۸۴۳۸۶۹
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

سهام بوئینگ ۳ درصد دیگر هم سقوط کرد

پس از این‌که گزارش چند روزنامه، سوالات دیگری در مورد روند دریافت مجوز ایمنی جت‌های ۷۳۷ مکس، آن هم قبل از دو سقوط مرگبار اخیر، مطرح کردند، سهام بوئینگ ۳ درصد سقوط کرد.

خبرگزاری مهر: پس از این‌که گزارش چند روزنامه، سوالات دیگری در مورد روند دریافت مجوز ایمنی جت‌های ۷۳۷ مکس، آن هم قبل از دو سقوط مرگبار اخیر، مطرح کردند، سهام بوئینگ با باز شدن معاملات وال‌استریت در روز دوشنبه، ۳ درصد سقوط کرد.

وال‌استریت ژورنال گزارش داد که وزارت حمل‌ونقل آمریکا در حال بازرسی نحوه صدور تاییدیه برای هواپیمای ۷۳۷ مکس و به ویژه سیستم ضد افت نیروی بالا برنده (ام‌سی‌ای‌اس) آن، می‌باشد.

سیاتل تایمز، در گزارش جداگانه‌ای نوشت که تحلیل‌های ایمنی بوئینگ از سیستم کنترل پرواز جدید آن که به نام ام‌سی‌ای‌اس (سیستم تقویت خصوصیات مانور) می‌باشد، دارای خطاهای حیاتی‌ای می‌باشد که از جمله آنها کمتر محاسبه شدن قدرت بوده است.

این روزنامه همچنین اضافه می‌کند که ادره هوانوردی فدرال آمریکا (اف‌ای‌ای) در مورد هواپیماهای ۷۳۷ مکس از پروسه استاندارد استفاده کرده است، درحالی که باید بازرسی‌های اضافی‌ای انجام می‌شد.

ریچارد سفران، از مؤسسه تحقیقاتی باکینگهام، می‌گوید: از این به بعد بوئینگ با بازرسی‌هایی بیشتر از آن‌چه قبلاً دیده است، روبرو خواهد شد.

سربازرس وزارت حمل‌ونقل آمریکا هر گونه ایرادی که در پروسه اعطای مجوز ایمنی به بوئینگ ۷۳۷، توسط مدیریت اداره هوانوردی فدرال، وجود داشته باشد، را کشف خواهد کرد.

سفران گفت: اف‌ای‌ای برای هر خطایی که در اعطای مجوز به بوئینگ و مشارکت در تأیید سیستم ام‌سی‌ای‌اس داشته باشد، با دادگاه روبرو خواهد شد.

سهام بوئینگ از لحظه سقوط هواپیما در ۱۰ مارچ که به مرگ ۱۵۷ سرنشین منجر شد، تا امروز بیش از ۱۰ درصد سقوط کرده و حدود ۲۵ میلیارد دلار از ارزش بازار خود را به باد داده بود.

قیمت هر سهم بوئینگ در ابتدای معاملات امروز وال‌استریت (آغاز امشب به وقت تهران) ۳ درصد سقوط کرد و به ۳۶۸.۲۱ دلار رسید و شاخص داوجونز را پایین کشید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سهام سایپا چی؟

    • کارشناس

      بوئینگ مغرور و عوضی که با نامردی زیر قرارداد فروش هواپیما به ایران زد حالا داره به سزای کار کثیفش میرسه. سهام بوئینگ بیش از 15 درصد افت کرده ! و هواپیماهای 737 مکس که قرار بود به ایران بفروشه در 5 ماه دو سقوط فجیع داشته اند. چندین کشور هواپیماهای 737 مکس رو زمینگیر کرده اند و اتحادیه اروپا و بسیاری کشورهای دیگر حتی حریم هواییشون رو 737 مکس بسته اند و اجازه ی عبور هم بهش نمیدن...
      این سزای بوئینگ مغروره. نوش جان

    • بدون نام

      بهتر که سقوط کرد
      عوضی های لعنتی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج