۸۴۵۷۴۶
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

آخرین وضعیت رودخانه کارون در اهواز

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به افزایش آورد رودخانه‌های استان، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا دبی رودخانه کارون تا ۲ هزار و ۴۰۰ متر مکعب بر ثانیه افزایش پیدا کند و بر این اساس قطعاً پارک ساحلی اهواز را آب فرا می‌گیرد.

ایسنا: حمیدرضا لشکری، معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به پیش‌بینی‌ها در خصوص افزایش دبی رودخانه کارون اظهار کرد: بعد از جلساتی که در ستاد مدیریت بحران استان برگزار شد، تصمیماتی در خصوص دبی رودخانه کارون اتخاذ شد.

وی ادامه داد: در این زمینه تصمیم گرفته شد با توجه به افزایش دبی ورودی سد دز و سدهای کارون، میزان دبی رودخانه کارون افزایش داده شود تا بتوانیم آب پشت سدها را مدیریت کنیم.

لشکری تصریح کرد: در این زمینه پیش‌بینی می‌شود تا دبی رودخانه کارون تا ۲ هزار و ۴۰۰ مترمکعب بر ثانیه افزایش پیدا کند و بر این اساس قطعاً پارک ساحلی اهواز را آب فرا می‌گیرد.

وی ادامه داد: این میزان افزایش دبی رودخانه کارون فقط باعث آبگرفتگی پارک ساحلی اهواز و شاید بخش‌هایی از جاده ساحلی شود اما خطری سایر نقاط اهواز را تهدید نمی‌کند.

لشکری گفت: ممکن است زیرگذرهایی که در جاده ساحلی قرار دارند نیز دچار آبگرفتگی شوند اما به احتمال فراوان آب به جاده ساحلی نخواهد رسید و شهروندان اهوازی نگران نباشند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان خاطرنشان کرد: میزان بارش‌ها در بالادست بسیار بالا بوده است و این مساله باعث شده تا آورد رودخانه‌های استان بسیار زیاد باشد.

لشکری عنوان کرد: سعی ما بر این است تا حداقل میزان خروجی را از سدهای استان داشته باشیم تا مردم در خوزستان با کمترین مشکل در بحث سیلاب مواجه شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      در نظر داشته باشید که آب کارون پس از لایروبی کامل کف به قدری پایین اومده بود که گربه هم توش غرق نمیشد این نشون میده که شدت بارندگی خیلی خیلی زیاده. کشور ما مثل اروپا نیست که تابستان باران بیاد و زمستان برف در سه فصل کل بارون رو میریزه بیرون یعنی وقتی تابستان هست و بهش نیاز هست خبری از بارش نیست و این بخاطر اقلیم ماست

    • سلام سانسورچی

      بابا رو که رو نیست.حالا بازم با پرویی بگید ما خشکسالی داریم .
      شما مدیریت دانش علم ندارید. فقط در زمینه چگونگی محگم چسبیدن صندلی ریاست تخصص دارید و بس

    • بدون نام

      فرض کنیم این رهاسازی آب سددز،به رودخانه کارون وبعدهم دریا،بجای اینکارباپمپهای غول پیکرولوله هایی که قطورباشندبه پشت سد درودزن درفارس یاسدی دراصفهان انتقال میافت! چقدرعالی بود،که شش یاهفت روزهردوسددرهر دواستان گرفتارخشکسال کاملاپرازآب می شدبجای رهاسازی به دریا

      پاسخ ها

      • بی نام

        آقایانی که طرح شیرن سازی آب خلیج فارس دریای خزر وانتال بمنطق خشکدارند بهتر است با هزینه کمتر طرحی برای انتقال وزخیره سازی سیلابها داشته باشند ودریاچه ارومیه بختگان را از خشک شدن نجات دهند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج