۸۶۰۵
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران

یکی از فعالان بازار مسکن در منطقه نیاوران که اعلام کرده «ملک شما را به قیمت منطقه، ۵ روزه می‌فروشیم» در این باره گفت: فروشنده‌هایی که درخواست می‌کنند تا برای فروش واحدشان بازاریابی کنیم باید شرایط ما را بپذیرند.

«ملک شما را ۳ روزه اجاره می‌دهیم و ۷ روزه می‌فروشیم» یا «فروش یک هفته، اجاره ۵ روزه» این نوع جملات این روزها توسط برخی از مشاوران املاک واقع در تهران برای جذب مالکان پیشنهاد می‌شود؛ اما نکته اساسی این دسته از آگهی‌ها وعده‌هایی است که مشاوران املاک به فروشنده‌ها و موجران می‌دهند که طی چه مدت زمان به طور قطعی واحدشان را به خریدار یا مستاجر واگذار می‌کنند.

اما این آگهی‌ها به مذاق هر مالکی خوش نیست؛ چراکه آنها نمی‌توانند از این طریق واحدهای خود را به هر قیمتی که می‌خواهند بفروشند یا اجاره دهند؛ زیرا مشاوران املاک زمانی به وعده خود عمل می‌کنند که مالکان نرخ‌های کارشناسی شده مشاوران املاک را بپذیرند نه اینکه اصرار به فروش یا اجاره واحدهای خود با قیمت‌های سلیقه ای شان داشته باشند.

یکی از فعالان بازار مسکن در منطقه نیاوران که اعلام کرده «ملک شما را به قیمت منطقه، ۵ روزه می‌فروشیم» در این باره گفت: فروشنده‌هایی که درخواست می‌کنند تا برای فروش واحدشان بازاریابی کنیم باید شرایط ما را بپذیرند.

وی در ادامه افزود: در مرحله اول کارشناسان واحدها را به طور کلی یعنی از لحاظ موقعیت قرارگیری، نورگیری، امکانات و مسائل دیگر مورد بررسی قرار می‌دهند و بر این اساس ارزش واحدها را متناسب با قیمت واقعی منطقه تعیین می‌کنند؛ اما این درحالی است که ۹۹ درصد از مالکان نرخ‌هایی بیش از ارزش واقعی برای فروش واحدشان تعیین می‌کنند؛ اما اکثر آنها که فروشنده واقعی هستند قیمت‌های پیشنهادی کارشناسان را قبول می‌کنند.

قیمت پیشنهادی کارشناسان کمتر از قیمت پیشنهادی مالکان
یکی از مشاوران املاکی که کلیه خرید و فروش واحدهای مسکونی در منطقه 5 را پوشش می‌دهد درباره وعده خود به مالکان (رکود برای ما بی‌معنا است، فروش ملک شما به قمیت کارشناسی ظرف مدت 7 روز در منطقه 5) تاکید کرد: نرخی که کارشناسان ما برای قیمت فروش واحدهای سپرده شده تعیین می‌کنند بر طبق سن بنا، نقشه، امکانات و نورگیری است.

صرافی درباره میزان تفاوت بین قیمت پیشنهادی کارشناسان و مالکان اظهار کرد: معمولا تفاوت زیادی بین قیمت‌هایی که کارشناسی کرده‌ایم با قیمت‌هایی که خود فروشنده‌ها اعلام می‌کنند وجود دارد، زیرا نزدیک به 100 درصد از مالکان نرخ‌های غیر واقعی برای فروش واحدشان پیشنهاد می‌کنند؛ اما از طرف دیگر 90 درصد آنها پیشنهادمان را قبول می‌کنند و به توافق می‌رسیم؛ زیرا آنها تصمیم دارند واحد خود را بفروشند نه اینکه دلالی کنند و از بین کل فروشنده‌هایی که در بازار فروش حضور دارند 95 درصدشان فروشنده‌های واقعی هستند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: نرخ‌های فروش پیشنهادی کارشناسان برای 10 درصد مابقی خوشایند نیست و به همین خاطر قطع همکاری می‌کنند؛ اما در اکثر مواقع بعد از گذشت مدتی کوتاه، اغلب آنها دوباره برمی‌گردند.

اتفاقاتی که این روزها مشاوران املاک درباره قیمت مسکن و نحوه پیشنهاد آن از سوی مالکان روایت می‌کنند، مسوولیت خریداران را در مواجهه با چنین پیشنهادهایی سنگین‌تر کرده است؛ به طوری که در این شرایط باید تعداد دفعات مراجعه به بنگاه‌ها را زیاد کرد تا احتمال خرید با قیمت کاذب کاهش پیدا کند.

منبع: دنیای اقتصاد

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شاید این مقاله شما باعث بشه اعتماد ما به بنگاه دارها بیشتر شود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج