۸۵۴۹۴۰
۱۴ نظر
۵۰۰۶
۱۴ نظر
۵۰۰۶
پ

لایحه اعطای تابعیت از مادر ایرانی به مجلس رفت

معاون اول رئیس جمهور گفت: پس از درگذشت شادروان مریم میرزاخانی، دولت لایحه ای تهیه کرد تا فرزندان بتوانند از مادران تابعیت بگیرند.

خبرگزاری ایسنا: معاون اول رئیس جمهور گفت: پس از درگذشت شادروان مریم میرزاخانی، دولت لایحه ای تهیه کرد تا فرزندان بتوانند از مادران تابعیت بگیرند.

اسحاق جهانگیری صبح امروز در جشنواره ملی زن و علم در دانشگاه تهران با بیان اینکه امیدوارم زنان عالم و دانشمند مسیر رو به پیشرفت و توسعه کشور را ادامه دهند، اظهار کرد: خوشحالم شادروان پروفسور میرزاخانی توجه همه دستگاه های اجرایی و نهادهای علمی را به موضوع علم جلب کرد. او افق‌های جدیدی در دانش ریاضیات ایجاد کرد. انتظار است او بیشتر مورد توجه باشد و دستگاه‌های اجرایی مسیری را که ادامه داده اند، با جدیت دنبال کنند.

وی ادامه داد: یک جوان نخبه ایرانی می تواند در سطح بین المللی بدرخشد و ایران را سربلند کند. ما دانشمندان زیادی در سطح جهان داریم، این‌ها قهرمانان ملی و سرمایه های علمی کشور هستند. با اتکا به این سرمایه ها می توانیم انگیزه ها و سرمایه‌های اجتماعی خود را افزایش دهیم و رویکردها و سیاست های اجرایی را اصلاح کنیم.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه دولت شنیده بود که شادروان میرزاخانی اصرار داشت فرزندش تابعیت ایرانی داشته باشد، افزود: بنابراین دولت قانون قدیمی تابعیت که فرزند از پدر تابعیت می گرفت را تغییر داد و لایحه‌ای به مجلس فرستاد تا فرزند بتواند از مادر هم تابعیت بگیرد، این لایحه در مجلس است.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم کشور را از شرایط دشوار پیش رو عبور دهیم، گفت: این کار با کمک سرمایه‌های علمی کشور انجام پذیر است. باید امید را در کشور افزایش دهیم، نخبگان کشور و اساتید دانشگاه باید افق‌های جدیدی پیش روی جامعه باز کنند.

معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به وقوع سیل در ۲۴ استان کشور در اوایل سال جاری، خاطرنشان کرد: کشور به این بارندگی‌ها به شدت نیاز داشت. یکی از دغدغه‌های ما تأمین آب شرب شهرها و روستاها در سال ۹۸ بود. حتی شهرهایی مثل شیراز، اصفهان، مشهد و حتی تهران مشکل آب داشتند. این بارندگی‌ها نعمت بزرگی برای کشور بود اما حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان هم به زندگی مردم و زیرساخت‌های کشور آسیب وارد شد. البته این سیل جلوه‌های بسیار زیبایی را نشان داد و ملت ایران یک بار دیگر نشان دادند یک ملت هستند و ظرفیت‌های جدیدی از خود نشان دادند و از دل این سختی‌ها فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی ایجاد شد. کار زنان نخبه و دانشگاهیان این است که فرصت‌های بزرگ را از دل جامعه شناسایی کرده و در مسیر قاعده‌مند برای توسعه کشور قرار دهد.

وی تاکید کرد: ما به زبان و فهم مشترک برای حل مسائل کشور نیاز داریم. ما به امید، تاب‌آوری، همبستگی، تحرک و تفاهم نیاز داریم و وقت آن است که سرمایه‌های علمی کشور به صحنه بیایند. وقتی سرمایه‌های علمی به میدان بیایند کارآمدی افزایش می‌یابد، جفاست که به اساتید دانشگاه‌ها و نهادهای علمی در کشور کم توجهی یا بی توجهی کنیم. آینده ایران در گرو توسعه علمی است.

جهانگیری خاطرنشان کرد: زنان به عنوان بخش مهمی از جامعه در پیشرفت همه جانبه کشور باید سهم و جایگاه شایسته خود را داشته باشند. بر اساس برنامه ششم توسعه باید حداقل ۳۰ درصد از مدیریت کشور در اختیار زنان باشد. در حال حاضر حدود ۴۷ درصد از دانشجویان کشور دختر بوده و ۲۷ درصد از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها را زنان تشکیل می‌دهند. این یعنی وقتی که فرصت رقابت ایجاد شده است زنان جایگاه شایسته خود را به دست آورده‌اند، اما وقتی زمینه رقابت نبوده است زنان نتوانستند جایگاه خود را به دست آورند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دیگه هر ننه قمری میتواند ادعا کنه ،،،

    • بدون نام

      به اسم مریم میرزاجانی نابغه ریاضی جهان به کام افغانها دختر میرزاجانی زبان ما رو بلد نیست وقتی تابعیت آمریکایی داره تابعیت ایرانی رو میخواد چیکار برعکس افغانهان که تو شرایط تحریمم دنبال تابعیت ایرانن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ان شالله که رای نیارد. ایران دیگه نکنید افغانی. خواهشنا

      • مرگ بر نرسالاری

        این حقوق زنان ایرانیه

    • ali

      انقدی ک ب افغانیها و عراقیها بدبخت گیر دادیم ک اه اونا ب جان ملت ما افتاد و ارزش زندگی اونا از ما بهتر شده و همه میرن تو این دو کشور برای کتر و زندگی و قانونشونم از ما سختر نیست ما ایرانیا ب چ چیز خودمون مینازیم اخه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آه و ماه اين خزعبلات را بذار در كوزه آبش رو بخور.

      • بدون نام

        ali
        کی برای کار و زندگی میره افغانستان خود افغانهای مقیم ایرانم که نمیرن چسبیدن به ما تو این شرایط تحریم پارسال چند تا افغانی تو تصادف تو مهاجرت قاچاقشون کشف شدن

    • پویان

      با تصویب این قانون ، سیل ازدواجهای غیرقانونی اتباع افغان ،پاکستانی و... با دختران مناطق فقیرنشین شروع خواهد شد و بعد از اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از این ازدواجها باید به پدرشون هم تابعیت بدید و البته بعد از چند دهه باید اسم ایران رو به افغانستان غربی تغییر بدیم .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نياز به تغيير نام كشور نيست. حالا تو كه فرزند حاصل از اين ازدواجها نبودى چه گلى به سر اين كشور زدى كه از اونها چه انتظارى داشته باشيم؟

    • حسین بیاتی

      انشالله که رائ بیاورد و مشکل فرزندان مادران ایرانی حل بشود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این فقط به نفع دوتابعیت ها میشه آقای محترم

      • بدون نام

        لعنت به همه کس به اون کسی که این طرح ننگین بدترازترکمن چای مطرح کرد

      • بدون نام

        سانسورنکن۵تاپیام واقعیت تلخ این لایحه تاییدشددادم ننوشتی

      • بدون نام

        بخاطر چند صد نفر نباید چند میلیون نفر و دچار مشکل کرد این طرح فقط به نفع افغانها تموم میشه که همینجوری هم‌ارث پدرشون و از ایران میخوان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج