۸۷۰۲۳۰
۵ نظر
۵۰۱۵
۵ نظر
۵۰۱۵
پ

پناهگاه سگ‌های بلاصاحب کرج جا ندارد

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: در حال حاضر ظرفیت پناهگاه حلقه دره پر شده به همین دلیل به دنبال احداث دو پناهگاه دیگر در باغستان و منطقه حصار هستیم که طبق دستور شهردار باید تکلیف آنها طی دو ماه آینده مشخص شود.

خبرگزاری ایسنا: سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: در حال حاضر ظرفیت پناهگاه حلقه دره پر شده به همین دلیل به دنبال احداث دو پناهگاه دیگر در باغستان و منطقه حصار هستیم که طبق دستور شهردار باید تکلیف آنها طی دو ماه آینده مشخص شود.

احمد خیری در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از دو هزار شکایت مردمی به خاطر وجود سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر داشته‌ایم که همین امر باعث شده با جدیت بیشتری برای ساماندهی آنها اقدام کنیم.

وی ادامه داد: قبلاً ساماندهی سگ‌های بلاصاحب از طریق مرگ با ترحم انجام می‌شد ولی به واسطه اعتراض حامیان حیوانات در حال حاضر سیاست واکسیناسیون و عقیم سازی آنها اجرایی می‌شود که در مقایسه با روش قبلی دیربازده‌تر است.

این مسئول توضیح داد: برای تسریع در ساماندهی این سگ‌ها تعداد اکیپ‌های سگ‌گیری در هسته اصلی شهر را افزایش داده‌ایم و امیدواریم کمتر شاهد تردد گله‌ای این حیوانات در خیابان‌ها باشیم.

خیری با اشاره به وضعیت مرکز حلقه دره به عنوان تنها مرکز دفن زباله استان، گفت: این مرکز از سالیان گذشته تا کنون زباله‌های تولیدی شهروندان را در خود جای می‌دهد.

این مسئول با اشاره به اینکه امکان انتقال این مرکز به مکانی دیگر وجود ندارد، ابراز کرد: برخی شهروندان از بوی بد و سایر مشکلاتی که این مرکز برای آنان ایجاد کرده گلایه دارند ولی واقعیت این است امکان انتقال این مرکز به مکانی دیگر وجود ندارد چون این کار مشکلات زیست محیطی زیادی را در پی دارد.

وی با بیان اینکه به دنبال احداث مرکز دفن دیگری در کرج هستیم، توضیح داد: فاز مطالعاتی، طراحی و نقشه کشی این مرکز توسط اساتید و کارشناسان صورت گرفته و با تخصیص اعتبار مناسب امیدواریم تا پایان سال عملیات اجرایی مرکز دوم دفن زباله کرج آغاز شود.

خیری با اشاره به ضرورت همکاری شهروندان برای کاهش میزان زباله‌های تر تولیدی ادامه داد: روزانه ۲۵۰ متر مکعب شیرابه در مرکز دفن زباله حلقه دره تولید می‌شود که برای کاهش آن نیازمند تعامل و همکاری شهروندان هستیم.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج افزود: اگر شهروندان زباله‌های تر و خشک خود را به خوبی جدا کنند و در زمان ریختن پسماندهای تر در سطل زباله رطوبت آنها را تا حد امکان بگیرند، میزان شیرابه‌های تولیدی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تلاش برای کاهش میزان زباله‌هایی که در مرکز حلقه دره دفن می‌شود، اظهار کرد: با توسعه کارخانه کمپوست می‌توانیم تناژ دفن زباله در این مرکز را به میزان قابل توجهی کاهش دهیم.

خیری گفت: دفن زباله اثرات مخرب زیست محیطی زیادی دارد و مدیریت شهری با تخصیص اعتبار مناسب، عزم خود را برای توسعه فازهای بعدی کارخانه تولید کمپوست از زباله‌های تولیدی جزم کرده تا شاهد کاهش میزان دفن زباله در کرج باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      صادر کنید به که جنوبی. با قیمت بسیار گزاف.

    • بدون نام

      تو را بخدا یک فکری بکنید این سگها بی صاحب از کجا آمدند که این همه زیادند ؟! همه جا هم هستند ساحل ، باغ ، پارک ، خیابان ، گله ای ،باعث نا امنی و آلوده گی هستند...

    • بدون نام

      دنیا، دنیای عقل و تجارته. چرا صادر نمیکنید به چین و تایلند که گوشت سگ در اونجا طرفداران زیادی دارد. هر کی هم باورش نمیشه بره یوتیوب

    • بدون نام

      برا آدمها تو خیابون جا نیست شما میگین سگ

    • بدون نام

      صادر کنید خوب مگه عقل ندارید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج