جاباما
۸۵۴۰۹۳
۷ نظر
۵۰۰۵
۷ نظر
۵۰۰۵
پ

حجم کتب درسی، سنگین نیست

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور واقعا حجم کتب درسی ما سنگین نیست و انتقاداتی که مطرح می‌شود غالباً کلی‌گویی است گفت: از معلم‌ها، خانواده ها و دانش آموزان می‌خواهیم برای ما نامه بنویسند و عنوان کنند که به عنوان مثال حجم یک درس در فلان کتاب زیاد است و می‌تواند کمتر هم بشود یا برعکس.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور واقعا حجم کتب درسی ما سنگین نیست و انتقاداتی که مطرح می‌شود غالباً کلی‌گویی است گفت: از معلم‌ها، خانواده ها و دانش آموزان می‌خواهیم برای ما نامه بنویسند و عنوان کنند که به عنوان مثال حجم یک درس در فلان کتاب زیاد است و می‌تواند کمتر هم بشود یا برعکس.

حجت‌الاسلام علی ذوعلم در گفت‌وگویی، درباره حجم فیزیکی و محتوایی سنگین کتب درسی دانش آموزان که انتقادهای بسیاری پیرامون آن مطرح است اظهار کرد: واقعا حجم کتاب های درسی ما سنگین نیست و این مطالبی که گفته می‌شود غالباً کلی‌گویی است؛ باید توضیح بدهند که کدام کتاب در کدام پایه و در کدام بخش حجم زیادی دارد و علت آن چیست.

وی افزود: این موضوع نیاز به مطالعه دقیق و موردی دارد و نمی‌توان یک سویه درباره آن قضاوت کرد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به جلسه‌ای با مدیران گروه های آموزشی شهر تهران در سال گذشته اظهار کرد: برخی مدیران گروه ها معتقد بودند که دروسی باید بیشتر برای دانش آموزان توضیح داده می شد تا میزان یادگیری دانش آموزان افزایش یابد. این گفته به معنای آن است که باید حجم برخی کتب زیادتر هم بشود؛ البته بنده قضاوتی در این باره نمی کنم.

ذوعلم ادامه داد: ما با خیل عظیمی از اظهارنظرها روبه‌رو هستیم. در جلسه‌ای با اساتید دانشگاه فرهنگیان اظهار نظرهای متفاوتی مطرح شد که لزوماً همه آنها صحیح نیست.

وی با تاکید بر این که البته از همه پیشنهادها استقبال می‌کنیم گفت: از معلم‌ها، خانواده ها و دانش آموزان می‌خواهیم برای ما نامه بنویسند و عنوان کنند که به عنوان مثال حجم یک درس در فلان کتاب زیاد است و می‌تواند کمتر هم بشود یا برعکس. البته لزوماً حجم فیزیکی مد نظر ما نیست، بلکه مفاهیم و محتوا نیز مطرح است. ممکن است ۲۰ مفهوم در یک کتاب کم حجم آمده باشد که زیاد است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی افزود: از پیشنهادها و نقدهای وارد بر برنامه درسی، مجلات رشد، انتشارات مدرسه و سایت رشد استقبال می‌کنیم. کارشناسان سازمان نیز با سعه صدر و حوصله این انتقادها را به درستی شنیده و آن را بررسی می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نه که شما هم خیلی گوش شنوا دارید
      ریاکاری را رهاکنید
      آموزش و پرورش نابود شده

    • بدون نام

      نمونه اش کتاب فارسی پایه هفتم که حجمش خیلی زیاده.

    • بدون نام

      اگه به دانش آموزان و اولیا باشد که کار نظام آموزشی تمام است.باید در این زمینه فقط اهل فن ومعلمان نظر دهند.وتوجهی به اظهار نظرهای غیر تخصصی نشود.

    • بدون نام

      بچه های توصیفی رو قربانی کردید خود مدیر و معلم هم میداندحجم کتاب فارسی های ابتدایی زیاد و طولانیست خسته کننده هست دوم سوم چهارم که این طور ه مغزهای بچه ها زنگ زده شده با چهار روز رفتن به مدرسه باز هم خواهم گفت پسر من چهار و نیم سالش بود شطرنج یاد گرفت ولی تو مدرسشون برنامه ریزی درستی ندارند

    • سمانه

      اره واسه شما که زیاد نیس بچه های مردم باید کل روزای هفته رو درس بخونن و تفریح نداشته باشن

    • بدون نام

      قوانین تصویب شده که اجازه میده معلم ابتدایی 4 روز در هفته بیاد مدرسه دیگه خوش به حال اون معلمه ولی بچه های ما درس خون نمیشن مخصوصا پسرها الان توی اردیبهشت معلم شروع کرده دوتا فارسی پشت سر هم داده فصل 6 ریاضی چهارم رو تو ده روز تمام کرده قرانشون هنوز تو درس 8 هستش بدون زمان بندی و دیمی رفته جلو نتیجه کلاس هم صفر مدیر هم خودشو میزنه به نفهمیدن

    • بدون نام

      مدرسه ها باید از امکانات مساوی برخوردار باشند نه این که یه مدرسه ای توی تهران 4 روز معلم باشه تو مدارس دیگر از 5 روز ظرفیت استفاده شه. مدارس ذولتی به حال خودش رها شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج