۸۵۸۹۹۸
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

نماینده چین: «ان پی تی» در خطر است

نماینده تسلیحاتی چین در ژنو با بیان اینکه پیمان منع تکثیر تسلیحات هسته ای موسوم به &#۰۳۹;ان پی تی&#۰۳۹; در خطر است خواستار حراست از این پیمان بین المللی از طرف همه کشورهای دنیا شد.

ایرنا: نماینده تسلیحاتی چین در ژنو با بیان اینکه پیمان منع تکثیر تسلیحات هسته ای موسوم به 'ان پی تی' در خطر است خواستار حراست از این پیمان بین المللی از طرف همه کشورهای دنیا شد.

تارنمای 'یی سی' چین روز جمعه گزارش کرد 'جیجا یو' در اجلاس بررسی 'ان پی تی' در نیویورک خاطر نشان کرد: جامعه بین المللی باید از اقتدار این پیمان حراست به عمل آورد.

فرستاده چین در این نشست تصریح کرد: گستردگی و تاثیرگذاری 'ان پی تی' قابل توجه است و برای همین کشورها باید به این معاهده جهانی توجهی ویژه داشته باشند.

نماینده چین: «ان پی تی» در خطر است

وی در عین حال ابراز نگرانی کرد که تحولات امنیتی در منطقه و جهان و مناقشات موجود باعث شده است تا این پیمان نیز در شرایط بسیار سختی قرار گیرد.

فرستاده چین گفت: جهان امروز با انتخاب سختی بین یکجانبه گرایی و چند جانبه گرایی، رویارویی یا گفت و گو، بازبودن و یا انزوا و بازی مجموعه صفر یا برد ـ برد روبرو است.

این مقام چینی از کشورهای دیگر خواست با یکجانبه گرایی و ذهنیت جنگ سرد مقابله کنند جامعه بین المللی باید با صبوری در جهت چند جانبه گرایی گام بردارد.

وی تاکید کرد: باید بتدریج دکترین های قدیمی استفاده بازدارنده از تسلیحات هسته ای در وهله نخست علیه دیگران، کنار گذاشته شود نباید نقشی برای تسلیحات هسته ای در دفاع از امنیت ملی کشورها قائل شد جهان باید بتدریج گام های منطقی و عادلانه برای از بین بردن تسلیحات هسته ای بردارد.

ان پی تی به عنوان تنها پیمان دارای مقررات مربوط به خلع سلاح هسته ای در جهان، سال 1968 میلادی امضا شد و دو سال بعد شکل اجرایی به خود گرفت و اکنون 191 کشور جهان به آن پیوسته اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تهدیدات دوستان ظاهری را جدی بگیرید.. کسی میخواد خارج بشه. بسم‌الله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج