جاباما
۸۴۸۲۳۸
۱۰ نظر
۵۰۱۱
۱۰ نظر
۵۰۱۱
پ

بارش‌های اخیر خشکسالی‌ کشور را جبران می‌کند؟

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان‌داری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با تاکید بر اینکه پس از بارش‌های اخیر در کشور، نمی‌توان ادعا کرد که خشکسالی‌های بلند مدت ما جبران شده است، گفت: سیاست‌های آبی ما همچنان باید منطبق بر کمبود منابع آبی باشد.

ایسنا: ابوالقاسم حسین‌پور، مدیرکل دفتر کنترل سیلاب سازمان جنگل‌ها با بیان اینکه زمین به دلیل تغییرات اقلیمی به سمت گرم شدن حرکت می‌کند، اظهار کرد: ما نمی‌توانیم با یک سال بارش نرمال و ترسالی ادعا کنیم که دوره خشکسالی کشور پایان یافته است.

وی ادامه داد: تغییرات اقلیمی سبب محدود شدن منابع آبی شده است و از سوی دیگر در کشور ما به دلیل اضافه برداشت از منابع آبی به ویژه آبخوان‌های زیرزمینی، کمبود جدی منابع آبی داریم که با بارش نرمال و حتی بیش از نرمال یکسال جبران نمی‌شود.

حسین پور با اشاره به اینکه برای جبران کم آبی در کشور باید سال‌ها بارش بالاتر از حد نرمال داشته باشیم و در کنار آن اضافه برداشت از منابع آبی را کنترل کنیم، تصریح کرد: سیاست‌های آبی ما در کشور همچنان باید منطبق بر کمبود منابع آبی باشد و این را بدانیم که با وجود بارش‌های اخیر در کشور آبخوان‌های ما همچنان بیلان آبی منفی دارند.

وی با تاکید بر اینکه کشور ما نیاز به پایداری آب در چرخه طبیعت دارد، گفت: بهره‌برداری درست از منابع آب با اقدامات آبخیزداری و آبخوان‌داری همراه است و باید بتوانیم برای بهره‌برداری درست از بارش‌ها آن‌ها را به درون زمین هدایت و ذخیره کنیم.

حسین پور با بیان اینکه باید فعالیت‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری برای کنترل سیلاب در بالادست حوضه‌های آبخیز گسترش پیدا کنند، تصریح کرد: کمبود آب در کشور با یک سال ترسالی جبران نمی‌شود. برخی ادعا می‌کنند که دوره ترسالی کشور شروع شده ولی هیچ دلیل علمی و منطقی مبنی بر این موضوع وجود ندارد.

وی در پایان اظهار کرد: حقیقت این است که شرایط اقلیمی کشور ما همچنان مثل گذشته ادامه دارد و ما نیاز بیشتری به بهره‌برداری بهینه از بارش‌ها و مدیریت آب در کشور داریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شما آب رو رایگان تقدیم عراق و ... نکنید انشاالله کم نمیاد

    • بدون نام

      صد سال هم باران شدید هم بباره اینا بازم میگن آب کم داریم.واژه تأسف هم واشون کمه.یه دعا میگم همه بگین آمین.هر بلایی سر مردم میاد سر خودشون هم بیار

    • بدون نام

      حالا این حرفها رابزن تا دوباره مردم برن بغل رودخانه ها هتل بسازن، خونه بسازن یک باره هم سیل بیاد وهمه را ببره

    • ناشناس

      راست میگن انسان از خاک گورم سیر نمیشه ..!! ایرانو آب برد هنوز آب منفی هست !! شکر کنید و انقدر مردم رو در عذاب قرار ندین آب و برق کمتر بفروشین هیچ اتقاقی نمیافته...

    • بدون نام

      حرفهای مفت زیاد میزنید آن کسی که این جهآن را آفریده خودش با حکمتش هر چیزی را سر جای خودش قرار میدهد نگران نباشید

    • طوفان صحرا

      خفه بشی خیلی بهتره ده روزبارون زد کل ایرانه سیلاب برد وکشور ویران کرد شما حتی نمیتونین جلوی اب بارونه بگیرن به زبانه ساده بگو که ما ابه صادر میکنیم تمام شد

    • بدون نام

      راست میگه. زمین اب جذب میکنه.

    • مهریزی

      یعنی چی،ایران تا کمر تو آب، بارون امان نمیده،اونوقت میگید بارندگی نرمال!!!!!!!!

    • بدون نام

      این دیگه یک حرف بدرد نخورهست کسی قبول نمیکنه

    • بدون نام

      بس کنیدتاکی ملت راازبی آبی وکم آبی می ترسانید، دیگه خداچطورآب بهتون بده؟ ازاین بیشتر؟ مگرتوکره مریخ هستیم؟ مگرزمین زیرپایمان سنگ الماسه که توش چیزی نفوذنکنه؟ این بارانهاوآبهاتمام زمین وچشمه هاوقناتهاورودهاراسیراب کردوذخیره کرد/اگربازمردم رابترسانیدوبگیدآب اززمین نکشیداین آب به گفته کارشناس معرف درتلویزیون سرازیک نقطه دیگردرکره زمین درمیآوردوکشورهای دیگربه راحتی استخراج میکنندوآب ذخیره شده وحق مارابه راحتی استفاده میکنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج