جاباما
۸۶۴۴۹۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

تصویری از یک کهکشان غیرعادی!

تلسکوپ فضایی هابل، تصویری از یک کهکشان را ثبت کرده که به خاطر وجود کشش گرانشی، تغییر شکل داده و به کهکشانی غیر عادی تبدیل شده است.

خبرگزاری ایسنا: تلسکوپ فضایی هابل، تصویری از یک کهکشان را ثبت کرده که به خاطر وجود کشش گرانشی، تغییر شکل داده و به کهکشانی غیر عادی تبدیل شده است.

ناسا تصویری از یک کهکشان مارپیچی را منتشر کرد که روزی شبیه به کهکشان راه شیری بود؛ اما اکنون به خاطر کشش گرانشی کهکشان همسایه خود، به مجموعه‌ای از ستاره و غبار کیهانی تبدیل شده است. در این تصویر که توسط "تلسکوپ فضایی هابل" ثبت شده، کهکشان "ان‌جی‌سی ۴۴۸۵" (NGC ۴۴۸۵) را می‌بینیم که به خاطر کشش ناشی از کهکشان "ان‌جی‌سی ۴۴۹۰" (NGC ۴۴۹۰) که در سمت راست پایین تصویر قرار دارد، اکنون به یک کهکشان غیر عادی تبدیل شده است.

مقامات "آژانس فضایی اروپا" (ESA) در توضیح این تصویر گفتند: در اینجا علاوه بر مجموعه گسترده‌ای از ستارگان، می‌بینیم که ان‌جی‌سی ۴۴۹۰ در حال کشیدن نقاط روشن به سوی خود است.

تصویری از یک کهکشان غیرعادی!

آنچه در این تصویر می‌بینیم، شواهدی مبنی بر نزدیک شدن دو کهکشان به یکدیگر است که به برخورد منجر شده و گاز و غبار بسیاری را میان دو کهکشان پدید آورده است. برخورد دو کهکشان و نیروی گرانشی میان آنها، شکل‌های موج‌داری از گازها و غبارهایی با تراکم بالا شکل داده است.

شکل‌گیری ستاره‌های بسیار، افزایش ستاره‌های آبی جوان و شکل‌گیری سحابی صورتی رنگ، در سمت راست تصویر مشخص است. این کهکشان، مثال خوبی از نوعی فعالیت کیهانی به شمار می‌رود که میلیاردها سال پیش و هنگامی که این جهان، کوچک‌تر و کهکشان‌ها به یکدیگر نزدیکتر بوده‌اند، وجود داشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج