جاباما
۸۵۷۷۷۱
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

نمایش آثار بدون مجوز تهمینه میلانی

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد از نمایش چهار تابلوی نقاشی بدون مجوز تهمینه میلانی در نمایشگاه اخیر این سینماگر و برخورد با گالری متخلف خبر داد.

خبرگزاری مهر: مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد از نمایش چهار تابلوی نقاشی بدون مجوز تهمینه میلانی در نمایشگاه اخیر این سینماگر و برخورد با گالری متخلف خبر داد.

نمایش آثار بدون مجوز تهمینه میلانی

تهمینه میلانی کارگردان سینما روز جمعه ۶ اردیبهشت ماه دومین نمایشگاه نقاشی‌های خود با عنوان «آن دیگری» را در گالری آریانا با نمایش ۴۰ تابلو برپا کرده است که مانند تجربه قبلی او حواشی و انتقاداتی راهم به دنبال داشت.

یکی از موضوعات قابل تأمل در نمایشگاه جدید میلانی، به نمایش گذاشتن چند اثر از آثار نمایشگاه قبلی این هنرمند در گالری آریانا است که مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز نمایش آنها را صادر نکرده است. این آثار با وجود اینکه مجوز نمایش را نداشته‌اند به نمایش گذاشته شده‌اند و جالب‌تر اینکه این آثار در نمایشگاه قبلی میلانی در گالری ایوان روی دیوار نرفته بودند.

برای روشن شدن این موضوع و اینکه آیا تخلفی از سوی گالری آریانا صورت گرفته یا خیر، با هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری کردیم که وی نیز این موضوع را تأیید کرد.

مدیرکل هنرهای تجسمی با اشاره به صدور مجوز برگزاری نمایشگاه نقاشی‌های تهمینه میلانی در گالری آریانا، به خبرنگار مهر گفت: به نظر می‌رسد چهار اثر از آثاری که در نمایشگاه «آن دیگری» در گالری آریانا به نمایش درآمده است، مجوز نمایش از ارشاد نداشته‌اند. آثاری که قبلاً هم در میان آثار این هنرمند برای نمایشگاه اولش بود اما ما با نمایش آنها مخالفت کرده بودیم. به همین دلیل با این گالری برخورد خواهد شد.

وی در ادامه درباره موضع ارشاد درباره صلاحیت برگزاری نمایشگاه نقاشی توسط هنرمندان غیرمرتبط با حوزه تجسمی بیان کرد: رابطه هنرمند و گالری، رابطه‌ای خصوصی است و مادامی که خلاف نظم عمومی و مقررات جامعه نباشد ما در این توافق بین هنرمند و گالری دخالت نمی‌کنیم اما اگر برپایی یک نمایشگاه منجر به تخلفی شود ورود پیدا می‌کنیم کما اینکه در مورد مساله اخیر نیز بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم.

مظفری، مجازات گالری آریانا را منوط به بررسی عملکرد این گالری دانست و گفت: مجازات‌هایی که برای گالری و گالری داران در مرکز هنرهای تجسمی در نظر گرفته شده، معمولاً از اخطار شفاهی، اخطار کتبی، درج در پرونده و معلق کردن مجوز گالری و حتی تعطیلی گالری را شامل می‌شود که در صورت تخلف یک گالری این موارد اعمال خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایشون همونی نیست که نقاشی های بقیه رو به اسم خودش کپی کرده بود

    • بی نام

      تازه میگفتن اون نقاشی هاش رو از روی بقیه اثار نقاش ها کپی برداری میکرده

    • بدون نام

      همونا که کپی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج