۸۶۱۱۸۶
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

تخلیه آب از روستاهای سیل‌زده تا یک هفته آینده

استاندار خوزستان با اشاره به دستور تخلیه زمین‌های زراعی از سیلاب ظرف ۱۰ روز آینده جهت آمادگی برای کشت تابستانه، گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته تلاش داریم تا یک هفته آینده همه روستاهای خوزستان از آب خارج شود.

خبرگزاری فارس: غلام‌رضا شریعتی استاندار خوزستان عصر امروز در دیدار با دیپلمات‌های کشورهای مختلف و نمایندگان سازمان ملل متحد، ابراز امیدواری کرد حضور دیپلمات‌ها در مناطق سیل‌زده خوزستان بر حاکم شدن فرهنگ انسان‌دوستی بر مناسبات بین‌المللی نقش آفرین باشد.

وی با بیان اینکه این بازدید ارزشمند بر نزدیکی ملت‌ها می‌افزاید، اظهار کرد: دولت علیرغم تحریم‌های امریکا، برای امدادرسانی به سیل‌زدگان نهایت تلاش خود را کرد؛ همچنین با اینکه این تحریم‌ها اقتصاد مردم را نشانه گرفته اما مردم نیز با تمام وجود به یاری سیل‌زدگان شتافتند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه در ابتدای وقوع سیل، چند دستورالعمل جهانی را اجرا کردیم، گفت: با توجه به اینکه ۱۴ میلیارد مترمکعب بر ثانیه آورد آب پیش بینی و محقق شد، اما هیچ‌گونه تلفات انسانی نداشتیم.

وی افزود: دستورالعمل دوم این بود که سدها را پایدار نگه داریم؛ با توجه به بارش‌های قبلی و اینکه از ۹ استان بالادست آورد آب داشتیم و محدودیتی در مخازن سدها وجود داشت، تمرکز ما بر پایداری سد بود.

شریعتی بیان کرد: متوسط آورد آب رودخانه‌های استان در سال آبی نرمال، ۲۸ میلیارد متر مکعب است اما در این سال آبی ۴۰ میلیارد مترمکعب بوده که ۱۵ میلیارد آن در سیل اخیر است.

وی عنوان کرد: سیاست سوم ما این بود که زیرساخت‌های ما کمتر آسیب ببیند و به همین دلیل تلاش کردیم شهرهای ما را آب نگیرد و همین نیز اجرا شد و شهرهای ما دچار سیل و آبگرفتگی نشد و تا خسارت‌های ما کمتر باشد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کرخه با دوره بازگشت سیل ۱۰۰۰ ساله و در مارون و دز با دوره بازگشت ۲۰۰ ساله مواجه شدیم، اظهار کرد: با کمک مردم و بسیج همه امکانات توانستیم همه این‌ کارها را انجام دهیم و اکنون در مرحله چهارم بحران یعنی بازسازی و بازتوانی قرار داریم هرچند که در خرمشهر و تاحدودی آبادان و شادگان با سیل مواجهیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در سیل اخیر سرمایه‌های اجتماعی ما رشد پیدا کرد، افزود: ۹۵ سمن استانی و ۱۵ سمن کشوری در اسیر اخیر به‌کارگیری شدند و این غیر از گروه‌های جهادی ، هلال احمر و نهاد های دیگر است.

وی با اشاره به دستور تخلیه زمین‌های زراعی از سیلاب ظرف ۱۰ روز آینده جهت آمادگی برای کشت تابستانه، گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته تلاش داریم تا یک هفته آینده همه روستاهای خوزستان از آب خارج شود و مردم به روستاها بازگردند و به کشت تابستانه و ادامه زندگی امیدوار شوند.

وی با اشاره به خونگرمی و مهمان‌نوازی مردم خوزستان، بیان کرد: ما گاهی که به سراغ سیل‌زدگانی که به جنگل پناه برده بودند، می‌رفتیم آنها اصرار داشتند با تمام داشته‌های خود از ما پذیرایی کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج