adexo3
۸۵۵۳۱۰
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

آزمون وکالت حذف نمی‌شود

نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از افزایش جذب متقاضیان در حرفه وکالت خبر داد و گفت: طرح «جامع پذیرش و آموزش وکالت» بزودی به صحن کمیسیون ارائه می‌شود.

خبرگزاری فارس: طبق اظهار نظر کارشناسان، تعیین ظرفیت برای آزمون وکالت یکی از موانع اصلی اشتغال جوانان در بازار خدمات حقوقی بوده که به همین دلیل، طرح «جامع پذیرش و آموزش وکالت» از سوی برخی نمایندگان در مجلس اعلام وصول شد.

اما با شروع بررسی طرح مذکور در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، گمانه‌زنی و نگرانی‌هایی از سوی برخی اعضای کانون وکلا مبنی بر حذف آزمون وکالت مطرح شد و از سوی دیگر بسیاری از وکلا و دانش آموختگان این رشته با ابراز نگرانی خود و ثبت مطالبات خود در سامانه فارس من خواهان رسیدگی به این مشکلات شدند.

به معضل بیکاری وکلای جوان رسیدگی شود

تصویب طرح جامع دانشجویان وکالت

حذف معیار محدودیت ظرفیت از حرفه وکالت

حذف انحصار در شغل آزاد وکالت و حذف آزمون

مشمولان نمی توانند در آزمون وکالت شرکت کنند،قانونی جهت مساعدت تصویب کنید!

محمد کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس ضمن تکذیب اظهارات برخی از اعضای کانون وکلا در خصوص حذف آزمون وکالت، گفت: هدف از طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت، حذف آزمون وکالت نبوده بلکه از طریق اصلاح سازوکار پذیرش در آزمون وکالت، تعداد بیشتری از متقاضیان در حرفه وکالت جذب خواهند شد.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش وکیل در کشور، گمانه‌زنی‌های برخی از اعضای کانون وکلا مبنی بر حذف آزمون وکالت در طرح «جامع پذیرش و آموزش وکالت» را رد کرد.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اظهار داشت: فرایند صدور پروانه وکالت در طرح «جامع پذیرش و آموزش وکالت» نیز مبتنی بر قبولی در آزمون وکالت است و مطابق با مفاد طرح نیز، آزمون وکالت باید برگزار شود.

کاظمی با تاکید بر این‌که باید تعداد بیشتری از متقاضیان در حرفه وکالت جذب شوند گفت: هدف طرح مذکور اصلاح سازوکار قبولی در آزمون وکالت است.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در خصوص آخرین وضعیت بررسی طرح «جامع پذیرش و آموزش وکالت» گفت: گزارش کارگروه در خصوص بررسی طرح، به‌زودی به صحن کمیسیون ارائه می‌شود که بعد از آن، طرح در دستور کار کمیسیون قرار می‌گیرد.

وی در مورد نحوه بررسی طرح بعد از ارائه گزارش کارگروه تصریح کرد: گزارش کارگروه مربوطه در صحن کمیسیون بررسی و اصلاحات لازم صورت می‌گیرد. این درحالی است که گزارش کارگروه در حال تکمیل است و این کارگروه تا هفته آینده، گزارش خود را به صحن کمیسیون ارائه می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرتضی

      بیشتر از این که برخی افراد به اشتباه دنبال حذف آزمون وکالت هسنتد باید یه فکری برای ایجاد آزمون جهت اخذ پروانه طبابت در انتهای دوره تحصیلی دانشجویان دوره های پزشکی بود تا بیشتر از این شاهد پزشکان کم بازده در جامع نباشیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا همینطوره واسه وکیل شدن آزمون واقعا سختی برگزار میشه و نهایتا هر استان 200 نفر وکالت هم قبول نمیشن تازه یه عده هم سهمیه دارند. اونوقت دانشجوی پزشکی که تعداد زیادی یسوادن میان راحت مهر میگیرن و مشغول کار میشن و هر چقدم اشتباه کنن غیر عمد محسوب میشه و نهایت یه جریمه میدن اگه اونم کسی بره شکایت کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج