adexo3
۸۶۳۸۶
۱۷ نظر
۵۰۰۵
۱۷ نظر
۵۰۰۵
پ

بیانیه خانه مداحان درباره محمود کریمی

خانه مداحان در واکنش به ماجرای درگیری یکی از مداحان در بیانه‌ای اعلام کرد: آنچه در پس پرده ماجرای رخ داده می گذرد نشانه گرفتن هیئتهای عزاداری و اصل و فلسفه قیام عاشوراست. ارزشهایی که سالهاست در تار و پود ایرانیان ریشه دوانده و حالا هیزم شایعه و افترا است که از گوشه و کنار به خیال آتش افروزی بر بغض و کینه از دستگاه عزاداری سیدالشهدا جمع می شود .

خبرگزاری مهر: خانه مداحان در واکنش به ماجرای درگیری یکی از مداحان در بیانه‌ای اعلام کرد: آنچه در پس پرده ماجرای رخ داده می گذرد نشانه گرفتن هیئتهای عزاداری و اصل و فلسفه قیام عاشوراست. ارزشهایی که سالهاست در تار و پود ایرانیان ریشه دوانده و حالا هیزم شایعه و افترا است که از گوشه و کنار به خیال آتش افروزی بر بغض و کینه از دستگاه عزاداری سیدالشهدا جمع می شود .

در این بیانیه آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»
وَلا تَقفُ ما لَيسَ لَكَ بِهِ عِلمٌ إِنَّ السَّمعَ وَالبَصَرَ وَالفُؤادَ كُلُّ أُولائِكَ كانَ عَنهُ مَسئولًا

از آنچه به آن آگاهی نداری، پیروی مکن، چرا که گوش و چشم و دل، همه مسؤولند.

(سوره مبارکه اسراء آیه ۳۶)

رخت سیاه پوشی عزای سالار شهیدان حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) را پس از دوماه اشک ریختن بر «قتیل العبرات» از تن به درآورده بودیم که به یک باره ، همه آن چه برایش بر سروسینه می زدیم ، با انتشار یک خبر و شایعه های پیرامونش به بدترین شکل ممکن چالش کشیده شد .

و مگر نه این است که این انقلاب و آن عزاداری های محرم و صفر ، امتداد همان خون مقدسی است که برای زنده نگه داشتن دین پیامبر(ص) بر زمین ریخته شد ؟ پیامبری که برانگیخته شد تا اخلاق محمدی(ص) را به کمال برساند و امت اش را از بداخلاقی ها و کج فهمی ها برهاند.

حالا چند روزی می شود که انتشار یک خبر ، دستمایه هجوم همه جانبه به همان ارزش هایی شده که عزاداری ها ، سینه زنی ها و هیئت ها برای زنده نگه داشتنش برپا می شود.

«حاج محمود کریمی» را همه محبان اباعبدالله الحسین(ع) خوب می شناسند . سال هاست که با روضه های او بر مصیبت های اهل بیت(ع) اشک ریخته اند و با دم های سینه زنی اش شور گرفته اند و به سینه زده اند . با نوای محزون مناجات هایش ، دست ها را رو به آسمان برده اند و «العفو» گویان ، شب های روشن قدر را به صبح رسانده اند و با نغمه های مولودی خوانی اش ، هم کلام فرشتگان به آل الله تهنیت گفته اند.

صدای گرم «حاج محمود» ، از خانواده ای برآمده که عطر شهادت ، سال ها در آن پیچیده و یاد پدر و برادر شهیدش «حاج نقی کریمی» و «ابوالفضل کریمی» همچنان در ذهن ها جاری ست.

اما حالا تیرهای شایعه و طعنه و تهمت است که روز به روز ، سطر به سطر و سایت به سایت ، شلیک می شود؛ بی آن که کسی از اصل ماجرا آگاه باشد . اما کافی است نگاهی کوچک به دامن زنندگان این ماجرا بیندازیم تا مشخص شود این تیرها بی جهت شلیک نشده اند.

آن چه در پس پرده ماجرای رخ داده می گذرد ، نشانه گرفتن هیئت های عزاداری و اصل و فلسفه قیام عاشوراست . ارزش هایی که سال هاست در تار و پود ایرانیان ریشه دوانده و حالا هیزم شایعه و افترا است که از گوشه و کنار به خیال آتش افروزی بر بغض و کینه از دستگاه عزاداری سیدالشهدا جمع می شود.

رنج بار تر این که علاوه بر دشمنان آگاه و قسم خورده ، پای بعضی دوستان نادان نیز به این ماجرای هیزم کشی و آتش افروزی باز شده است.

در این که اگر خطایی رخ داده موضوع باید در مراجع رسمی قضایی رسیدگی شود هیچ شکی نیست اما تردیدها جایی رخ می نماید که بدون تشکیل دادگاه ، بررسی کافی و روشن شدن حقایق ، این ماجرا را بهانه هجمه به ارزش های عاشورایی و دستگاه عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) می کنند. آیا به بهانه ماجرایی که هنوز جزئیات و علتش در مراجع قضایی بررسی و اعلام نشده ، باید بساط ذکر و ذاکر و مصیبت بر اهل بیت (ع) را برچید ؟ مگر نه این است که آموزه های دینی بزرگان ما فاصله حق و باطل را به اندازه 4 انگشت میان گوش و چشم دانسته اند و آبروی مومن را برتر از کعبه شمرده اند ؟

پر واضح است که آتش افروزان این فرصت را غنیمت شمرده اند که به بهانه آن ، پایه های محکم عشق و شور حسینی(ع) را در دل مردم بلرزانند و چه خام خیال اند آنان که این رویا را در سر می پرورانند . چرا که «ان لقتل الحسین(ع)، حراره فی قلوب المومنین لا تبرد ابدا» و این گرمای عشق هرگز سرد نخواهد شد.

والسلام علی من اتبع الهدی

خانه مداحان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • در انتظار

      آنچه عیان است چه حاجت به بیان است؟

    • دوستار اهل بیت

      همه اینها که گفتید چه ربطی داشت به اقدام این آقا

    • محمد حسن

      باسلام
      من هم با این بیانیه موافقم چون اگه این ماجرا صحت داشته باشه حاج محمود ادمی نیست بی دلیل از گوره دره
      یا علی مدد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس همه شیعه ها و مسلمونا یا کسایی که ادعا می کنن امام حسین و دوست دارن باید یه اسلحه داشته باشن تا وقتی از کوره در رفتن از خجالت طرف دربیان. اخه این چه حرفیه می زنی ابروی هرچی مسلمون اینا بردن

      • بدون نام

        بی دلیل و با دلیل کسی حق نداره رو دیگری اسلحه بکشه،
        خبرا رو بخونید،اون طرف از حاج محمد شکایت رسمی کرده،و حق با اون بوده ،امروزم رفته شکایتشو پس گرفته.
        مگه خون امثال حاج محمود از بقیه مردم رنگین تره که موقع عصبانیت به خودشون اجازه میدن رو مردم اسلجه بکشن؟

    • بدون نام

      محمود کریمی خیلی بزرگتر از اونه که بااین چیزا خراب بشه.برنامه شب یلدا هم خیلی خوب بود.نشون میداد که این مرد چقدر با مرامه.محمود کریمی دوستت دارم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا این حادثه نشون داد که اون آدمی که تو اون برنامه نشون دادن همش فیلم بوده

    • محسن

      اولئك صحيح است

    • لیموترش

      بابا ایشون با اسلحه یه زوج رو تهدید کرده
      حالا هر کی می خواد باشه باید به جرمش رسیدگی کنن . فرق مملکت اسلامی ما با جاهای دیگه باید تو فرق نذاشتن بین خواص و عوام باشه دیگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینم از اون داستانهای ساختگی ادمایی مثل توست که عقده با امثال کریمی دارین چرت میگی مگر این همه مدت اسلحه داشته تا حالا یه مورد کوچیک هم نداشته قبل از قضاوت فکر کنید یه مشت دهن بین همینطوری هر حرفی رو پخش میکنین روی یه زوج اسلحه کشیده چه مزخرفیه این بنده خدا با خانوادش بوده به سمت خانوادش رفتند اونم اول هوایی زده دور شن بعد دور نشدن به ماشینشون زده تازه دوسه بار تو جاده قصد جان کریمی رو کردند

    • بدون نام

      خب طبیعیه که از صنف خودشون دفاع کنن جون جایگاه خودشون رو در خطر می بینن

    • سپیر

      آخه چرا همه چیو باهم قاطی میکنین!!! نوحه خوانی برای ائمه چه ربطی به اخلاق طرف داره!! چرا میخواین همش از احساسات مردم برای توجیه همه کارهاتون استفاده کنید!! فقط دین و ایمان عزاداری سیدالشهدا مال شماست و بقیه تو فکر خراب کردن شماهان!

      چرا همین روضه خوانی هاتون در حد حرفه واز اخلاق خوب ائمه برای خاکی بودن و مردم دار بودنتون سرمشق نمیگیرین!!
      چرا جای عذر خواهی کردن لاپوشونی و مظلوم نمایی میکنید!!!

    • مرتضی جعفری پور

      مردم را از اهل بیت دور نکنید شماییکه از این راه پول درمیارید

    • المیرا

      اصلا مهم نیست

    • بدون نام

      غلط کرده اسلحه کشیده باید بگیرن اعدامش کنن

    • بدون نام

      در سال 59 آقای سيد حسين خمینی که نوه امام بود در زمانی که اختلافات بین بنی صدر و شهید رجایی تشدید شده بود آقای سید حسین خمینی می رود در مشهد به نفع بنی صدر سخنرانی می کند. مردم به او حمله می آورند و می خواستند سید حسین خمینی را بزنند و ایشان که مسلح بوده، سلاح کمری داشته، دست به سلاح کمری اش می برد، بچه های کمیته جلوی او را می گیرند می برندش در یک اتاق دیگر.
      از همانجا مسئولین کمیته تماس می گیرند با دفتر امام. پیغام به امام داده می شود که آقای سید حسین خمینی نوه شما در مشهد از بنی صدر دفاع کرده مردم به او هجوم آوردند دست به اسلحه برده ما چه کار کنیم.
      امام به مرحوم آیت الله اشراقی می فرمایند که به مسئولین کمیته مشهد پیغام دهید که سید حسین خمینی تحت الحفظ به تهران اعزام شود و اگر دست به سلاحش برد او را با تیر بزنند.
      حال ببينيد امام با نوه خود که فقط دست به سلاح برده و شليک نکرده چگونه با قاطعيت و بی تعارف برخورد کرد و مدعيان پيروی از امام که شبانه به سمت خودروی مردم تير می زنند، چگونه؟! اصولگرايی ، مدت هاست جای خود را به باندگرايی داده است!

    • ليلا

      چرا از امام حسين مايه مي زاريد واسه اينكه گند خودتون را بپوشونيد؟ خدا رحم كرد كه محرم تموم شد وگرنه گوش فلك را كر ميكرديد واسه مظلوم نمايي خودتون پس فعلا غلاف كنيد تا محرم سال آينده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج