adexo3
۸۵۷۰۱۲
۷ نظر
۵۰۱۰
۷ نظر
۵۰۱۰
پ

وضعیت بازار خرما در آستانه ماه رمضان

دبیر انجمن ملی خرمای ایران گفت: اگر قیمت هر کیلوگرم خرمای مضافتی در بازار ۳۰ هزارتومان باشد، هر کیلوگرم این محصول از نخلستان‌داران با بسته بندی ۱۵ هزار تومان و بدون بسته بندی ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان خریداری شده است.

خبرگزاری ایلنا: دبیر انجمن ملی خرمای ایران گفت: اگر قیمت هر کیلوگرم خرمای مضافتی در بازار ۳۰ هزارتومان باشد، هر کیلوگرم این محصول از نخلستان‌داران با بسته بندی ۱۵ هزار تومان و بدون بسته بندی ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان خریداری شده است.

مقداد تکلوزاده با تاکید بر اینکه میزان خرمای آماده عرضه برای ماه رمضان امسال نسبت به سال گذشته تغییر نکرده است، اظهار کرد: هر ساله ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تن خرما برای ماه رمضان در انبارهای شهرهای بزرگ مانند تهران، تبریز، اصفهان، شیراز و مشهد ذخیره می‌شود و تا قبل از آغاز این ماه در بازار توزیع شود.

وی یادآور شد: هر ساله حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن خرما در کشور تولید می‌شود که ۲۰ تا ۲۵ درصد آن صادر و مابقی در کشور مصرف می‌شود.

تکلوزاده عمده خرمای عرضه شده در داخل کشور را رقم مضافتی عنوان کرد و افزود: ۵۰ تا ۶۰ درصد انواع خرمای عرضه شده در بازار داخل در یک ماه رمضان مصرف می شود که عمده آن رقم مضافتی است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا خسارات سیل بر نخلستان‌ها بر بازار خرما تاثیر گذاشته است، ‌گفت: خرمایی که اکنون در انبارها آماده عرضه برای ماه رمضان است تولید سال گذشته بوده، خسارات سیل بر نخلستان‌ها سال آینده تاثیر خود را بر بازار خرما نشان می‌دهد.

دبیر انجمن ملی خرمای ایران گرانی خرما در بازار را نتیجه مشکلات موجود در سیستم توزیع و عدم نظارت کافی بر آن دانست.

تکلوزاده در پایان تاکید کرد: علی رغم اختلاف قابل توجه قیمت خرید خرما با قیمت فروش در بازار، نخلستان دارانی که مجبور به پیش فروش محصول نبوده‌اند، در سال‌جاری متضرر نشده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یکی از مغازه ها قیمتهای فروش خرما رو لحظه ای اعلام میکنه انگار دلاره

    • بدون نام

      سازمان تعزیرات کجا هستی فقط برای فقرا گردنکشی میکنی

    • عابد

      به خداقسم اگر بوق وکرناي رسانه ها اجازه بدهد هيچ کالايي ازقيمت معمولي خودش جهش ندارد ..الان حدود ده روزهست هي دادو بيداد که ماه رمضان نزديک است و خرما چه ميشود چه نميشود چرا ميخوان گرانش کنن ..وچرا الان نياوردن..چرا با اين کارها به بازار سياه وفساد کمک ميکنيد چرا آدرس بهشون ميدين ..

    • بدون نام

      نمیخریم تابگنده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر اینجوری باشه هیچ چیزی نباید بخریم یکهو بریم بمیریم این چه استدلالی که داریم شرایط ما با کشورهای دیگه که نمیخرن فرق میکنه

    • بدون نام

      پسته گردو وتنقلات که خداتمن شد حالا خرما همشد سی تمن خواهشمندیم دراباره پشکل یافضله گوسفندیه مطلبی هم بنویسید خاصیت داره یانه

    • عدالتخواه

      مردم نخرید تا بگنده ماه رمضان ماه مهمانی خداست نه این زالو صفتان منتظر موقعیت .خدا لعنت کنه این از خدا بی خبران رو این افراد کسانی هستن که مستقیما به جنگ خدا میرن .البته اگه دولتی هم باشه وخودشان مسبب این کا نباشن باید با این افراد مبارزه کنه ........

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج