۸۵۶۰۰۸
۱۹ نظر
۵۰۱۰
۱۹ نظر
۵۰۱۰
پ

دوره افزایش قیمت بازار مسکن به اتمام رسید

یک کارشناس اقتصاد مسکن گفت: بر اساس رفتار گذشته، دوره افزایش قیمت بازار مسکن به اتمام رسیده؛ اما چهار عامل ناشی از شرایط عمومی اقتصاد باعث سردرگمی فروشندگان شده است.

اقتصاد آنلاین: یک کارشناس اقتصاد مسکن گفت: بر اساس رفتار گذشته، دوره افزایش قیمت بازار مسکن به اتمام رسیده؛ اما چهار عامل ناشی از شرایط عمومی اقتصاد باعث سردرگمی فروشندگان شده است.

دوره افزایش قیمت بازار مسکن به اتمام رسید

مهدی روانشادنیا، اظهار کرد: اگر بر مبنای رفتار گذشته، بازار مسکن را تحلیل کنیم پایان سال ۱۳۹۷ می‌بایست پایان افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن باشد. اما چهار عامل در سال ۱۳۹۸ به سردرگمی فعالان بازار منجر شده که از شرایط اقتصادی عمومی کشور نشأت می‌گیرد. اولین عامل به بحث تحریم‌ها مربوط می‌شود که جو روانی ایجاد کرده است. این سردرگمی منجر به این شده که طرف عرضه یا نسبت به فروش تردید کند یا قیمت‌های نامتعارف برای ملک خود در نظر بگیرد. استدلال فروشندگان این است که اگر واحد خود را بفروشم چه بهتر، اگر نفروشم ریسک‌های خود را به نوعی پوشش داده‌ام.

وی افزود: رفتار بازارهای موازی، دومین عامل رشد قیمت‌های اسمی در بازار مسکن ارزیابی می‌شود. قابلیت پیش‌بینی قیمت ارز و طلا چندان آسان نیست. نوسانات بازار ارز، قابلیت اطمینان نسبت به ریال برای انجام معاملات را کاهش می‌دهد که بازارها را در شرایط ابهام باقی می‌گذارد.

دوره افزایش قیمت بازار مسکن به اتمام رسید

روانشادنیا، افزایش هزینه‌های تولید مسکن را سومین پارامتر اثرگذار بر نا اطمینانی بازار مسکن دانست و افزود: قیمت مصالح ساختمانی طی یک سال اخیر بالا رفته است. هم‌چنین در ابتدای سال عوارض شهرداری‌ها به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده که در شهر تهران این افزایش چشمگیر بوده است به همین دلیل تولیدکننده نمی‌تواند برآورد دقیقی از قیمت تمام شده واحد خود به دست آورد و این موضوع را در قیمت واحدی که هم‌اکنون برای عرضه دارد، اعمال می‌کند.

به گفته وی، عامل چهارم محدودیت‌های ایجاد شده برای سود بانکی است. با توجه به این‌که در ایران فعالیت‌های تولیدی متنوعی برای سرمایه‌گذاری وجود ندارد، مسکن کارکرد سرمایه‌گذاری پیدا می‌کند. در این شرایط عده‌ای برای حفظ ارزش دارایی‌های خود و همسویی با تورم عمومی، پول‌های خود را از بانک‌ها خارج و در مسکن سرمایه‌گذاری می‌کنند.

این کارشناس اقتصاد مسکن خاطرنشان کرد: در ماه‌های پایانی سال گذشته سرعت نرخ رشد قیمت مسکن کاهش یافت و به مرز صفر نزدیک شده بود اما به یکباره در اسفندماه شاهد رشد ۹ درصدی قیمت بودیم. به نظر می‌رسد این موضوع به حضور خریداران عادی مربوط شد که تسلط چندانی به بازارها ندارند اما برای حفظ ارزش سرمایه‌های خود، آن را به ملک تبدیل کردند. سپس در فروردین ماه شاهد افت ۴۰ درصدی معاملات بودیم. همین موضوع به شرط آرامش بازار ارز، ایجاد ثبات قیمتی بازار مسکن در اردیبهشت ماه را محتمل کرده و به اعتقاد من در ماه‌های آینده رشد قیمت محسوسی در بازار مسکن اتفاق نخواهد افتاد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • majid

      یکی نیست بهش بگه ... این افزایش قیمت خونه در حدیه که پارسال با 800 میلیون میتونستی تو بالاشهر خونه نوساز 120 متری بخری الان تو 5 میلیارد ؟!! این اسمش افزایش قیمت نیست کلاهبرداریه

    • بدون نام

      خدا لعنتت ون کنه ما مستاجران دیگه له شدیم کم مونده چادر نشین بشیم

    • کارشناس

      افزایش قیمت بسر رسیده سقوط قیمت بسمت واقعی شدن فرا رسیده است. قیمت واقعی مسکن باید به کمتر از قیمتهای قبل از جهش سال 86 برسد تا از بن بست خارج شود و راه دیگری ندارد!

    • متذکر

      اینکه عنوان میشود فروشنده مسکن وجود ندارد یک جوسازیست! اگر فروشنده این قیمتهای تخیلی را نمی دهد پس این قیمتهای تخیلی را چه کسانی اعلام می گردد؟؟؟! اگر املاکی های کلاش این قیمتها را اعلام می کنند که تکلیفشان مشخص است باید بساطشان جمع و بعنوان مفسد کجازات شوند!
      بنابراین فروشنده طماع وجود دارد که این قیمتهای تخیلی وجود دارد که البته بعد از صررهای هنگفت که در اثر اعوا شدن توسط املاکی های کلاش به آنها وارد شده بالاخره مجبور به فروش با قیمت واعی میشوند

    • امیر صفایی

      با ساام .به نظر من بزرگترین عامل در نوسان و گرانی مسکن دفاتر املاک هستند چون خود من شاهد بوده ام که دفاتر املاک با تبانی دیگر همکارانشان و برای دریافت کمبسیون بیشتر اقدام به تماس با مالکین میکنند و قیمتهای بالا و غیر واقعی مید

      هند ومشخصا دیگر مالکین تحت هیچ شرایطی راضی به پایین آوردن قیمت نمیشوند.نظر حقیر این است که دولت محترم اقدام به ایجاد بانکهای اطلاعات مسکن در سطح گسترده بکند همراه با اطلاع رسانی و ملزم کردن دفاتر املاک برای تبعیت کردن از قیمتها

    • بدون نام

      این کارشناس پیزوری اگه دوست داره می تونیم خانه با قیمت تخیلی بهش قالب کنیم. تا ببینه فروشنده زیاده! و آماری که میده کاذبه قبل از این رئیساش کاهش معامله رو در فروردین 51% بلغور فرموده بودند!

    • بدون نام

      هر چی قیمتها رو بردن بالا یا ببرن بالا مجبورن برای فروش چندین برابر بیارن پائین تا بتونن بفروشن! حتی از سالهای قبل هم کمتر. تو غصه افزایش قیمتو نخور!

    • بدون نام

      با قيمت مصالح الان قيمت نوساز بالاتر ميره و خونه هاي قديمي پايينتر ميره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خواب دیدی! بیدار شو!

    • حسین

      این نظرات کارشناسی در راستای سیاست محدود سازی بازارها از سوی سیستم هست والا اقتصاد بیمار ایران چیز دیگری تحلیل می کند که همیشه در تناقض این اظهار نظرها بوده!!!!!!

    • بدون نام

      انشاالله همه ی مسکن هاتون اگه میخواد گران بشه ویران بشه بهتره

    • بدون نام

      بی شرفیه مردم چکار کنن ولا امسال من باید چادر بزم از این وضع اوضاع مسکن مورده شور ای دولت ناکارمند ببرند ...

    • بدون نام

      اراجیف ایم کارشناس پیزوری قابل اعتنا نیست! از طرف مافیای قدرت در مجلس و دولت این چرندیات می بافه. این ابله هان فکر می کنند خریدارای بی پول با این چرندیات پولدار میشن و املاک باده شونو با قیمت تخیلی می خرن! ولی خریدارای بی پول قادر نخواهند بود حتی با 10% این قیمتها خونه بخرن و خریدارای پولدار هم مثل اینها ابله نیستند و پول یامفت ندارن به خونه هایی بدن که ارزش آنها یک پنجاهم این قیمتهاست!

    • بدون نام

      آماری که این کارشناس پیزوری داده جعلیه و با جعل مبایغه نامه توسط املاکی های کلاش بدست اومده!
      همین الان بیش از 1000 پیامک از طرق املاکی های کلاش هر روز ارسال میشه که حاضرند با چند میلیون تومان کمتر از قیمتهای تخیلی خونخ خا رو بفروشن یا از طرف برج سازهای غرب تهران پیامک ارسال میشه و التماس می کنند واحدهای بی ارزششونو به کمتر از متری 5 میلیون تومان بفروشن ولی کسی نمی خره!!!

    • بدون نام

      مافیای قدرت در مجلس و دولت این افزاد و املاکی های کلاشو فرستادن جلو به با جو روانی مردمو غول بزنند و املاکشونو با قیمت نجومی قالب کنند ولی خریداری نیست!

    • بدون نام

      آماری که این کارشناس پیزوری به دصد گفته حتی تعادش به امدازه انگشتان دست هم نمی رسه که انو هم توسط املاکی های کلاش درست شده!

    • بدون نام

      مافیای قدرت در قبل شهریور 96 خیلی امیدوار بودند که با کاهش سود بانکی مردم سرمایه شونو بارن و خونه های بی ارزش اونها رو بخرن ولی دیدن نشد و با کمک املاکی های کلاش و ایجاد جو روانی اقدام به گرانی توهمی ملک نموند که شاید از این راه بتونن مشتری جذب کنند ولی به کاه دان زنند و املاکشون فروش نرفت و نخواهد رفت!

    • بدون نام

      کسانیکه غول املاکی های کلاش رو خوردن و یا می خورن و به طمع گرانتر فروختن خونه با قمت تخیلی خریده یا میخرن مطمئن باشند ضرر زیادی کردند! و اولین نفع شون سکته بعد هدایت به بهشت زهرا و بعد گرفتن خانه ابدی شعله دار در آخرته!

    • سعیداحمدی

      یکی ازعلل جوبوجودآمده وقیمت های غیرمنطقی برنامه دیواروشیپورهست که دلال هاازاین برنامه هااستفاده میکنن وبرای اینکه ملک خودشون روباقیمت زیادبفروشندمیان وقیمت های خیلی بالا وغیرمنطقی برای املاکی میزنن که شایدوجودخارجی هم نداشته باشه وهمین باعث میشه که اگه قیمت ملک خودش روکمی پایین تربده مشتری داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج