۸۵۶۵۰۲
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

۳۰۰نظامی آمریکایی به مرز مکزیک اعزام می‌شوند

سخنگوی پنتاگون با اعلام خبر اعزام ۳۰۰ نظامی آمریکایی به مرز مکزیک، گفت که آنها قرار است برای اولین بار با مهاجران تماس برقرارکنند.

خبرگزاری فارس: سیاست‌های ضد مهاجرتی دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» هنوز ادامه داشته و وزارت دفاع این کشور از اعزام ۳۰۰ نظامی به مرزهای جنوبی این کشور با مکزیک خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد در جمع این ۳۰۰ نظامی که به مرز مکزیک اعزام می‌شوند حدود ۱۰۰ آشپز حضور دارند که قرار است برای پناهجویان و مهاجران گرفتار در ایست‌های بازرسی مرزی، غذای گرم فراهم کنند.

«چارلی سامرز» سخنگوی این وزارتخانه توضیح داد: «برخی از نیروهای ما (به مهاجران) غذا خواهند داد، پس با آنها تماس برقرار می‌کنند».

این در حالی است که وزارت دفاع ایالات متحده پیشتر تاکید کرده بود هیچ تماسی بین نظامیان آمریکایی و پناهجویان مکزیکی برقرار نخواهد شد و آنها فقط برای حمایت از مرزبانان که مشغول ممانعت از ورود مهاجران هستند، اعزام می‌شوند.

هم‌اکنون حدود ۵ هزار نظامی و گارد ملی آمریکا در مرزهای جنوبی این کشور با مکزیک تجمع کرده و به دستور ترامپ مانع ورود کاروان‌های پناهجویان می‌شوند که اکثرا شامل تعداد زیادی زن و کودک هستند.

چندی پیش بود که ترامپ با انتقاد از کشورهای مکزیک، گواتمالا و هندوراس در متوقف نکردن موج مهاجران غیرقانونی به سمت آمریکا، تهدید کرد که احتمال دارد مرزهای جنوبی این کشور بسته شود. پیشتر نیز سرپرست وزارت دفاع آمریکا طی نامه‌ای به وزارت امنیت داخلی این کشور، از دستور دولت برای اختصاص یک میلیارد دلار از بودجه این وزارتخانه برای ساخت دیوار در مرز مکزیک خبر داده بود.

ساخت دیوار بین آمریکا و مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران یکی از وعده‌های اصلی ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی در سال ۲۰۱۶ بود. ترامپ در کوران مبارزات انتخاباتی بارها تأکید کرد هزینه ساخت این دیوار را از دولت مکزیک خواهد گرفت. او بعد از ناکامی در تأمین بودجه به این روش از کنگره خواست هزینه آن را تأمین کند. مجادله کنگره با ترامپ برای تأمین هزینه مربوط به ساخت این دیوار طولانی‌ترین تعطیلی تاریخ دولت فدرال آمریکا را رقم زد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عباس گلدوست

      نیرو یا اشپز ، این هم لشگر کشی ترامپ.

    • بدون نام

      دارند به طرفشون سرباز میفرستند. خدایا خودت به دادشون برس. به فریادشون برس خدا. خدایا بهشون رحم کن. نجاتشون بده خدا. خدایا کاری کن گلوله ها از تفنگها شلیک نشه. اون سربازا رو سوسکشون کن خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

    • بدون نام

      این کار ترامپ عالیه چون از ورود مواد مخدر به کشورش جلوگیری میکنه.

    • بدون نام

      میخواد از ورود مهاجران مکزیکی و مواد مخدر جلوگیری کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج