۸۷۴۰۱
۷ نظر
۵۰۰۵
۷ نظر
۵۰۰۵
پ

بودجه‌ لوازم پیشگیری از بارداری قطع شد

رئیس شبکه هپاتیت کشور با انتقاد از قطع بودجه‌های مربوط به برخی از لوازم پیشگیری از بارداری، نسبت به افزایش بیماری‌های ناشی از رفتارهای پرخطر جنسی به دنبال حذف این خدمات ابراز نگرانی کرده است.

خبرگزاری ایسنا: رئیس شبکه هپاتیت کشور با انتقاد از قطع بودجه‌های مربوط به برخی از لوازم پیشگیری از بارداری، نسبت به افزایش بیماری‌های ناشی از رفتارهای پرخطر جنسی به دنبال حذف این خدمات ابراز نگرانی کرده است.

دکتر سید موید علویان در نشست خبری کنگره تازه‌های درمان هپاتیت کشور با اشاره به سیاست‌های جمعیتی اظهار داشته: «لازم است تاکید کنم بخشی از خدمات و امکانات که قبلا به عنوان یکی از ابزارهای کنترل جمعیت از آن تعبیر می‌شد، هدف غایی آن مسائل جلوگیری از انتقال بیماری‌ها بوده است. ما نمی‌توانیم منکر رفتارهای پرخطر شویم. رفتار پرخطر با نصیحت حل نمی‌شود. باید به این منظور آموزش داد و امکانات ایجاد کرد.»

علویان ضمن انتقاد از قطع بودجه‌های پیشگیری از بارداری و نگرانی از افزایش بیماری‌های ناشی از رفتارهای پرخطرجنسی، گفته که پیش از این بودجه‌هایی برای بهداشت باروری در نظر گرفته می‌شد و وزارت بهداشت میلیاردها تومان برای خرید ابزار جلوگیری از بارداری و آموزش مردم هزینه می‌کرد. این هزینه‌ها تنها برای کنترل جمعیت نبوده، بخش عمده آن بابت رفتارهای پرخطر بوده است. این در حالی است که اکنون این بودجه قطع شده است و خطر انتقال بیماری‌های ناشی از رفتارهای پرخطر جنسی جامعه را تهدید می‌کند.

به گفته وی با حذف بودجه پیشگیری نه تنها به جایی نمی‌رسیم بلکه به بخش دیگری آسیب زده می‌شود و نگرانی بابت افزایش بار بیماری‌های منتقله از طریق رفتارهای پرخطر جامعه را درگیر خواهد کرد. وی در این باره افزود: مسئولان پاسخ دهند. اگر وسایل پیشگیری نباشد آیا بیماری‌های ناشی از رفتارهای پرخطر زیاد نمی‌شود؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شیما

      به خدا این راهش نیست .......... به داد جوونا برسید ازدواج خیلی سخت شده هزینه ها بالاست همه میرن سراغ فساد شرایطش فراهم باشه کسی نمیره سراغ رفتار پر خطر جنسی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزان تا حالا مشکلات مالی مانع ازدواج جوانها بود حالا پسره از درد اینکه بره یه زن بگیره 3 تا 4تا بچه هم زرتی بیافته رو دستش باد کنه و تا آخر عمر در حال سگ دو زدن واسه پر کردن شکمشون باشه مححححاله زن بگیره از راهای دیگه برای مسایل جنسیش استفاده میکنه بدبختی این مسایل رو هم نداره ازدواج نکرده که مجبور باشه مسئولیت بچه ناخواسته به گردن بگیره...!

    • زرنگ مجله

      اونهایی که پول دارن ووضع اقتصادی شون بهتره این لوازم رو خودشون میخرند.واون طبقه کم درآمد و ضعیف هم بچه هایی به دنیا میارن که ناخواسته اند.نه حوصله واسه تربیت کردنشون دارند نه میتونن خوب تغذیه شون کنند ونه خرج تحصیلشون رو بدن ....این قبیل افراد میشن آینده ساز بعد از اینهای کشور ما!!!!بهتر نیست وضع معیشت و اقتصاد مردم بهتر بشه تا پدر و مادرها دل و دماغ و توان تربیت بچه هایی رو داشته باشن که آینده این مملکت هستند؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این تصمیم دولت تمام کارشناسان اجتماعی رو تو شک برده افزایش جمعیت بدون پشتوانه اقتصادی فقر و نا امنی میاره...
        همین الان هم این همه خوشونت در جامعه اثرات روانی فقر و مشکلات اقتصادیه به این مشکلات کمبود امکانات تعلیم و تربیت هم اضافه کنید..!

    • عارفه

      مگه بودجه داشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      در هر صورت با دو نظر فوق موافقم...

    • کاربر

      قیمت آزادش زیاده! طبقه متوسط و متوسط به پایین توان خریدشان کم خواهد بود! نتیجه اش بچه های ناخواسته خواهد بود و افزایش بیماری های جنسی

      پاسخ ها

      • فرزانه

        هرچقدر هم گرون باشه از هزینه زایمان ونگهداری وتربیت یک کودک ناخواسته بیشتر نمیشه که ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج