۸۴۹۱۴۲
۱۰ نظر
۵۰۰۶
۱۰ نظر
۵۰۰۶
پ

خطر شیوع جهانی نوعی عفونت ناشناخته

گروهی از متخصصان علوم پزشکی در آمریکا هشدار داده‌اند که افزایش موارد ابتلا به عفونت قارچی "کاندیدا آریس" (Candida auris) که مقاوم در برابر داروست به تهدید جدی و فزاینده‌ای برای سلامت عمومی تبدیل شده‌ است.

خبرگزاری ایسنا: گروهی از متخصصان علوم پزشکی در آمریکا هشدار داده‌اند که افزایش موارد ابتلا به عفونت قارچی "کاندیدا آریس" (Candida auris) که مقاوم در برابر داروست به تهدید جدی و فزاینده‌ای برای سلامت عمومی تبدیل شده‌ است.

سال گذشته مرد میانسالی به منظور جراحی شکم در بیمارستان "مونت سینای" در نیویورک بستری شد. پزشکان با انجام آزمایش خون روی این بیمار متوجه شدند او به نوعی میکروبِ تازه کشف شده آلوده است و این میکروب به همان اندازه که ناشناخته است کشنده هم هست.

این میکروب که قارچی موسوم به کاندیدا آریس است افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، تهدید می‌کند و به آرامی در سطح جهان رو به گسترش است. طی پنج سال گذشته این عفونت در بخش نوزادان بیمارستان‌های ونزوئلا و بیمارستانی در اسپانیا مشاهده شده و در هند، پاکستان و آفریقای جنوبی نیز ریشه دوانده‌ است.

همچنین به تازگی این عفونت به ایالت‌های نیویورک، نیوجرسی و ایلی‌نوی رسیده و مسئولان مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا را بر آن داشته تا این عفونت را به لیست تهدیدهای جدی اضافه کنند.

این بیمار ۹۰ روز پس از آنکه در بیمارستان بستری بود جان خود را از دست داد اما این عفونت از بین نرفت. تست‌های انجام شده نشان داد تمامی قسمت‌های اتاق این مرد به این عفونت آلوده بوده است. دیوارها، تختخواب، درها، پرده‌ها و تلفن بیمار آلوده بوده‌ است.

به گفته کارشناسان، کاندیدا آریس عفونتی سخت و جدی است زیرا در برابر داروهای ضد قارچ مقاوم است و نمونه‌ای جدید از خطراتی است که سلامت عمومی را تهدید می‌کنند.

دکتر "شاون لوکهارت" از مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا در این باره گفت: طی چندین دهه کارشناسان سلامت عمومی هشدار داده‌اند که زیاده‌روی در مصرف داروهای آنتی‌بیوتیک می‌تواند اثربخشی آن‌ها را بکاهد.

به علاوه هم‌اکنون شاهد انفجار قارچ‌های مقاوم نیز هستیم که می‌تواند ابعاد جدید و وحشت‌آور از پدیده‌ای را به نمایش بگذارد که قادر است اثربخشی داروهای مدرن را تضعیف کند.

عفونت‌های مقاوم به دارو به فوت تمامی افراد منجر نمی‌شوند. این عفونت‌ها بیشتر برای افرادی با سیستم ایمنی ضعیف همچون نوزادان، میانسالان، افراد سیگاری، مبتلایان به دیابت و افراد مبتلا به اختلال‌های خود ایمنی خطرزا هستند.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، به گفته محققان در صورتی که تولید داروهای جدید با اثربخشی بیشتر و همچنین کنترل مصرف غیرضروری داروها انجام نشود خطر شیوع عفونت‌های مقاوم به دارو در میان افراد سالم نیز رو به گسترش خواهد بود.

مطالعه انجام شده در انگلیس نشان داد در صورتی که سیاست‌گذاری‌ها جهت کُندسازیِ روند افزایش مقاومت دارویی به خوبی اجرایی نشود در سال ۲۰۵۰ میلادی حدود ۱۰ میلیون نفر در جهان بر اثر ابتلاء به انواع عفونت‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دونالد ترامپ

      امیدوارم نسل انسانها منقرض شه از بس طمع کارن و همچنین امیدوارم یه نسل جدید بوجود بیاد که جنگ و دزدی و قتل و غارت توی سر ضعیف زدن بلد نباشه همه انسانها باهم برابر باشند

      پاسخ ها

      • ق

        شما که آرزوی نابودی خود وانسانها را دارید چگونه موجودی هستی ؟ چون خود را نشناخته ای تو اشرف مخلوقاتی ونسل آدم وحوا

      • بدون نام

        باشه

      • بدون نام

        لعنتی تو همه جا هستی!

    • عباس گلدوست

      تازه ادعای درمان ایدز شده که حالا بیماری دیگری که احتمالا از ازمایشگاههای شیطان بزرگ درست شده مردم را مبکشد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا باشه شیطان بزرگ کی بااااشه...

    • بدون نام

      يه خبر خوب نذاري يه دفعه حالمون خوب بشه ها هي بگرد هر چي خبر بد هست منتشر كن

    • منهی

      بسیاری از مریضها وعفونتها از روش غلط خوراکها وبعضی از داروها می باشد که کشورهایی مثل امریکا دست به این کارها می زنند طبق قوانین خدایی واسلامی هر موجودی وابسته به نوع خوراک خود است مثلا خوراک گاو از علوفه است نه پودر گوشت . خلاصه اینکه اگر خوراکها از روی اصول خودش باشد کمتر عفونتهای کشنده داریم درقرآن به به خوراک اشاره شده که نباید اسراف کرد واسراف کردن زیاد موجب مریضی می شود و و و و و و و و و و و

      پاسخ ها

      • دونالد ترامپ

        یبار شد چرت و پرت نگی؟؟؟؟

      • منهی

        کار بر گرامی ترامپ چرت وپرت در کار نیست ..ما در ایران گیاهانی داریم که به صورت چای مصرف می شود که بدن را در برابر عفونت واکسینه می کند وهیچ وقت بدنت عفونت نمی گیرد ویا در یکی از کشور های اروپایی پودر گوشت را مخلوط با علوفه به گاو می دادند اصلاً شما هیچ اطلاع از پیدایش جنون گاوی داری ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج