۸۷۰۹۶۴
۴۰ نظر
۵۰۰۵
۴۰ نظر
۵۰۰۵
پ

وزیر کشور: قیمت‌ها به سمت کاهش پیش می‌رود

وزیر کشور با بیان اینکه گزارش‌ها حاکی از کاهش ۵۰ درصدی برخی قیمت‌ها است، گفت: روند کار نشان می دهد قیمت ها به سمت کاهش پیش می‌رود ولی باید تلاش کنیم این روند کاهشی ادامه پیدا کند.

خبرگزاری فارس: عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه بیست و پنجمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ستاد تبلیغات جنگ تحمیلی اقتصادی با رسانه‌های مختلف تعامل و ارتباط نزدیک دارد، رسانه ها می‌توانند در این زمینه اقدامات موثری انجام بدهند. رسانه‌ها در همکاری با وزارت کشور در خصوص سیل عملکرد خوبی داشتند که منجر به این شد تا مسئولان بازدیدهای پیگیرانه‌ای از مناطق سیل زده داشته باشند.

وی افزود: رسانه‌ها پیشرفت کار را در مناطق سیل زده گزارش دهند و ایرادات و اشکالات را منتقل و منتشر کنند و بازخورد این کارها به مسئولان داده شود. اگر همین کار را در حوزه جنگ اقتصادی تحمیلی انجام دهیم موثر خواهد بود.

رحمانی فضلی ادامه داد: یکی از نگرانی‌ها و دغدغه هایی که ما در جلسه سران داریم موضوع معیشت مردم است لذا از همه دوستان ستاد تبلیغات اقتصادی کشور خواهش می‌کنم که نتیجه مصوبات و پیگیری‌هایی که در خصوص بازار تولید، معیشت و نیازمندی‌های مردم داشته اند را برای ما ارسال کنند، مشخص است که همه در حال فعالیت و تلاش هستند.

وی افزود: موضوع دیگری که باید به آن توجه شود FATF است که قرار است تا ۲۴ خردادماه فرصت آن به پایان برسد. با توجه به روند کار امکان دارد آنها اقداماتی را انجام دهند. این کار مستلزم این است که همه رسانه‌ها، بانک‌ها و مراکز اقتصادی عمل کنند که اتمام فرصت ذکر شده تاثیری در افکار عمومی و قیمت ها نداشته باشد.

وزیر کشور گفت: با توجه به تهدیداتی که از طرف آمریکا می شود و کشورهایی که با او همراه هستند ممکن است از موضوع عدم تصویب لوایح علیه ما جنگ روانی انجام دهند. لازم است در این حوزه مراقبت های لازم انجام شود، هر چند اقدامات خوبی در کشور در حال انجام است و امیدوارم نتایج آن به موقع به خود را نشان داده و ملموس تر شود.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر در مورد روند قیمت ها و سبد کالایی است که وزارت صمت ارائه داده است، گزارشی که دادند حاکی از این است که قیمت ها ۵۰ درصد کاهش یافته و بخشی از آن هم ثابت مانده است و درصد کمی افزایش داشته ایم. روند کار نشان می دهد قیمت ها به سمت کاهش پیش می‌رود ولی باید تلاش کنیم این روند کاهشی ادامه پیدا کند.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور یادآور شد: در حوزه فعالیت روانی با کارکرد غلط بعضی از رسانه ها مواجه هستیم. مثل شایعاتی در مورد خرید و فروش خودرو مطرح شد و با اقداماتی که انجام دادیم به توقف رشد قیمت خودرو انجامید. مسئله دیگری که رسانه های غیر رسمی و فاقد مجوز بر طبل آن کوبیدند قیمت مسکن و اجاره مسکن بود که بازخوردهایی در جامعه داشت و این موضوع هم با همکاری رسانه های سالم تا حدودی متوقف شد.

وی ادامه داد: گزارشی در مورد گندم داشتیم مبنی بر اینکه در مرزهای کشور گندم به صورت قاچاق و با قیمت های بالا به فروش میرسد. کمیته‌ای مامور این موضوع شد که با همکاری مرزبانی، وزارت اطلاعات و پلیس این موضوع را بررسی کنند، با توجه به گزارشی که ما در جلسه داشتیم اصل قاچاق گندم را تکذیب می کنیم.

رحمانی فضلی تاکید کرد: اصل برای ما مقاومت و استقامت در جنگ تحمیلی اقتصادی در حوزه اقتصاد است و پیش بردن کار هست. فضای مناسبی که ایجاد شده است باید در جهت همین مقاومت استفاده شود.

رحمانی فضلی گفت: پیشنهاد این بود که جلسه ستاد تبلیغات جنگ تحمیلی اقتصادی با حضور رسانه‌های مختلف انجام شود که این جلسه در راستای آن پیشنهاد است. رسانه ها می‌توانند در این زمینه اقدامات موثرتری انجام دهد.

وی با بیان اینکه کره جنوبی باید روابط اقتصادی و تجاری با ایران را در همه ادوار در نظر داشته باشد، خاطر نشان کرد: اکنون ما در تحریم ها و فشارهای آمریکا قرار داریم برخی از کشورها تحت تحریم های آمریکا اقدامات مقطعی انجام می دهند. کره‌جنوبی بخش زیادی از منابع ملت ایران را که در قالب فروش نفت بود را بلوکه کرده است که این کار حتما در آینده روابط اقتصادی و تجاری ما با کره جنوبی تاثیر خواهد گذاشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ان الله لا یحب المکذبین. شما چرا دروغ می گویید؟ استناد شما برای کاهش قیمت ها چیه؟ چرا سیاسی کاری می کنید؟ کی این حرف شما را باور می کنه؟؟

      پاسخ ها

      • ZZOORROO

        وزیری که روحانی بیاورد از این بهتر نمیشود

        اخه عبدالله یک جنس را‌مثال بزن که حتی ۵ درصد ارزان شده باشد
        ....
        انشاالله خدا شما را شفا دهد.

      • ZZOORROO

        این وزیر چیزی که مصرف میکنه احتمالا تقلبی بوده
        حرف های او را جدی نگیرید.

    • بهزاد تهرانی

      تو ‌کشور زندگی نمیکنی؟
      کجا رو میگه ارزون شد؟

    • علی مطهری

      زندگی از مردم گرفتید بس کنید خدا جوابتون میده

    • س

      حضیان میگی قند ۴کیلوئی را داده ۴۵تومان واقعا رو به کاهش است خجالت نمی کشی با این گرانی بیچاره گرفتار کرده مردم را

    • بدون نام

      ملت شریف ایران ماهرچه گفتیم برعکسش تصورکنید مرحوم جهانگیری راستگو ..

    • هالویین

      کو پس چرا ما نمیبینیم اینها کدوم ایران مسئول هستن ماهم بریم همون ایران

    • بدون نام

      جدی میگی یا شوخی میکنی

    • ناشناس

      به همین خیال باش روز به روز قیمتها افزایشی است اگر بری بازار و خرید کنید می فهمید

    • بدون نام

      لطفا ذکر میکردند کدام قیمتها ۵۰ در صد امده پایین. خسته ایم از دروغ اعلام کنند بیانیه بدهند مردم متوجه شوند کدام قیمتها برنج روغن میوهها لبنیات گوشت کدامها؟

    • ش

      شاید در محله شما قیمتها رو به کاهش میرود.ولی در محله ما از کاهش قیمت ها خبری نیست‌!!!!!!!

    • بدون نام

      قیمتها باید کاهشی تر شوند‌........

    • بدون نام

      شما کجا خرید مبکنید که قیمتها کاهشی است؟

    • آزاد

      قیمت چی ،حتما اجناس سر کوچه شما،دروغگوها بسه وعده و وعید برای رسیدن به امیال سیاسی و حفظ قدرت

    • بدون نام

      والا ما که جز افزایش چیزی نمی بینیم

    • بدون نام

      از ای حرفها زیاد زدید عوام فریبا

    • frodooooo

      اره چقد ما خوشبختیم .مرسی واقعا دمتون گرم .روغن ماشینمو امروز عوض کردم شده 120 هزار تومان همین قبلا 50 تومن بوده .نه واقعا مرسی که هستید.

    • frodooooo

      اره چقد ما خوشبختیم .مرسی واقعا دمتون گرم .روغن ماشینمو امروز عوض کردم شده 120 هزار تومان همین قبلا 50 تومن بوده .نه واقعا مرسی که هستید.

    • بی نام

      کدام سمت فرمودید کاهش
      قیمت گوشت بیش از 120,000 تومان
      رب گوجه فرنگی بیش از 20,000تومان
      رو غن و برنج و قند و شکر و سایر مایحتاج ضروری مردم هم با بیش از 40% افزایش یعنی رو به کاهش است لبنیات هم کالای لوکس است مردم استفاده نباید بکنند دارو و درمان هم که اهمیت ندارد مسئولین رایگان بهره مند میشوند فکر می کنند باقی مردم هم همین طور است لوازم خانگی که مردم از خرید منصرف شدند بیشتر تعمیر می کنند جای سپاس و تشکر از مسئولین است

    • سعید

      کو. کجان مام بیایم. ماشین 20 ملیونی رو میکنید 60 ملیون بعد مدتی کاسبی. میشه 59 میگید اومد پایین. اگر قیامتی باشه درد مردم ایران رو که به سرمون اوردین. از تمام شما میگیره خدا. به حق این شب عزیز فطر. هر کس باعث نابودی مردم شده. خدا از حلقوم زن و بچش در کنه

    • سعید

      کو. کجان مام بیایم. ماشین 20 ملیونی رو میکنید 60 ملیون بعد مدتی کاسبی. میشه 59 میگید اومد پایین. اگر قیامتی باشه درد مردم ایران رو که به سرمون اوردین. از تمام شما میگیره خدا. به حق این شب عزیز فطر. هر کس باعث نابودی مردم شده. خدا از حلقوم زن و بچش در کنه

    • بدون نام

      جوک بی مزه ای بود

    • بدون نام

      کذب گویی زنجیر کلفت نبریدن ازمقام شده دراین دنیا وآخرت باید پاسخگوی حق الناس باشیم .

    • بدون نام

      اقای فضلی با این حساب دیگه با کسی برخورد نمیکنید،مثل معروف قدیمی میگه باران امد ترکها هم رفت،منظور شکاف های باریک در کف پشتبام خانه های کاه گلی است

    • بدون نام

      ار چه داری حرف میزنی
      تو خبراز چه داری ؟دوتا نوچه هات بهت گفتن داره اجناس ارزون میشه باور کردی؟
      یه خورده وجدان داشته باشید
      آقای فضلی فقط یکماه با حقوق کارگری دو میلیون تومان زندگی کن ببین میتونی یانه
      خودت بذار جای اون کارگر که باید اجاره مسکن و هزار کوفت و زهرمار دیگه بده
      فقط حرف مفت میزنید
      خدا ریشه تان بکنه که مردم و بدبخت کردید

    • ماغر

      کجاش ارزون شده روزبه روز گرون تر و گرون تر میشه میگی ارزان شده مگه شما دارید خرید میکنید واسه خودتون میارن دم خونه تحویل میدن ما میریم تو بازار اصلا نمیتونیم یه جنسی بگیریم خدا ازتون نگذره هنوز که هنوزه نمیخواهید وسایل و جنس ها رو بیارید پایین

    • بدون نام

      کجا کاهش پیدا کرده؟...

    • بدون نام

      جون عمت ،نکنه توایران تشریف نداری جناب وزیر یاآنکه ایران شما سوای از ما ها می باشد٫ اگرمطلبی براگفتن ندارید لطفا سکوت کنید کسی نمیگه وزیر کشور گنگ است

    • بدون نام

      كاهش قيمت درسته كيسه برنج. صد هفتاد تومان كوشت صد ودهتومان تايربارزوكويروقطعات ماشين وروغن ماشين كه بيداد مي كنه أي كاش اب مي بردمون ومي رفتيم كشورهاي عربي لا اقل مردمش منكي مي كردنولي اينجا مردم جيزي ندارن كمك كنن برأي مراسمات ليالي قدر مردم حتى نذرشونو ادا نكردن

    • بدون نام

      این کلا خوابه

    • m

      اره مثلا پراید یه روزی شیش میلیون بود الان شصت میلیونه...کاهش پیدا میکنه میشه پنجاه میلیون وااای چقد خوبین شما...جمع کنین بابا مسخره بازیا رو.مردم رو خر فرض کردن...چرا که مردم ما هر چی به روزگار شون بیاد تقصیر خودشونه

    • بدون نام

      فقط شعار و حرف الکی

    • بدون نام

      درروستای سرداب وسرانی روبه کاهش است!!!!!!

    • بدون نام

      مطمئنم اگر یکبار با پای خودت بری فروشگاه خرید کنی از قیمتها با خبر میشی ، شایدم مردم رو بیش از حد احمق فرض کردید

    • نه

      دست از تبلیغات دروغی برنمی دارید

    • بدون نام

      در مورد ایران حرف میزنی یا چیزی زدی ساغیتو عوض کن

    • بدون نام

      برترین ها تودیگه چرا ب دروغ گفتن رو اوردی مگه کسی ک این خبر و نوشته واسه زن و بچش خرید نمیکنه ک ازقیمتا اطلاع نداره. خداازتون نگذره هرچی سرمون میاد مقصرشمادروغگوهاهستید

    • بدون نام

      اگه رئیسی نبودسربه جهنم بازکرده بود

    • بدون نام

      شکم سیرازگرسنه چه خبردارد؟مردمان ایران فقط وایسادن ببینن مسعولین بی سوادچی براشون تصمیم میگیرن بعدهم مثل قبل زندگی میکنن نه اعتراضی ونه اعتصابی.البته به جایی هم صداشون نمیرسه مثل همینجاکه فقط دردودل میکنیم ونظرات ونفرین های همدیگرومیخونیم.ای کاش ازخواب بیداربشن مسعولین بی دین وایمان وبی سواد،ومردم روازاین فلاکت وگرانی وفقر نجات بدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج