جاباما
۸۶۳۲۶۷
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

منبع الهام ارنست همینگوی پیدا شد

شش دهه پس از مرگ ارنست همینگوی، یک پروفسور آمریکایی به شباهت‌هایی انکارناپذیر و باورنکردنی میان برخی رمان‌های او و یک نویسنده کوبایی در مضمون و شیوه نگارش پی برده است.

همشهری آنلاین: انریکه سرپا یک روزنامه‌نگار کوبایی بود که برای گذران زندگی خانواده‌اش کار می‌کرد و در وقت‌های بیکاری داستان می‌نوشت اما همینگوی همان زمان یکی از سرشناس‌ترین رمان‌نویس‌های جهان بود که در جستجوی منبع الهام به هاوانا رفته بود.

منبع الهام ارنست همینگوی پیدا شد

به نقل از گاردین، پژوهش‌های تازه پروفسور اندرو فلدمن نشان‌دهنده شباهت‌های انکارناپذیر و باورنکردنی میان برخی از مهم‌ترین داستان‌های همینگوی با آثار نویسنده نه‌چندان سرشناس کوبایی است. در واقع نویسنده آمریکایی برنده نوبل تعدادی از برجسته‌ترین آثار خود را در دوران اقامت در کوبا در سال‌های ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ خلق کرد، از جمله "داشتن و نداشتن" و "پیرمرد و دریا". هر چند او معتقد است نمی‌توان به این کار همینگوی سرقت ادبی گفت.

دکتر فلدمن می‌گوید: "سرپا داستان "نیزه‌ماهی" را در ۱۹۳۶ منتشر کرد که درباره رابطه یک پسر و پیرمردی ماهیگیر است و پیرمرد در جریان درگیری با نیزه‌ماهی کشته می‌شود. می‌بینید که داستان بسیار به "پیرمرد و دریا" شباهت دارد که همینگوی آن را در ۱۹۵۲ به بازار فرستاد. موضوع رمان "قاچاق" سرپا هم درباره مدیریت یک ساز و کار قاچاق الکل است؛ کاملا شبیه "داشتن و نداشتن" همینگوی با موضوع قاچاق."

گرچه "قاچاق" سال ۱۹۳۸ در هاوانا منتشر شده و کتاب همینگوی یک سال پیش از آن به بازار آمده بود اما فلدمن شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهد همینگوی دستنوشته‌های کتاب سرپا را خیلی پیش از نخستین دیدار خود با او در ۱۹۳۴ خوانده بود. استاد آمریکایی بر این باور است که نوشته‌های همینگوی در مضمون و شیوه نگارش بسیار از دوست کوبایی او الهام گرفته‌اند.

فلدمن در پژوهش‌هایی خود به نامه‌ای برخورده که در آن مارتا گلهورن (همسر همینگوی برای مدتی کوتاه) از ویراستار آثار شوهرش خواسته برای انتشار نوشته‌های سرپا به زبان انگلیسی کاری کند. مارتا به نقل از همینگوی آثار نویسنده کوبایی را "خارق‌العاده" توصیف کرده بود.

پژوهش‌های فلدمن درباره سال‌های حضور همینگوی در کوبا قرار است ماه جاری میلادی در قالب کتاب "ارنستو: داستان ناگفته همینگوی در کوبای انقلابی" روانه بازار شود. خالق "زنگ‌ها برای که به صدا درمی‌آیند"، "وداع با اسلحه" و "خورشید همچنان می‌دمد" در ۱۹۶۱ در ۶۱ سالگی از دنیا رفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج