۸۵۷۵۰۸
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

نگاهی به پیامد‌های اقدامات ضدایرانی آمریکا

روزنامه اکونومیک تایمز در مطلبی نوشت، سیاست‌های ضد ایرانی دولت آمریکا در چند سال اخیر هیچ ثمره‌ای به جز ناامنی و بی ثباتی منطقه نداشته است.

ایرنا نوشت: روزنامه اکونومیک تایمز در مطلبی نوشت، سیاست‌های ضد ایرانی دولت آمریکا در چند سال اخیر هیچ ثمره‌ای به جز ناامنی و بی ثباتی منطقه نداشته است.

این روزنامه هندی درادامه اضافه کرد افزایش تنش در کشورهای لیبی،یمن، عراق و سوریه نتیجه سیاست‌های مخرب آمریکا در منطقه است.

به نوشته این روزنامه، درصورتی که خصومت آمریکا نسبت به ایران کاهش یابد،منطقه شاهد ثبات و امنیت خواهد شد.

«منا سینگ روی» کارشناس سیاست خارجی روزنامه اکونومیک تایمز در ادامه نوشت باتمدید نشدن معافیت خرید نفت،اقتصاد هند که بسیار به نفت ایران وابسته است درآینده شاهد مشکلات زیادی خواهد شد.

با اتمام زمان معافیت تحریم‌های آمریکا (۱۲ اردیبهشت) کشورهای آسیایی باید واردات نفتی خود از ایران را متوقف کنند و با در نظر گرفتن چنین شرایط چاره‌ای جز جایگزین کردن نفت دیگر کشورهای منطقه به‌جای نفت ایران ندارند.

«سینگ روی» کارشناس هند در ادامه یاد آور شد هند نیز از این قانون مستثنی نیست اما برای هند جایگزین کردن نفت دیگر کشورهای به‌جای ایران بسیار دشوار است زیرا هیچ کشوری حاضر نیست با شرایط ویژه مانند ایران به هند نفت بفروشد.

در ادامه مطلب روزنامه اکونومیک تایمز آمده است،اگرچه روابط ایران و هند در حوزه انرژی با کارشکنی‌های دولت آمریکا با مشکلاتی همراه شده است اما همکاری‌های تجاری میان دو کشور در توسعه بندر چابهار همچنان پابرجا است.
با عملیاتی شدن بندر چابهار ایران، بازار تولیدات هند می‌تواند به کشورهای منطقه از جمله افغانستان، ایران و کشورهای اوراسیا صادر شود.

به نوشته اکونومیک تایمز، به‌رغم فشارهای آمریکا تبادلات تجاری میان هند و ایران همچنان ادامه دارد و در کنار بانک یوکو (UCO) اخیراً دهلی به بانک دولتی (IDBI) اعتبار باز کردن حساب‌های روپیه برای بانک‌های ایرانی را فراهم کرده است.

با برقراری حساب‌های بانکی در هند، شرکت‌های ایرانی می‌توانند از طریق مکانیسم روپیه به مراودات تجاری خود با هند ادامه داده و صادرات کالاهای هندی به ایران نیز بدون توقف صورت بگیرد.

کاخ سفید در هفته گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تصمیم گرفته است معافیت مشتریان نفت ایران را از اجرای تحریم‌های نفتی علیه ایران تمدید نکند.

این تصمیم آمریکا مورد انتقاد چین و هند قرار گرفته و به نظر می‌رسد بر تعداد کشورهای معترض به این رویکرد افزوده خواهد شد.

کاخ سفید در بیانیه خود تاکید کرده است که این تصمیم را باهدف به صفر رساندن صادرات نفت ایران و قطع دسترسی ایران به منبع اصلی درآمد خود اتخاذ کرده است

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هیچ کشوری حاضر نیست با شرایط ایران به هند نفت بفروشد!!!؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج