ هزار خانم هستند، گفت: شعار امسال ما «رفع کاستی‌ها از حوزه‌های علمیه» انتخاب شده است.

حجت‌الاسلام بهجت‌پور افزود: در مورد استقلال حوزه به سمت ایجاد منابع پایدار حرکت می‌کنیم و در همین رابطه ضوابط ایجاد منابع پایدار به وسیله هیئت امنای مدارس شکل گرفت و همه تلاشمان را خواهیم کرد تا مشکل وابستگی به دولت را رفع نمائیم.

وی گفت: در بخش مهارت افزایی به طلاب مقرر شد هر طلبه‌ای در طول ۵ سال، دو مقاله بنویسد و برای انجام بهتر کارها حدود ۱۲ کتاب مشخص شد که اجزا پژوهش در هر یک از کتاب‌ها آموزش داده شده است.

عضو شورای سیاست گذاری حوزه علمیه خواهران، راه اندازی مرکز آموزش و مشاوره پژوهش را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: در همین رابطه در مرکز تحقیقات زن و خانواده اساتید قوی جمع شدند تا حوزه علمیه خواهران بتواند مرجعیت پاسخگویی به نیازهای جامعه زنان و جریان انحرافی زنان باشند.

وی ابراز کرد: به محل تحصیل و آسایش طلاب نیز توجه شده است و امروز در نزدیک‌ترین مکان ممکن به خانه طلاب محل تحصیل راه اندازی و تشکیل می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کی گفته حجاب طلاب اجباریه
      من یه طلبه با حجابم واز حجابم لذت می برم تا صد سال دیگه هم که اوصاع بدتر بشه رو حجاب من تاثیر نداره

    • بدون نام

      خدابیشترشون کنه

    • بدون نام

      ای کاش در حوزه های علمیه دروس تخصصی هم تدریس میشد..فیزیک..شیمی..ریاضی...نمیشود که طلبه های جوان با علوم روز دنیا بیگانه و بیسواد باشند

    • قلی

      اونوقت اینها هم شهریه میگیرند؟؟؟اگر جواب مثبته ...از کار افرینی شما ممنونیم ...پول بگیر حدیث حفظ کن ...خدا قبول کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج